امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2072 تاریخ انتشار: جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد:

30 درصد فعالیت‌های مجازی به کارآفرینی تبدیل می‌شود

خبرایران: حسن نجفی‌سولاری گفت: امروز می‌توان 30 درصد از هر فعالیتی که در حوزه‌های آی‌ تی انجام می‌شود به کارآفرینی تبدیل کرد که این کار نیاز به ایجاد محتوا دارد.
30 درصد فعالیت‌های مجازی به کارآفرینی تبدیل می‌شود
به گزارش خبر ایران، حسن نجفی سولاری، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز 30 بهمن، در آئین پایانی جشنواره نرم‌افزارهای موبایل با اشاره به دستاوردهای چشمگیر در عرصه فناوری و موبایل در جهان گفت: با وجود اینکه خود آمریکایی‌ها بدون مرز و اجازه به حریم شخصی کاربران مجازی ورود پیدا کرده‌اند، می‌گویند هر کسی علیه ما عملیات سایبری انجام دهد، با ما اعلام جنگ کرده. اینجا است که ما به جوانان ایران می‌گوئیم به دولت کمک کنید.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: محققان عرصه علم و فناوری خدمت‌گذاران این ملت هستند و اکثر تعاملات با دولت توسط این افراد ایجاد می‌شود. اگر این افراد نباشند، دولت نمی‌تواند فعالیت کند.

کشور اول منطقه از نظر نفوذ اینترنت و موبایل هستیم

نجفی سولاری اظهار کرد: ما کشور اول منطقه از نظر نفوذ اینترنت و موبایل هستیم. ایران مصرف‌کننده خوب بازار تکنولوژی به شمار می‌آید. تکنولوژی موبیلیتی فقط گوشی موبایل نیست و از بخش‌های متفاوت تشکیل شده است. به عنوان یک معلم از شما تقاضا دارم طرح‌هایی که با زحمات فراوان تدوین شده‌ و در سایت‌های مختلف قرار داده‌اید، تکراری نباشند و این به جهت آن است که صنایع داخلی در کشور در حوزه فناوری محدود نشوند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صدها موضوع در حوزه‌های موبیلیتی نیاز مردم است که تولید و ایجاد نشده، اما چیزهایی که واقعاً به آنها نیاز نیست بدون مدیریت تولید می‌شود. باید با هم همفکری و یک طرح صحیح در این زمینه ایجاد کنیم. آنچه که در فضای مجازی اهمیت دارد و او را پادشاه می‌گویند محتوا است. اگر قصد کارآفرینی داریم باید محتوا ایجاد کنیم.

نجفی سولاری در ادامه یادآور شد: ما در صدا و سیما 647 طرح موضوعی داریم که فکر می‌کردیم این طرح‌ها بسیار هستند، اما در بخش موبیلیتی و موبایل متوجه شدیم که موضوع‌های بسیاری وجود دارد که می‌شود روی آنها کار کرد، اما در این حوزه ضعیف وارد شده‌ایم. با وجود شمار فراوان اندیشمندان در این حوزه، اولین تقاضای من این است که در همه موضوعات وارد شوید و رگلاتوری آن را به عهده دولت بگذارید.

وی افزود: در میدان فناوری، بازی را شما انجام می‌دهید و داوری این بازی، تهیه توپ و زمین فوتبال برعهده ما است. اصل مهم بعدی به تراکم و تجمیع باز می‌گردد. وقتی شما یک اپلیکیشن را با زحمت بسیار تولید می‌کنید باید به فکر فروختن آن هم باشید و کاری کنید که در بخش تراکم، تجمیع و این بازی موفق شوید.

اصل تراکم و تجمیع باید عملی شود

معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا سرشاخه‌های حوزه موبایل و وب را تقویت کنیم تا شما به موفقیت برسید، گفت: اصل تراکم و تجمیع درگاه بسیار مهمی است که باید ایجاد و عملی شود. اینطور نباشد که محققان برای دریافت اطلاعات در وب، هر چقدر هم جست‌و‌جو کنند به نتیجه نرسند و آن را پیدا نکنند. باید مجموعه‌ای از اطلاعات در یکجا جمع شود و طوری باشد که همه منابع در این درگاه وجود داشته باشد. 

باید در موضوع منافع ملی مزیت رقابتی ایجاد کنیم

نجفی سولاری اذعان کرد: ما باید حداقل در موضوع منافع ملی مزیت رقابتی ایجاد کنیم. اگر قرار بود دولت و حاکمیت آن، تمامی فعالیت‌ها را انجام دهند، مزیت رقابتی امکان‌پذیر نمی‌شد. ایجاد شورای عالی فضای مجازی هم به این دلیل نبود که ابتکار و کارآفرینی را از محققان بگیرد.

وی در خاتمه افزود: برای اینکه تبدیل به یک قدرت شویم و در عرصه فناوری بتوانیم یک برند باشیم، از همه محققان تقاضا دارم که همگرایی ایجاد کنند. باید همگرا شویم تا بتوانیم هم‌افزایی ایجاد کنیم. معتقدم بهترین امید دولت تدبیر و امید، شما جوان‌ها هستید و باید در این عرصه فعالیت‌های خود را با تلاش، خلاقیت، هم‌فکری و روشن‌بینی انجام دهید.

مراسم اختتامیه جشنواره نرم‌افزارهای موبایل ایران، روز گذشته، 30 بهمن در سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور میهمانان خارجی و جمعی از تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های موبایل برگزار شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب