امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20880 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابوالقاسم شیرازی درنشست خبری اعلام کرد؛

فقط با داشتن کارت بازرگانی نمی توان واردات داشت/ 33 درصدپوشاک از خارج کشور تامین می شود/ بازار داخلی ایران یکی از بهترین بازارهای پوشاک در دنیا است/ بایدبیشتر به موضع مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش توجه شود/ پوشاک بیشترین بازار را به خاطر تنوع دارد

خبرایران : رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران گفت: بعد از اجرای برجام توانسته‌ایم اقدام به امضای تفاهم‌نامه با کشورهای اروپایی بپردازیم و اولین صنعتی باشیم که بعد از یک توافق توانسته‌اند با کشورهای اروپایی همچون آلمان، ایتالیا و فرانسه برای انتقال دانش همکاری داشته باشد.
فقط با داشتن کارت بازرگانی نمی توان واردات داشت/ 33 درصدپوشاک از خارج کشور تامین می شود/ بازار داخلی ایران یکی از بهترین بازارهای پوشاک در دنیا است/ بایدبیشتر به موضع مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش توجه شود/ پوشاک بیشترین بازار را به خاطر تنوع دارد

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «اتحادیه صنف پوشاک استان تهران» با حضور«ابوالقاسم شیرازی» رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران و اصحاب رسانه درساختمان اتحادیه صنف پوشاک استان تهران برگزار ودراین نشست خبری«ابوالقاسم شیرازی» رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران اظهارداشت: توسعه تولید پوشاک ایرانی در سال 1396 دردستور کار قرار دارد و برای کالاهای وارداتی غیرمجاز امسال رویکرد جدیدی ایجاد شده تا امکان تولید آنها در داخل کشور با سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران تصریح کرد: کالاهایی که با عنوان خارجی به دست مصرف کننده ایرانی می‌رسید کاهش یافته که این امر نشان دهنده افزایش میل مصرف کننده به خرید کالای ایرانی وتحریک صورت گرفته در افکارعمومی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای برجام توانسته‌ایم اقدام به امضای تفاهم‌نامه با کشورهای اروپایی بپردازیم و اولین صنعتی باشیم که بعد از یک توافق توانسته‌اند با کشورهای اروپایی همچون آلمان، ایتالیا و فرانسه برای انتقال دانش همکاری داشته باشد.

شیرازی عنوان داشت: مدهای روز و متجانس با فرهنگ ایرانی اسلامی به صنعت پوشاک ایران تزریق شده و بازار داخلی ایران یکی از بهترین بازارهای پوشاک در دنیا است به طوری که به غیر از کشور ترکیه، اروپا و روسیه نیز به این بازار چشم دارند و بر این اساس با سایر کشورهای پیشرو در بخش پوشاک حتی با مسکو توافقاتی برای تولید پوشاک در ایران و صادرات آن به طور مشترک صورت گرفته و مابقی آن در سالجاری انجام می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه پوشاک بیشترین بازار را به خاطر تنوع در اختیار دارد گفت: برای ایجاد تنوع بیشتر در صنعت پوشاک کشورباید از ایده طراحان خوب داخلی بیشتر استفاده شود که این امر با کمک کارگروه مدلباس وزارت ارشاد انجام شده است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران با اشاره به اینکه دوزندگان زبردستی در کشور وجود دارد گفت:‌در زمان تحریمها تعداد زیادی از تولیدکنندگان ما متاثر از شرایط حاکم بر بازار بیکار شدند و بازار خود را در ا ختیار کالاهای قاچاق قرار دادند اما در شرایط فعلی بازار مصرف به تولیدات داخلی اقبال مناسبتری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات استخدام کارگران برای کارفرمایان گفت: امروزه اگر یک تولیدکننده خود بخواهد در ابتدای کار خود نیز نیروی کار جذب کند باید بلافاصله 30 درصد از حقوق پرداختی را به تامین اجتماعی پرداخت کند که این امر بر قیمت تمام شده تولیدات داخلی می‌افزاید. از دولت این مطالبه وجود دارد که حق بیمه‌های کارگری را برای تولید کنندگان تازه کار با 3 سال تنفس دریافت کند.

شیرازی اضافه کرد: 33 درصد از پوشاک از خارج کشور تامین می شود که حدود 20 درصد آن از مبادی رسمی و مابقی به صورت قاچاق می آید اما با این وجود نمی توان آمار دقیقی از میزان قاچاق ارائه داد.

وی افزود:‌برای محدود شدن واردات کالای قاچاق در مناطق آزاد نیز گمرک ایجاد شده است که این امر باعث کاهش واردات پوشاک شده و از طرفی نیز انگیزه و تمایل تولیدکنندگان داخلی برای ایجاد برندهای داخلی زیاد شده که این امر منجر به کاهش واردات خارجی می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای واردات پوشاک به کشور گفت: براساس اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت واردت پوشاک به کشور تنها با ثبت شرکت در بخش اصناف وزارت صنعت امکانپذیر شده است و افراد دیگر نمی‌توانند تنها با داشتن کارت بازرگانی اقدام به واردات کنند.

وی افزود: از طرفی نیزعرضه کنندگان پوشاک خارجی در داخل کشور باید تعهد دهند که 20 درصد از کالای تولیدی خود را در ایران عرضه و بعد از دو سال به صورت الزامی باید 50 درصد از تولیدات خود را صادر کنند.

شیرازی همچنین درباره توسعه فروش آنلاین پوشاک در کشور گفت:‌اتاق اصناف خود را برای فروش پوشاک به صورت آنلاین آماده کرده و زمینه‌های لازم این امر فراهم شده است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا در بخش فروش و عرضه پوشاک تفاوت قیمت در نقاط مختلف شهر و حتی کشور چشمگیر است، اظهار کرد: اعتقادی به کنترل قیمت و تعیین قیمت فروش در بخش پوشاک وجود ندارد زیرا فضایی که امروز در آن قرار داریم رکود شدیدی حاکم است و از طرفی عرضه پوشاک فراوان و بیشتر از نیاز مصرف کننده خود باعث کنترل قیمتها می‌شود.

وی تصریح کرد: عدم اعتقاد به تعیین نکردن قیمت به معنی عدم نظارت بر فروش پوشاک در کشور نیست به طوری که در استان تهران روزانه از 500 تا 700 واحد صنفی کنترل به عمل می‌آید.

شیرازی با بیان اینکه قیمت تعیین کردن در بخش پوشاک معنی ندارد، گفت: وقتی عرضه پوشاک سه برابر مصرف آن است و این امر باعث ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده است در این شرایط اگر مغازه‌داری بتواند کالای خود را گرانتر بفروشد باید تشویق شود و مشتری خود حق انتخاب دارد و تعیین کننده قیمت پوشاک است و باید بیشتر به موضع مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش توجه شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب