امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19935 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور معاون اول رئیس جمهوری ؛

نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان فردا 19 بهمن افتتاح می شود

خبرایران: نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان فردا سه‌شنبه 19 بهمن ماه 1395 با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان فردا 19 بهمن افتتاح می شود

معاون اجرایی شرکت توسعه دو مپنا اظهار داشت: با همت و تلاش متخصصان داخلی، نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان فردا به صورت رسمی افتتاح می‌شود و واحد یک گازی نیروگاه نسبت به تاریخ قراردادی 128 روز و واحد دوم گازی 170 روز زودتر از موعد قرارداد سنکرون شده است.

مهندس ذهبی ادامه  داد: سیستم خنک کنندگی نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان ACC که جدیدترین سیستم خنک کننده محسوب می‌شود و در برج های خنک کننده هلری که در نیروگاه ها معمول است، ۹۵ درصد آب مورد استفاده، صرف کولینگ می شود و فقط ۵ درصد در بخش بخار به کار می رود که در سیستم ACC شرایطی ایجاد می کند تا فقط نیاز به مصرف آب برای همین ۵ درصد باشد؛ ضمن آنکه برخلاف سابق که هر واحد بخار، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز داشت، در حال حاضر در حداکثر شرایط، ۱۲ لیتر آب می طلبد که آنهم از محل پساب تامین خواهد شد.

معاون اجرایی شرکت توسعه دو مپنا گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخش بخار آن به ظرفیت 160 مگاوات، تابستان سال آینده وارد مدار برق کشور شده و ظرفیت کل این نیروگاه به 492 مگاوات خواهد رسید.

مهندس ذهبی گفت: این نیروگاه به‌منظور توسعه تولید برق در جنوب کشور و با هدف جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های نیروگاهی با سرمایه گذاری مشترک شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا در قالب طرح‌های BOO در کیلومتر 20 جاده بهبهان– رامهرمز استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 290 میلیون یورو احداث شده است.

وی در پایان افزود: راندمان این نیروگاه در حال حاضر حدود 49.5 درصد است و سوخت اصلی واحدها گاز و سوخت دوم گازوئیل پیش‌بینی شده است. ظرفیت پست نیروگاه 400 کیلوولت بوده و یک مخزن ذخیره سوخت به ظرفیت 33 هزار مترمکعب در محل نیروگاه احداث شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب