امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش آئین افتتاحیه نخستین پردیس سینمایی حوزه هنری در اصفهان

مومنی شریف: فیلم‌های سینمایی باید متناسب با نوع مخاطب اکران شوند

خبرایران:آئین افتتاحیه پردیس سینمایی «چهارباغ» حوزه هنری اصفهان عصر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان سینمایی، هنرمندان و مدیران استان اصفهان برگزار شد.
مومنی شریف: فیلم‌های سینمایی باید متناسب با نوع مخاطب اکران شوند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ این مراسم که با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، محمدرضا تابش، عليرضا رضاداد، علی سرتيپي، محمدرضا فرجي، مرضيه برومند، عزت الله عليزاده، حبيب اسماعيلي، اصغر نقي زاده، سهيل جهان بيگري، رضا سعيدي پور، محمود كاظمي، يزدان عشيري، سيدمحمد حسيني. سعيد خندق ابادي، جعفر حسني، كاشفي پور، محمدرضا رضاپور، سيدعلي ال احمد، غلامرضا فرجي، هادي مولوي دوست، مصلحي معاون امور استان هاي حوزه هنري، احسان كريم خاني، مجيد شيخ انصاري، منصور براهيمي، قره داغي مدير انتشارات سوره مهر جمالی نژاد شهردار اصفهان، و جمعی از روسای دانشگاهها و مدیران استانی برگزار شد و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: مسئولان باید در اکران فیلم‌ها به گروه سنی مخاطب توجه کنند چرا که این مسئله یکی از موارد مهم در استقبال مردم از سینماها محسوب می‌شود.

محسن مومنی شریف اظهار داشت: در طول این سال‌‌ها سینما خانواده چهارمین سینمایی است که در استان اصفهان بازسازی و افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان سال پردیس سینمایی ساحل نیز به این مجموعه اضافه شود.

وی افزود: مطابق دستور رهبر معظم انقلاب تاکنون سه سینما در اصفهان به حوزه هنری واگذار شده است که از این میان در طول دو سال گذشته دو سینما افتتاح شده است.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه با بازسازی سینما ساحل تعهد ما در اصفهان به پایان می‌رسد، ابراز داشت: در برخی استان‌ها سالهاست حتی یک سینما نیز به بهره‌برداری نرسیده است و بر این اساس همت اصفهانی‌ها جای تبریک دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته و همچنین امسال ۳۰ درصد تماشاگران سینمایی کشور از سینماهای حوزه هنری استفاده کردند در حالیکه ما ۲۰ درصد سینماهای فعال کشور را در اختیار داریم.

مومنی شریف عدم توجه برخی خانواده‌ها به سینما را جدای از موضوع اقتصادی مرتبط با نوع تولید فیلم‌های سینمایی دانست و ابراز داشت: اگر مردم بر پرده سینما عزت مندی و افتخار خود را ببینند و با دل‌هایی پر از امید از سالن‌ها خارج شوند، سینمای ما نیز راه به سوی رونق می‌گشاید.

وی نوع سالن‌ها و امنیت آن را در استقبال مردم از سینما را موثر برشمرد و گفت: باید به این نکته دقت کنیم که بسیاری از فیلم‌ها برای تمام مردم قابل استفاده نیست.

رئیس حوزه هنری اضافه کرد: سال گذشته فیلمی بر پرده‌های سینما اکران شد که تماشای آن برای عموم آزاد بود اما در دیگر کشورها برای آن محدودیت سنی گذاشته شد؛ ما نیز اعتراضاتی از سوی خانواده‌ها نسبت به آزادی تماشای این فیلم در تمام اقشار سنی داشتیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس از مسئولان درخواست دارم که در نوع انتخاب فیلم‌ها و تذکر گروه سنی دقت لازم را مبذول کنند چراکه این مسئله یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در استقبال مردم از سینما محسوب می شود.

مهدی احمدی‌فر در افتتاحیه پردیس سینمایی چهارباغ ضمن عرض خیر مقدم به حضار اظهار کرد: ما اصفهانی‌ها معروف به میزبانی هستیم و من نیز خدمت حضار عرض خیر مقدم دارم. امید دارم این افتتاح آغازی باشد تا بازهم در سال 96 پردیس سینمایی دیگری را افتتاح کنیم، این فضا با نام سینما خانواده در سال 42 ساخته شده است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: این بنا با نام سینما خانواده در سال 42 ساخته شد و تا سال 94 فعالیت کرد و در اختیار حوزه هنری قرار داده شد. تیرماه 95 درب این سینما بسته شد تا ظرف مدت 6 ماه با تلاش جمع زیادی با تبدیل به پردیس سینمایی چهارباغ به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: این نخستین پردیس سینمایی اصفهان است، این سینما ظرفیت 436 صندلی داشت و الآن قابلیت پوشش حدود 880 نفر در قالب 4 سالن را دارد، اگر همین همت در مسؤولان باشد در پایان اردیبهشت بازسازی سینما ساحل آغاز می‌شود و تا آخر سال 96 به پایان خواهد رسید و بزرگ‌ترین پردیس سینمایی استان اصفهان خواهد بود.

احمدی‌فر در ادامه گفت: استان اصفهان با جمعیت نزدیک به 5 میلیون نفر باید حدود 40 سالن سینما داشته باشد اما الآن 17 سالن فعال بیشتر نداریم و نیز شهر اصفهان با حدود 3 میلیون نفر جمعیت 8 سالن دارد در حالی که باید حداقل 30 سالن برای این جمعیت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو سالن سینمایی که در شرف کارهای اداری است یکی تالار هنر و دیگری سینمای ایران می‌تواند قدم بزرگی در راه رسیدن به حد نصاب سینمای اصفهان بردارد.

علیرضا رضا داد در این مراسم با بیان اینکه این افتتاح را در هفته هنر انقلابی اسلامی به فال نیک باید گرفت،اظهار داشت: در سال‌های گذشته از ورود به سینما خانواده اصفهان، به دلیل فضای نامناسب و قدیمی احساس خوبی نداشتم، به ویژه اینکه اعتقاد داریم در شهری به نام اصفهان که مشهور به نیمی از جهان و مهد هنر است فضاها و کالبد فرهنگی شهر باید از جنس هنر باشد.

وی با ابراز امیدواری در این ارتباط که بازسازی سالن‌های سینمایی مورد توجه جدی علاقه‌مندان این هنر قرار گیرد، ابراز داشت: امیدواریم اصفهان الگویی در زمینه بازسازی سینماها برای تعمیم به تمام کشور باشد همان‌گونه که در تمام زمینه‌ها برای کشور الگوی مناسبی است.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه اصفهان بیشترین رشد مخاطب سینمایی و زیرساخت‌های سینمایی داشته است، ابراز داشت: در دولت فعلی درآمد سینما نسبت به سال اول پنج برابر و مخاطبان سه برابر شدند اما اینکه مخاطبان اصفهان هفت برابر شدند نشانه ظرفیت مضاعف اصفهان در توجه به فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: از دیدگاه من فرهنگ و هنر باید در اولویت اول فعالیت‌های توسعه استان مانند علم و فناوری و گردشگری قرار گیرد چراکه تنها با فرهنگ و هنر زیرساخت‌های بخش‌های دیگر به دست می‌آید.

رسول زرگرپور شامگاه شنبه در مراسم افتتاح پردیس سینمایی چهارباغ اظهار داشت: در استانی زندگی می‌کنیم که سابقه ۱۰ هزار ساله دارد وبه عنوان یکی از ۱۰ شهر دیدنی دنیا، چهار بار نیز پایتخت ایران بوده است. شاید امروز اصفهان پایتخت سیاسی کشور نباشد اما به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در جهان شهره است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پیشرفت اصفهان بر سه محور گردشگری، علم و دانش و هنر استوار شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه هنر یکی از سه اولویت اصلی آینده اصفهان است از هیچ کمکی در راستی پیشرفتِ هنر و کمک به هنرمندان دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ سالن در ۲۵ سینمای استان با ۱۹ هزار صندلی داریم، تاکید کرد: تاپایان دولت فعلی، هشت سالن دیگر به این مجموعه اضافه و ۱۳ هزار صندلی سینمایی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: باید ساخت‌وساز سالن‌های سینمایی در اصفهان سرعت بیشتری بگیرد تا بتوانیم بخشی از نیاز فرهنگی - هنری اصفهانی‌ها به سالنهای سینمایی را پاسخگو باشیم.

در ادامه این مراسم مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌ پا با فناوری‌های سخت شهر با سرعت پیش می‌رود و بر این اساس پردیس هنر برای نخستین بار در کشور در اصفهان افتتاح می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر پارادایم شهرداری از فناوری سخت‌افزاری به سمت نرم‌افزاری رفته است، تاکید کرد: توسعه روزافزون صنایع فرهنگی در همه شاخصه‌های تفریح و سرگرمی، فیلم، هنر، مستند، آموزش، رسانه و مطبوعات، صنعت گردشگری و غیره ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه سه محور توسعه گردشگری، دانش و هنر برای آینده اصفهان تعریف شده است، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌پا با فناوری‌های سخت شهر با سرعت پیش می‌رود چراکه اصفهان شهر خلاق فرهنگی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب