امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20887 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یکی دیگر از باغ های قدیمی شمال تهران بوستان عمومی شد

خبرایران: به مناسبت میلاد با سعادت امام شیعیان حضرت علی (ع) باغ نظر، با حضور خانواده های معظم شهدا، شهروندان و مدیریت شهری منطقه یک به عنوان صد و نود و یکمین بوستان محلی شمال تهران به طور رسمی بازگشایی شد.
یکی دیگر از باغ های قدیمی شمال تهران بوستان عمومی شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس سید علیرضا حسینی قائم مقام شهردار منطقه یک با حضور در مراسم بهره برداری رسمی از بوستان باغ نظر که روز دوشنبه 21 فروردین ماه برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت: باغ نظر به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع در ناحیه هشت منطقه یک در خیابان شهید لواسانی، خیابان مهدیزاده یکی از باغات قدیمی شمال تهران بود که به منظور محافظت از درختان کهنسال و با ارزش آن ، تملک و پس از اجرای عملیات عمرانی و فضای سبز  به بوستان عمومی و تفرجگاه شهری تبدیل شد.

مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و محیط زیست  شهرداری منطقه یک نیز در این مراسم افزود:  اجرای پروژه های بزرگ فضای سبز در منطقه یک در سال های اخیر در بستر اهداف مختلفی صورت گرفته اند که می توان به احداث بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه، شناسایی باغات قدیمی و در خطر تخریب برای تملک و تبدیل آنها به بوستان و تفرجگاه عمومی و درنتیجه  جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و حفاظت از درختان کهنسال منطقه و به عبارتی تبدیل تهدیدات به فرصتها و... اشاره کرد.

نوربخش تصریح کرد:  درختان چنار و درختچه های  بربریس، یاس هلندی،  گلدان های نسترن،  گلدان های هفت رنگ،  ژونی پروس، اسپیره،  شیرخشت،  پامپاس گراس و ... از گونه های گیاهی این بوستان هستند.

 وی افزود:  این بوستان در حال حاضر دارای 2 هزار و 117 متر معبر، ساختمان اداری، سرویس بهداشتی، 122 متر فضای بازی کودکان، 9 پایه چراغ 6 متری با 68 لامپ  کم مصرف LED ، 40 نیمکت و 15 سطل زباله ، یک هزار و 31 متر مربع چمنکاری، یک هزار و 188 متر مربع گل کاری، یک هزار و 114 متر مربع درختچه و... است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب