امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2056 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون بانک توسعه اسلامی خبرداد؛

همکاری با ایران؛ اولویت اول بانک توسعه اسلامی / ضرورت تسریع در سند همکاری مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی است.

خبرایران: معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی که در راس هیئتی بلند‌پایه به کشورمان عزیمت کرده، در دیدار با معاون وزیر اقتصاد، اعلام کرد: ایران از اولویت‌های همکاری‌های مالی با بانک توسعه اسلامی است.
همکاری با ایران؛ اولویت اول بانک توسعه اسلامی / ضرورت تسریع در سند همکاری مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی است.

به گزارش خبرایران به نقل از روابط‌ عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی که در راس هیئتی بلند‌پایه به کشورمان عزیمت کرده است، در دیدار با معاون وزیراقتصاد اعلام کرد: ایران از اولویت‌های همکاری‌های مالی با بانک توسعه اسلامی است.

براساس این گزارش، در این دیدار، بهروز علیشیری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص  تخصیص اعتبار به  پروژه‌های زیربنایی کشورمان و تدارک سند همکاری مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی تاکید کرد.

علیشیری با اشاره به روند جذب پروژه‌های منتفع از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در کشورمان، گفت: تسریع در تدارک سند همکاری مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی ضروری است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه افزود: مشکلات داخلی طرح‌ها، از جمله تخصیص بودجه کافی داخلی به پروژه‌ها و تناقضات موجود بین قوانین داخلی و قوانین بانک توسعه اسلامی، در حوزه تدارک کالا و خدمات شناسایی و احصاء شده‌اند که مقرر گردیده طی لوایح قانونی جهت تصویب به مجلس ارائه شوند.

علیشیری در عین حال خاطرنشان کرد: مشکلات خارجی مربوط به اجرای پروژه‌های منتفع از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، اثرات نامطلوبی بر روند تدارک کالا و خرید خارجی داشته است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری تصریح کرد: از بانک توسعه اسلامی و تیم مدیریتی آن انتظار داریم که در اجرای پروژه‌ها منعطف‌تر عمل نموده و با اعطای خطوط اعتباری پروژه‌ای، جریان گردش کار و جذب منابع  را ارتقاء دهند.

علیشیری با بیان این‌که روابط ما طی سال‌های عضویت کشورمان در بانک توسعه اسلامی، همواره تحت حمایت دولت بوده و طی سال‌های اخیر هم به طور چشمگیری از حمایت‌های بانک برخوردار بوده است افزود: در حال حاضر، افزایش سقف سهامداری «شرکت اسلامی بین‌المللی تامین مالی تجاری (ITFC)» در هیئت‌دولت مطرح است و در عین حال افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی در دولت مصوب شده و جهت طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه گردیده است  و وزارت امور اقتصادی و دارایی، با نگاه به پروژه‌های مصوب آتی، همزمان با تسریع در جذب پروژه‌های فعلی درصدد استفاده بهینه از منابع بانک است.

علیشیری در پایان تصریح کرد: در خصوص راهبردهای جدید اقتصاد ایران، نوع نگاه ساختاری تامین مالی در دولت جدید بر استفاده بیشتر از منابع و ظرفیت‌های بخش خصوصی و بهره‌برداری از مدل تامین مالی مشارکت عمومی- خصوصی استوار است تا بهره‌وری سرمایه و منابع مالی بین‌المللی افزایش یابد.

سی‌دیبه، معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی نیز ضمن تشکر از مهمان‌نوازی کشورمان و اظهار خرسندی از حضور در ایران همراه با تیم مدیریتی خود گفت: تیم مدیریتی بانک توسعه اسلامی، جهت تحکیم روابط، درحال حاضر در کشور جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و ایران در اولویت بالای بانک در ارائه طرح‌ها و همکاری‌های دو جانبه قرار دارد.

معاون عملیاتی بانک توسعه اسلامی افزود: ایران بزرگ‌ترین استفاده‌کننده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی  به‌ویژه در حوزه آب و بهداشت است و مطالعات شناسایی اولویت‌های اقتصاد ایران در بانک در حال انجام است که به محض مشخص شدن اولویت‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌ها، نهایی‌سازی سند همکاری‌ها آغاز می‌شود.

معاون بانک توسعه اسلامی با اشاره به اینکه ایران بالاترین رقم طرح‌های مصوب بانک توسعه اسلامی را داشته است، گفت: در مقایسه با سال‌های پیشین در طی چهار سال گذشته، بیش از 50 درصد از منابع بانک توسعه اسلامی به جمهوری اسلامی ایران افزایش داشته است و باید تلاش کنیم زمینه‌های جذب طرح‌ها در ایران بالا برود.

سی‌دیبه گفت: ما در بانک توسعه اسلامی شرایط برگزاری مناقصه را برای ایران آسان‌تر کرده‌ایم و تلاش شده با تسهیل شرایط رقابتی بین‌المللی برای مناقصه پروژه‌های ایران کار تدارک طرح‌ها را که مناقصات سریع‌تر برگزار کنیم.

در این نشست، محمد پاریزی، معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و مدیر اجرایی ایران در بانک توسعه اسلامی، ضمن استقبال از دیدگاه‌های معاون بانک توسعه اسلامی گفت: ترتیبی خواهیم داد تا صدور ضمانتنامه‌ای بانکی و صدور بیمه نامه‌ها را به نفع طرح‌های بانک توسعه اسلامی تسریع کنیم تا سرعت عملیات کارهای زیربنایی کشور در استفاده از منابع بانک توسعه اسلامی تسریع شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب