امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20162 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با مشارکت معلمین و دانش آموزان؛

مانور سراسری بحران در شمال تهران اجرا شد

خبرایران : مانور سراسری دانش آموزان و معلمین با هدف تمرین روشهای تخلیه امن و پناه گیری صحیح در بحران به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه در 44 مدرسه منتخب منطقه یک برگزار شد.
مانور سراسری بحران در شمال تهران اجرا شد

به گزارش خبرایران از روابط‌ عمومي شهرداري منطقه يك، کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت : اجرای طرح مدرسه آماده از آن رو دارای اهمیت است که می‌تواند با فراهم سازی شرایط آموزش و ارتقای توانایی و مهارت‌های معلمان و دانش‌آموزان، پیامدها و بحران‌های طبیعی و زیست محیطی را کاهش دهد که بدین منظور ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک دوره های آموزشی را برای مدیران و نمایندگان مدارس این منطقه در محل ستاد مدیریت بحران برگزار کرد.

وی گفت: دانش آموزان ومعلمین مدارس  منتخب سطح منطقه با گذراندن دوره های آموزشی مدیریت بحران درمانور سراسری با محوریت  مدرسه آماده شرکت کردند.

فاتحی منش تصریح کرد: این مانور در مدرسه ی شهید بهشتی به عنوان مدرسه ی ویژه با حضور مدیران شهری همزمان با سایر مدارس با هدف آگاهی از مخاطرات و توانمندسازی در پیشگیری و مقابله با حوادث برگزار شد.

وی افزود: نمایندگان مدارس آماده، همراه دانش آموزان در این مانور به تمرین کنترل استرس، تعامل و حفظ و انسجام گروهی، اقدام سریع، پناهگیری، بررسی شریان های حیاتی، اطفای حریق، امداد و نجات مصدومان و تخلیه امن اضطراری  و برپایی چادر اسکان پرداختند.

فاتحی منش گفت: مفاهیم مربوط به مدیریت بحران از طریق دانش آموزان به خانواده یکی دیگر از تاثیرات برگزاری این مانورها است که باعث آمادگی خانواده ها و به دنبال آن جامعه در برخورد با حوادث غیر مترقبه می شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب