امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20160 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 10خبر داد؛

تلاش برای مناسب سازی تمامی بوستان ها ویژه توان یابان در آینده نزدیک

خبرایران: عباس بابازاده شهردار منطقه 10 از اهتمام برای مناسب سازی تمامی بوستان ها ویژه توان یابان در آینده نزدیک خبر داد.
تلاش برای مناسب سازی تمامی بوستان ها ویژه توان یابان در آینده نزدیک

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی شهرداری منطقه 10، عباس بابازاده در مراسم افتتاح بوستان ویژه معلولان، با اشاره به اهتمام منطقه برای فراهم سازی زمینه مناسب و سهولت حضور و مشارکت توان یابان در فعالیت های اجتماعی، تفریحی ورزشی گفت: افزایش روحیه شادابی و نشاط و آگاه سازی عمومی نسبت به شرایط توان یابان به عنوان شهروندان خاص جامعه در اولویت برنامه های مدیریت شهری می باشد و بر همین اساس در ادامه فعالیت های منطقه در راستای جلب رضایت و ایجاد شرایط مناسب برای آنان در بخش های مختلف، بوستان 22 بهمن برای سهولت در دسترسی افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی و جانباران مناسب سازی شد.

وی افزود: در طراحی این بوستان سه ورودی در ضلع شمال، جنوب و شرق در نظر گرفته شده است ضمن این که علاوه بر تهیه و تدارک تجهیزات استاندارد مانند ویلچر و واکر؛ تابلوهای راهنما و علائم هشداری، نیمکت های مخصوص ،ست های ورزشی، سرویس بهداشتی و ... نصب شده وموضوعاتی همچون مسیرهای تردد، جانمایی پارک خودرو، دسترسی به فضاهای ورزشی، مکان های بازی، دسترسی به فضاهای فرهنگی و نمازخانه مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار منطقه با اشاره به فرهنگ سازی و افزایش آگاه عمومی نسبت به این قشر از جامعه گفت: در راستای بزرگداشت این قشر از جامعه و آگاه سازی نسبت به ارزش آنان و توانمندی هایشان، فعالیت های فرهنگی ازطریق نصب تبلیغات محیطی با مضامین سخنان گهربار از ائمه اطهار و بزرگان دین انجام شده است و در آینده نزدیک این تبلیغات در تمامی بوستان ها نصب خواهد شد.

بابازاده افزود: جمع آوری و رفع موانع فیزیکی معابر، همسطح سازی دریچه ها، ایجاد دسترسی، رفع معارض در تقاطع ها، ترمیم کف پوش پیاده روها، نرده کشی، اصلاح رمپ ها، خط کشی ها و نصب پل های مخصوص معلولان از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است ضمن این که برای تشویق و ترغیب توان یابان به انجام فعالیت های ورزشی، 12 جای پارک مکانیزه خودرو برای استفاده آنان به صورت رایگان در ساعات خاص فعالیت ایستگاه های ورزشی در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه از تلاش برای مناسب سازی تمامی بوستان های سطح منطقه در آینده نزدیک برای بهره مندی معلولان خبر داد و افزود: امیدواریم با انجام این گونه اقدامات علاوه بر زمینه سازی برای حضور معلولان در جامعه توانسته باشیم در کاهش مشکلات این قشر عزیز موثر باشیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب