امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20091 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین سید امین جوادی اعلام کرد؛

حجم سپرده‌های نزد «ملل» بالغ بر۱۱ هزار میلیارد تومان است/ سرمایه گذاری های موسسه اعتباری ملل، در بخش ملک و ساختمان انجام شده/ بانکداری خصوصی می تواند موفق باشد

خبرایران :مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل گفت: هم اکنون حجم سپرده‌های نزد «ملل» بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان و حجم سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیلات به ۷۸ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود و نسبت مطالبات به درآمد جاری نیز بالغ بر ۱۳ درصد است.
حجم سپرده‌های نزد «ملل» بالغ بر۱۱ هزار میلیارد تومان است/ سرمایه گذاری های موسسه اعتباری ملل، در بخش ملک و ساختمان انجام شده/ بانکداری خصوصی می تواند موفق باشد

به گزارش خبرایران، نشست خبری بررسی وضعیت شرکت اعتباری ملل (سهامی عام)، در نوزدهمین نشست یک دیدار یک عرضه فرابورس ایران، صبح امروز شنبه ۲۳ بهمن ماه 1395 با حضور«حجت الاسلام والمسلمین سید امین جوادی» مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل، «محمدرضا مروجی» رئیس هیات مدیره موسسه ملل، «رضا غلامعلی پور» معاون توسعه بازار شرکت فرابورس و اصحاب رسانه در محل شرکت فرابورس ایران برگزارو دراین نشست خبری «حجت الاسلام والمسلمین سید امین جوادی» مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل «عسکریه سابق» اظهارداشت: موسسه اعتباری ملل با قدمت ۳۰ ساله پیش از این با نام تجاری عسکریه فعالیت می‌کرد و همواره با پیگیری شفافیت در نظام بانکی کشور، سعی در ایجاد ارزش افزوده برای ذی نفعان خود داشته است.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل تصریح کرد: شرکت تعاونی عسکریه در حدود ۲۵ سال قبل و در زمان حیات مرحوم نور بخش، رئیس اسبق بانک مرکزی، همواره به دنبال کسب مجوز برای تبدیل شدن به موسسه اعتباری بوده است و در ۵ سال آینده تلاش خواهد شد که موسسه اعتباری ملل در جایگاه ۱۰ بانک برتر کشور قرار گیرد.

وی الزام به انجام فعالیت‌ها در راستای بانکداری اسلامی و عدم معاملات شبهه آور در موسسه اعتباری ملل را از جمله اهداف اصلی این ناشر اعلام کرد و گفت: هم اکنون کمیته فقهی با حضور استادان حوزه در مجموعه اعتباری ملل تشکیل شده و با مدل سازی های گوناگون به دنبال رفع دغدغه مراجع تقلید و تعیین ناظران شرعی در شعبات استانی هستند.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه کفایت سرمایه این موسسه با لحاظ افزایش سرمایه جدید این ناشر هم اکنون به ۹ درصد افزایش یافته است، از پوشش ۳۰ درصدی سود برآوردی این ناشر در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال خبر داد و گفت: نسبت تسهیلات به سپرده در موسسه اعتباری ملل بالغ بر ۵۲ درصد و با احتساب سرمایه گذاری‌ها این نسبت به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل، گفت: هم اکنون حجم سپرده‌های نزد «ملل» بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان و حجم سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیلات به ۷۸ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود. نسبت مطالبات به درآمد جاری نیز بالغ بر ۱۳ درصد است.

حجت الاسلام جوادی، با اشاره به تعداد ۳۰۹۸ نفری سهامداران وملل با بیان اینکه قیمت تمام شده پول برای این موسسه اعتباری به ۲۲٫۵ درصد رسیده است، گفت: بالا بودن این رقم ناشی از سودهای علی الحساب و سپرده‌های بلند مدتی است که پس از پایان دوره تعدیل خواهد شد.

وی پیرامون اینکه چند درصد از سرمایه گذاری های موسسه اعتباری ملل، در بخش ملک و ساختمان انجام شده است؛ اظهار داشت: سبد سرمایه‌گذاری ملل، در بخش های مختلفی از جمله بهداشت و درمان از جمله خریداری و نصب دستگاه تصویر برداری هسته ای (پت اسکن) در فرودگاه پیام، سه کارخانه روغن کشی، کارخانه تبدیلی صنایع بسته بندی، استخراج معادن شن  و سنگ تزیینی در محلات، چناران و اصفهان و همچنین در بخش ساختمانی بطور عمده از طریق مشارکت با شهرداری ها به ارزش افزوده دست می یابد.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل ادامه داد: در این بخش سرمایه گذاری در استان‌های کرمان (پروژه تله کابین)، اصفهان و دزفول را می‌توان اشاره کرد و در شهر مشهد نیز از طریق مشارکت با آستان قدس رضوی سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام جوادی، پیرامون احتمال ادغام برخی موسسات اعتباری از جمله افضل توس در این موسسه، گفت: مقرر شده تا بانک مرکزی حداقل سرمایه را برای بانک‌ها و موسسات اعتباری تعیین کند که در صورت عدم رعایت این نسبت باید در یکدیگر ادغام شوند. تا این لحظه هیچ خبری از موضوع ادغام موسساتی همچون افضل توس در موسسه اعتباری عسکریه مطرح نشده و خبر از آن ندارم.

وی در ادامه، سود هر سهم سال مالی جاری را ۲۰۳ ریال با پوشش ۳۰ درصدی در عملکرد ۹ ماهه اعلام کرد و گفت: به دلیل ماهیت فعالیت موسسات و بانک ها، تحقق عمده سودآوری در ماه های پایانی سال است. بنابراین سود پیش بینی شده سال مالی اسفند ۹۵ قطعا محقق خواهد شد

مدیرعامل مؤسسه اعتباری، رقم سپرده و تسهیلات را ۱۱ و ۷۸ هزار میلیارد تومان ، نسبت تسهیلات به سپرده را ۵۲ درصد، نسبت مطالبات به جاری را ۱۳ درصد، تعداد سهامداران را ۳ هزار و ۹۸ نفر و بدون حضور اشخاص حقوقی دولتی اعلام کرد و ادامه داد: قیمت تمام شده پول با در نظر گرفتن هزینه ها، ۵٫۲۲ درصد است.

حجت الاسلام جوادی، تصریح کرد: علت اصلی بالا بودن آن لزوم ایفای تعهدات قبلی به مشتریان است. در این میان هر چند ممکن است انحراف های جزئی وجود داشته باشد؛ اما این موسسه نرخ سود مصوب را رعایت می کند.

وی پیرامون وجه تمایز این موسسه با سایرین هم گفت: با توجه به بانک محور بودن اقتصاد ایران، با تاسیس این موسسه خواهان اعلام این نکته به دولت بوده و هستیم که بانکداری خصوصی می تواند موفق باشد.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل، در مورد فعالیت در بازارهای جهانی نیز گفت: در حالی قبل از برجام با بانک یک کشور اروپایی مذاکراتی انجام شده بود که اخیرا این مذاکرات با تحولات مثبتی همراه شده و به دنبال تبادل سهام موسسه با آن بانک هستیم. در این مذاکرات خواهان دریافت ۵۱ درصد سهام بانک اروپایی و واگذاری حداکثر ۳۰ درصد سهام موسسه هستیم.

حجت الاسلام جوادی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه امکان حضور سرمایه گذاران در مالکیت حداکثر ۴۰ درصد بانک ها و موسسات مالی وجود دارد، اظهار داشت: تحقق این هدف نیمه دوم سال آینده می باشد که در این صورت می تواند اولین موسسه مالی ایرانی باشد که سهام آن با یک بانک خارجی تبادل می شود.

 

مروجی: سرمایه فعلی موسسه ملل ۶۰۶ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید

محمدرضا مروجی، رئیس هیات مدیره موسسه ملل، در این نشست خبری گفت: طی دو سال آینده و در دو مرحله، سرمایه فعلی موسسه ملل، ۶۰۶ میلیارد تومانی از محل آورده نقدی و مطالبات به ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 وی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه سال مالی ۹۵ در موعد مقرر ۴ ماه اول سال آینده، گفت: طبق روال ، حداکثر سود محقق شده بین سهامداران تقسیم می گردد.

 

غلامعلی پور:۱۶۰ شرکت حاضر دربازار پایه فرابورس می توانند به بازار دوم ارتقا یابند

رضا غلامعلی پور، معاون توسعه بازار شرکت فرابورس، در این نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۰ شرکت حاضر دربازار پایه فرابورس می توانند بعد از رعایت استانداردها، به بازار دوم ارتقا یابند.

وی ادامه داد: موسسه ملل، سومین شرکت است که بعد از سخت گیری های متعدد و انتشار همه اطلاعات لازم در کدال ، طی سال جاری از بازار پایه به بازار دوم می رود و گشایش نماد می شود.

گفتنی است، موسسه اعتباری ملل، که از سال ۶۶ تاسیس شده و ۱۵ بهمن ۹۲ مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده و از ۳۰ تیر سال جاری از موسسه عسکریه به موسسه ملل تغییر نام داده، هم اکنون با سرمایه بیش از ۶۰۶ میلیارد تومانی، سود هر سهم سال مالی اسفندجاری را ۲۰۳ ریال پیش بینی کرده و دارای ۳۲۰ شعبه ( ۷۶ شعبه در تهران) و حدود دو هزار نیروی انسانی است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب