امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2095 تاریخ انتشار: جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

جوایز بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر اهدا شد

خبرایران: برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با حضور وزیر ارشاد و معاون فرهنگی وی مشخص و تجلیل شدند.
جوایز بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر اهدا شد

 ا

 

به گزارش خبر ایران ، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شب گذشته با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی، علی مرادخانی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، باهنر نماینده مجلس، دکتر زارعی مدیر سازمان نظام‌پزشکی، مسجدجامعی و هنرمندانی همچون هوشنگ کامکار، شهرام ناظری، استاد ایرج و داریوش ارجمند در تالار وحدت برگزار شد.

 

از برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اهدای لوح تقدیر و سیمرغ جشنواره و جایزه نقدی تقدیر شدند. جایزه نقدی برای این دوره از جشنواره موسیقی برای رتبه اول 9 میلیون تومان، رتبه دوم 6 میلیون تومان و رتبه سوم 3 میلیون تومان تعیین شده بود.

 

جوایز برگزیدگان بخش آهنگسازی کلاسیک غیرایرانی و ایرانی و همچنین شاخه پایان‌نامه‌ها و بخش آهنگسازی حماسی توسط پیروز ارجمند و هوشنگ کامکار اهدا شد.

 

نیلوفر کریمی، یاسر عدل حریص و محمود میرزایی در بخش آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی تقدیر شدند و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به هادی رحمانی از تهران و عرفان وکیلی به خاطر قطعه افلاک اهدا شد.

 

در شاخه پایان‌نامه‌ها تندیس جشنواره و جایزه نقدی به طور مشترک به نیلوفر کریمی به خاطر قطعه رخ از کرج و علیرضا اکبرپور اهدا شد.

 

هیئت داوران در بخش رقابتی آهنگسازی کلاسیک ایرانی از کوروش متین به خاطر قطعه طلوع از تهران و مجتبی حبیبی از تهران به خاطر قطعه همراز تجلیل کردند و در بخش ویژه در آهنگسازی حماسی کیوان علایی از مشهد به خاطر قطعه تهمتن برگزیده شد.

 

اهدای جوایز در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی و غیر ایرانی توسط مختاباد، ساکت، جاوید مجلسی و میناسیان اهدا شد.

 

در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی، رتبه سوم بخش گروه‌نوازی کلاسیک ایرانی به گروه ردیف به سرپرستی محمدجواد صانعی از کاشان تعلق گرفت. رتبه دوم به گروه شمسا به سرپرستی نیما بطایی از تهران اختصاص یافت و گروه سرشت به سرپرستی یحیی علوی از مشهد رتبه اول را از آن خود کرد.

 

در بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی، هیئت داوران هیچ گروهی را به عنوان رتبه اول و سوم تشخیص داد و رتبه دوم به ارکستر مجلسی به سرپرستی رامیار بهزادی از کرج تعلق گرفت.

 

اهدای جوایز در بخش آواز جمعی در بیست و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر با حضور آهانیان و شمس صورت گرفت.

 

رتبه سوم به طور مشترک به گروه کر آرارات به سرپرستی خانم لورس و گروه کر انجمن خراسان رضوی به سرپرستی محمد یوسفی تعلق گرفت. رتبه دوم و سوم به گروه کر سمات به سرپرستی خانم آزاده از شیراز و گروه آوازی سنات از ساری تعلق گرفت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب