امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2045 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

هفته اول اسفند؛ هفته سلامت مردان

خبرایران: هفته ملی سلامت مردان با شعار "سوانح و حوادث؛ در کمین سلامت مردان" هفته اول اسفند ماه برگزار می شود.
هفته اول اسفند؛ هفته سلامت مردان
به گزارش خبر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، امسال هشتمین سالی است که هفته اول اسفند به عنوان هفته ملی سلامت مردان برگزار می شود.

برپایه این گزارش، حساس سازی و تبیین جایگاه فرهنگی سلامت در جامعه و ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی قبل از بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زود هنگام بیماریهای خطیر و بدون علامت در سطح جامعه مردان، افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی، آموزشی و درمانی مردان و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی در دستگاههای مرتبط با وزارت بهداشت در مقوله سلامت از جمله اهداف در نظر گرفتن هفته ملی سلامت مردان است.

براساس این گزارش، ستاد برگزاری هفته سلامت مردان که متشکل از دستگاه های درون بخشی و برون بخشی است، محور اصلی هفته را سوانح و حوادث شغلی و ترافیکی و نقش آن در سلامت مردان انتخاب کرده است و شعار امسال "سوانح و حوادث ؛ در کمین سلامت مردان "می باشد.

برپایه این گزارش، انجمن اورولوژی مشهد به مناسبت هشتمین سال برگزاری هفته ملی سلامت مردان(سما) اقدام به برگزاری دومین همایش ملی سلامت مردان در جوار امام هشتم در اول اسفند ماه کرده است.

براساس این گزارش، از دیگر برنامه های این هفته، برگزاری نشست خبری در روز ششم اسفند ماه با هدف اطلاع رسانی وسیع در سطح سیاستگذاران و مردم در سالن اجتماعات طبقه دوم بلوک B وزارت بهداشت از ساعت 9 تا 12 است.

گفتنی است روز شمار هفته سلامت مردان (سما) شامل: پنجشنبه اول اسفند ماه: سلامت مردان و آسیب های ناشی از حوادث، جمعه دوم اسفند ماه: سلامت مردان و رعایت ایمنی در ورزش، شنبه سوم اسفند ماه: سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط کار، یکشنبه چهارم اسفند ماه: سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط زندگی، دوشنبه پنجم اسفند ماه: سلامت مردان و ایمنی راهها، سه شنبه ششم اسفند ماه: سلامت مردان و ایمنی در رفتار(حذف رفتارهای پر خطر) و چهارشنبه هفتم اسفند ماه: سلامت مردان و رعایت ایمنی در رانندگی نامگذاری شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب