امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20668 تاریخ انتشار: شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغاز ثبت نام حج تمتع از دهه سوم فروردين

خبرایران: سازمان حج و زيارت با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد ثبت نام اولويت هاي حج تمتع سال 1396 از دهه سوم فروردين ماه جاري آغاز مي شود.
آغاز ثبت نام حج تمتع از دهه سوم فروردين

به گزارش خبرایران،در اين اطلاعيه ضمن تبريک فرارسيدن سال نو و بهار طبيعت، آمده است: با توجه به فراهم شدن شرايط تشرف حجاج جمهوري اسلامي ايران به حج تمتع سال 1396، تمامي دارندگان قبوض وديعه ‌گذاري علي ‌الحساب حج تمتع تا 31 تير 1385، مي ‌توانند از دهه سوم فروردين ماه بر اساس شرايطي که در اطلاعيه تکميلي اين سازمان اعلام خواهد شد، نسبت به انجام مراحل ثبت‌نام خود براي اعزام به حج تمتع 1396 اقدام کنند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: از آنجائي که براي سفر به حج تمتع سالجاري داشتن گذرنامه بين المللي با حداقل اعتبار تا پنجم اسفند 1396ضروري است، از اين رو متقاضيان سفر به حج که فاقد گذرنامه بوده و يا اعتبار گذرنامه آنان کمتر از تاريخ فوق مي‌باشد، لازم است در فرصت مناسب نسبت به دريافت گذرنامه جديد بصورت انفرادي اقدام کنند.
سازمان حج و زيارت در اين اطلاعيه تصريح کرده است: تمامي کساني که قصد واگذاري قبوض وديعه‌گذاري حج تمتع خود به بستگان درجه يک (پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر، فرزند) را داشته، مي‌بايست قبل از فرارسيدن موعد ثبت‌نام در کاروان‌ها، به يکي از دفاتر خدمات زيارتي مجاز اين سازمان در سطح استان مراجعه و نسبت به ثبت و نهايي کردن اين فرآيند در سامانه جامع نقل و انتقال سازمان حج و زيارت، اقدام کنند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است، اطلاعيه تکميلي اين سازمان درخصوص زمان و نحوه ثبت‌نام واجدين شرايط اعزام به حج تمتع سالجاري، دهه سوم فروردين ماه از طريق پايگاه اطلاع ‌رساني سازمان حج و زيارت به نشاني hajnews.ir و رسانه‌ها منتشر خواهد شد.
پيش تر حجت الاسلام والمسلمين علي قاضي عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج با تشريح جزئيات توافق هاي انجام شده با مسئولان عربستان براي اعزام زائران، گفته بود: با حفظ حرمت، کرامت و عزت زائران، امسال 86 هزار نفر از کشورمان به حج مشرف مي شوند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب