امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19943 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی‌اشرف افخمی اعلام کرد:

بانک صنعت و معدن حتی یک دلار به هیچ بانک خارجی بدهی ندارد/ ۲ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک صنعت و معدن افزوده شد/ راه اندازی اولین قطار سریع السیر تهران اصفهان با تامین اعتبار ۱.۸ درصدی

خبرایران: مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن در ١٠ ماه گذشته بالغ بر ٧٨٥ میلیون یورو اعتبار برای تامین مالی طرح های صنعتی از طریق سوئیفت گشایش اعتبار کرده و حتی یک دلار نیز به هیچ بانک خارجی بدهی نداریم.
بانک صنعت و معدن حتی یک دلار به هیچ بانک خارجی بدهی ندارد/ ۲ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک صنعت و معدن افزوده شد/ راه اندازی اولین قطار سریع السیر تهران اصفهان با تامین اعتبار ۱.۸ درصدی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری بانک صنعت و معدن به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه 18 بهمن ماه 1395 با حضور«علی‌اشرف افخمی» مدیرعامل بانک صنعت و معدن و اصحاب رسانه در محل مجموعه رفاهی آموزشی بانک صنعت و معدن آجودانیه  برگزار ودراین نشست خبری«علی‌اشرف افخمی» مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اعلام افزایش سرمایه این بانک به 4 هزار میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی اظهارداشت: در قانون بودجه افزایش سرمایه برای بانک های دولتی و توسعه ای دیده شده است که دو هفته پیش آئین نامه آن در دولت به تصویب رسید و براین اساس بانک های ملی، سپه، کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات افزایش سرمایه خواهند داشت که جنس آن بهتر از تجدید ارزیابی است.

افخمی تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک صنعت و معدن افزوده شده که بر این اساس سرمایه بانک به ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است و به دنبال آن کفایت سرمایه نیز به ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت؛ در این حال به بازل ۳ نزدیک می شویم که در فضای بین المللی یک فرصت مناسب برای ما تلقی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بانک صنعت و معدن در ١٠ ماه گذشته بالغ بر ٧٨٥ میلیون یورو اعتبار برای تامین مالی طرح های صنعتی از طریق سوئیفت گشایش اعتبار کرده و بانک صنعت و معدن حتی یک دلار نیز به هیچ بانک خارجی بدهی ندارد واین امر باعث می شود که در مذاکره با آنها برای همکاری های بانکی در موضع اقتدار قرار داشته باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: بانک صنعت و معدن فرایندهای داخلی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی نوسازی کرده است که از آن میان میتوان به ارائه حساب های مالی از طریق سیستم IFRS اشاره کرد، این سیستم در نظام بانکی برای اولین بار توسط بانک صنعت و معدن استفاده شده است.

وی با اعلام تامین مالی نیروگاه بهبهان، افزود: با تامین اعتبار ٢٣٠ میلیون یورویی بانک، پتروشیمی ایلام اواخر سال آینده راه اندازی می شود. پتروشیی لرستان با تامین اعتبار ۲۳۰ میلیون یورو وارد مدار تولید شد، واحددیگر پتروشیمی مهاباد بود که صادراتش نیز به زودی آغاز می شود. مشارکت مالی در پتروشیمی بوشهر و پالایشگاه بیدبلند نیز توسط بانک انجام شده است.

افخمی به استراتژی بانک طی سه سال اخیر که توجه به پروژه های زیرساختی است، اشاره و اضافه کرد: راه اندازی اولین قطار سریع السیر تهران - اصفهان با تامین اعتبار ۱.۸ درصدی انجام شده و مطالعات پروژه قطار سریع السیر تهران -مشهد نیز با اعتبار بیش از ۲.۲ میلیارد دلار عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلات خروج از رکود دولت برای واحدهای صنعتی اظهار داشت: بانک صنعت و معدن تاکنون یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۵۶ هزار واحد کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است و در این زمینه مقام سوم را در نظام بانکی کشور به دست آورده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: بازدیدهایی که از این واحدها انجام گرفته است نشان می دهد که این واحدها یا نیروی جدید اضافه کرده اند و یا نیروهای قبلی خود را حفظ کرده اند در صورتی که اگر این پرداخت ها انجام نمی شد با بحران بیکاری در این واحدها مواجه می شدیم.

وی ادامه داد: البته ۵۰۰ میلیون یورو هم برای صنایع بالادستی پارس جنوبی تجهیز مالی کردیم که در مجموع حجم تامین مالی برای این پروژه به یک میلیارد دلار می رسد.

افخمی با بیان اینکه یک سال پس از برجام روابط کارگزاری با بانک های خارجی توسعه یافته است، اظهار داشت: این بانک قبل از تحریم ها با ۱۰۰ بانک خارجی کار می کرد که الان ۷۱ بانک دوباره رابطه خود را برقرار کرده اند و گشایش اعتبار از طریق سوئیفت انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از برجام برای جابجایی پول به بانک های خارجی بیش از ۱۰ درصد کارمزد پرداخت می کردیم، افزود: الان این رقم به کمتر از نیم درصد رسیده است.

افخمی گفت: در این مدت خط اعتباری ۴۰۰ میلیون دلاری از هند گرفتیم که تاکنون ۷۰ درصد آن استفاده شده و مابقی تا دو ماه آینده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین خط اعتباری ۱۰۰ میلیون یورویی با بانک کره جنوبی نهایی شده است و تا پایان امسال مصرف آن شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه هایی هم با بانک های اروپایی داشتیم که پس ازعملیاتی شدن اطلاع رسانی خواهد شد گفت: ما در حوزه بانکی بین المللی در سال ۲۰۱۶ بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو خط اعتباری گشایش کردیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به حضور این بانک در پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران گفت: برای این پروژه ۱۸ میلیارد دلار تامین مالی شده است همچنین پروژه برقی تهران -مشهد هم به این بانک داده شده که در حال مطالعه هستیم اما برآورد ما کمتر از ۲.۲ میلیارد دلار نخواهد بود.

وی به تامین مالی تعمیر موتور هواپیما اشاره کرد و گفت: بانک صنعت و معدن ۲۵ موتور هواپیما را تامین مالی کرد که برای تعمیرات به خارج از کشور فرستاده شدند.

افخمی گفت: معوقات بانک صنعت و معدن طی سه سال گذشته به طور مرتب کاهش یافته و از ۱۲.۵ به ۱۰.۵ درصد و سپس با کاهش دائمی به ۷.۸ درصد رسید که براساس برنامه ریزی ها این میزان تا پایان سال به کمتر از ۷ درصد بالغ خواهد شد.

وی رقم معوقات بانک را ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در کشورهای اروپایی شعبه ندارد ولی بانک دارد به نحوی که این بانک سهامدار اصلی بانک تجاری ایران و اروپاست؛ با توجه به اینکه امکان استفاده از دلار وجود ندارد با یورو مبادلات انجام می شود این در حالی است که با بسیاری از بانک های خارجی رابطه و مراوده داریم

وی در خصوص تسهیلات دهی به کسبه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: بانک صنعت و معدن اقدام لازم را برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده در این ساختمان انجام خواهد داد.

افخمی درخصوص تامین مالی هواپیماهای جدید ناوگان هوایی کشورنیز گفت: تامین مالی هواپیماهای جدید جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل هوائی بر عهده بانک صنعت و معدن قرار گرفت که نخستین هواپیما با صد میلیون دلار پیش پرداخت به کشور وارد شد و تا پایان سال دو هواپیمای دیگر وارد کشور خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب