امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20836 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مهرمحمدی در دیدار نورورزی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

نگاه ترکیبی به آموزش و پرورش با تعبیه ایده ها و نگاه های تحولی در وجود نسل جدید معلمان

خبرایران:دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت:ایده ها و افکار نو درخصوص تحول در آموزش و پرورش به نظر می رسد جزء از طریق تربیت معلم دست یافتنی نیست.
نگاه ترکیبی به آموزش و پرورش با تعبیه ایده ها و نگاه های تحولی در وجود نسل جدید معلمان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در مراسم دیدار نوروزی وزیر آموزش و پرورش با معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه فرهنگیان که با حضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان شنبه 19 فروردین در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی انجام شد، دکتر مهرمحمدی ضمن خیرمقدم خدمت دکتر دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و تبریک پیشاپیش ولادت امیر المومنین علی (ع) و روز پدر؛ اعیاد ایام رجب و میلاد با سعات امام جواد الائمه(ع)  را تهنیت گفت و برای آحاد ملت شریف ایران آرزوی توفیق، سربلندی و توفیق خدمتگزاری هرچه بیشتر بویژه برای کابینه تدبیر و امید و شخص دکتر دانش آشتیانی کرد.

وی با اشاره بر حسن تدبیر وزیر آموزش و پرورش در قالب شکنی و ایجاد رویه جدید دیدار نوروزی با تمامی همکاران دانشگاه از میزبانی دانشگاه فرهنگیان ابراز خرسندی کرد و افزود: این حسن تدبیر محدود به اتفاقات جانبی و جزئی مانند دیدار نوروزی نیست و ایده های جدید فراوانی ازجمله ایجاد تحول در آموزش و پرورشاز سوی شما مطرح شده است که در بازدید از دانشگاه در سال 95 به شکل مبسوطی با آن ایده ها و افکار آشنا شدیم.

دکتر مهرمحمدی با بیان اینکه ایده ها و افکار نو درخصوص تحول در آموزش و پرورش به نظر می رسد جزء از طریق تربیت معلم دست یافتنی نیست تصریح کرد: تربیت نسل جدیدی از معلمان با سرمشق تربیتی مورد تاکید و حامل باورها و ظرفیت های متناظر با آن می تواند زمینه و بستر ساز محقق شدن ایده های تحولی در آموزش و پرورش باشند.

وی نگاه میان تربیت معلم و تحول در آموزش و پرورش را زمینه ساز ترسیم شعار استراتژیک دانشگاه مبنی بر دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن تحول  و تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دانست .

سرپرست دانشگاه فرهنگیان پرورش تربیت معلم بر حسب دیدگاه های تحولی و نگاه ترکیبی به آموزش و پرورش مبنی بر معلمانی فعال در عرصه برنامه ریزی آموزشی و درسی، دارای ظرفیت ایفاء نقش تلفیقی در قالب رویکردهای جدید آموزشی و برنامه ریزی درسی و عاملیت معلمان در تربیت علاوه بر آموزش را تنها از راه تعبیه ایده ها و نگاه ها در وجود نسل جدید معلمان برشمرد و گفت: همه این ایده ها باید از تربیت معلم نشئت بگیرد تا بتوانیم آنچه نیاز است در کلاس درس اتفاق بیفتد را شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره بر برخی مسائل و مطالبات دانشگاه فرهنگیان، از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در در سایه نگاه بلندی که به دانشگاه دارند دانشگاه را در این خصوص یاری دهند.

دکتر مهرمحمدی با اشاره بر تخصیص 90 درصدی بودجه دانشگاه در سال 95  افزود: انتظار می رفت با توجه به جایگاه دانشگاه فرهنگیان بیش از آنچه برای سایر دانشگاه های دیگر اتفاق میافتد مطالبه شود اما شاهد هستیم برای تخصیص معادل دانشگاه های کشور نیز باید چانه زنی کنیم که تا کنون راه به جایی نبردیم .

وی همچنین مشکل در پرداخت پاداش بازنشستگان سال 95 در سراسر کشور را از دیگر مسائل پیش روی دانشگاه عنوان و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نتوانسته است بیش از 40 درصد پاداش بازنشستگان سال 95 را با وجود تمهیدات ویژه معاونت پشتیبانی از منابع دیگر پرداخت کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن اشاره بر فراهم نشدن شرایط پرداخت معوقات دانشجو معلمان ورودی 93و با بیان اینکه همچنین بخشی از معوقات دانشگاه درقبال خدماتی که به آموزش و پرورش ارائه کرده است هنوز باقی است، ابراز امیدواری کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش این بخش از معوقات نیز محقق شده و دانشگاه از این شرایط ناخوشایند اعتباری به مدد این پرداخت ها خارج شود.

وی در پایان با بیان محدودیت های و نبود شرایط شایسته دانشگاه فرهنگیان درساختمان مرکزی آن از دکتر دانش آشتیانی خواست:  در ایجاد زمینه انتقال آن به  ساختمان سابق اصلی دانشگاه تربیت معلم و خوارزمی امروز با توجه به توجیهات عقلی و تاریخی آن در صورت نیاز برای دریافت مصوبه از شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه را همراهی کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب