امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدعلی استیری مطرح کرد؛

اعلام آمادگی 5 شرکت بزرگ کشتیرانی برای بازگشت به ایران

نمایندگان شرکت کشتیرانی بین‌المللی هانجین با سفر به بندرعباس و حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران، بر آمادگی این شرکت برای از سرگیری تردد کشتی‌های خود به بندر شهید رجایی تاکید کردند.
اعلام آمادگی 5 شرکت بزرگ کشتیرانی برای بازگشت به ایران
به گزارش خبر ایران، نماینده منطقه خاورمیانه، شرق و شمال آفریقای شرکت کشتیرانی بین‌المللی هانجین امروز در رأس هیئتی به مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران سفر کرده و با معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به گفت‌وگو نشست.

در ابتدای این دیدار، سیدعلی استیری معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر اقدامات گسترده این سازمان برای حضور مجدد خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادر تجاری کشور به ویژه بندر شهید رجایی، از آمادگی کامل سازمان بنادر برای خدمات دهی به این شرکت‌ها خبر داد.

وی ادامه داد: با مثبت شدن فضای بین المللی که در پی توافق ژنو حاصل شد و همچنین فعال سازی اپراتور دوم بندر شهید رجایی، تعدادی از خطوط کشتیرانی و کانتینری بین المللی علاقمندی خود را برای از سرگیری تردد به این بندر اعلام کرده‌اند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این ارتباط از اعلام آمادگی پنج شرکت کشتیرانی معتبر بین المللی سخن به میان آورد و افزود: در حال آماده سازی شرایط در بندر شهید رجایی برای پهلودهی به شناورهای این خطوط هستیم.

سونگ وو لی نماینده منطقه خاورمیانه، شرق و شمال آفریقای شرکت کشتیرانی هانجین نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از فراهم شدن شرایط بین المللی برای تردد خطوط کشتیرانی به بنادر ایران، از آمادگی این شرکت جهت حضور مجدد در بندر شهید رجایی خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که با توجه به لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران مربوط به بیمه‌های حمل و نقل دریایی و همچنین تغییرات صورت در ترمینال اپراتور بندر شهید رجایی، برنامه ریزی‌های اولیه جهت از سرگیری تردد کشتی‌های خط هانجین به این بندر به انجام رسیده و در آینده‌ای نزدیک این موضوع، تحقق می‌یابد.

یادآور می‌شود، شرکت هانجین از خطوط معتبر کشتیرانی بین المللی جهان محسوب می‌شود که تا پیش از سال 90 و شدت گرفتن تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، در بندر شهید رجایی حضور داشته است.

شایان ذکر است، اواخر آذر ماه گذشته نیز هیئتی متشکل از مدیران رده بالای خط کانتینری هایوندایی در منطقه و نماینده این شرکت در ایران، مذاکراتی در خصوص نحوه همکاری این خط کشتیرانی با مدیران مجتمع بندری شهید رجایی و ترمینال اپراتورهای جدید ترمینال کانتینری بزرگترین بندر تجاری ایران انجام دادند.

گفتنی است، سفر مدیران شرکت‌های معتبر کشتیرانی و کانتینری جهان به بزرگترین بندر تجاری ایران در حالی صورت گرفت که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور هفته نخست بهمن ماه امسال، طی سفر یک روزه خود به بندرعباس با اشاره به برداشته شدن تحریم‌های یک جانبه غرب علیه صنعت حمل و نقل دریایی در بخش‌های مختلف، در این رابطه چنین توضیح داد: مشکلاتی در زمینه بیمه خطوط کشتیرانی به مقصد بنادر ایران داشتیم که براساس تصمیمات و بیانیه‌های صادر شده در تفاهم نامه اخیر ژنو و اجرایی شدن آن، شرایط برای تردد کشتی‌های بیشتر در یک شرایط ساده و متعارف به کشور فراهم است.

مجتمع بندری شهید رجایی با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال جنوب، مهم‌ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده دار بیش از 53 درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ است.

این بندر ضمن بهره‌مندی از 36 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های کانتینری کشور، با ظرفیت شش میلیون TEU کانتینر در سال، حجم گسترده‌ای از عملیات جابجایی کالاهای عمومی خصوصا محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده‌های نفت خام در این بندر انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با بیش از 4800 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 88 میلیون تن کالا برخوردار است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب