امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19760 تاریخ انتشار: شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ثبت شکایت بانک تجارت در دادگاه اتحادیه اروپا

خبرایران:مدیرعامل بانک تجارت از ثبت شکایت این بانک در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه خسارات وارده در زمان تحریم‌ها با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک خبر داد.
ثبت شکایت بانک تجارت در دادگاه اتحادیه اروپا

به گزارش خبرایران، محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت با اعلام این خبر افزود: پس از اثبات حقانیت بانک تجارت و لغو تحریم‌های اعمال شده در مراجع قضایی اتحادیه اروپا، بانک تجارت با همکاری موسسات حسابرسی خبره بین‌المللی ، فرآیند ارزیابی و برآورد خسارات وارده ناشی از تحریم‌ها را مطابق با استانداردها و رویه‌های بین‌المللی آغاز کرد.

وی افزود : خوشبختانه با اتمام این فرآیند و گردآوری مدارک و اسناد لازم ، موفق شدیم شکایت مربوط به مطالبه خسارات وارده به بانک تجارت در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا را روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در مراجع قضایی این اتحادیه به ثبت برسانیم.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به سابقه اقدامات بانک تجارت در قبال تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: به‌واسطه اعمال این تحریم‌های غیرمنصفانه که از دی‌ماه سال ۱۳۹۰ آغاز شد ، خسارات مستقیم و غیرمستقیم زیادی به بانک تجارت و دیگر بانک‌های ایرانی مشمول تحریم‌ها وارد آمد که از آن جمله می‌توان به خسارات ناشی از مسدود ساختن منابع موجود در حساب‌های بانک و کاهش قابل ملاحظه درآمدهای ناشی از عملیات ارزی اشاره کرد.

وی افزود: در مقطع مذکور،  هیات‌مدیره وقت بانک تجارت اقدامات لازم برای لغو این تحریم‌های غیرقانونی را با هدف صیانت از منافع مشتریان و سهامداران بانک آغاز کرده و با بهره‌گیری از یک تیم حقوقی متخصص در دعاوی تجاری بین‌المللی اقدام به تشکیل پرونده در مراجع قضایی مورد تائید اتحادیه اروپا کرده بود.

مقدم یادآور شد: طرح دعوای بانک تجارت در دادگاه اتحادیه اروپا مستلزم برگزاری صدها ساعت جلسه کارشناسی با متخصصان و مشاوران حقوقی داخلی و خارجی و وکلای بانک در این پرونده و ترجمه و ارائه هزاران صفحه از اسناد و مدارک فعالیت‌های بانک بوده است.

وی تاکید کرد: به سهامداران و مشتریان بانک این اطمینان را می‌دهیم که بانک تجارت برای صیانت از منافع به حق آنان روند قضایی مطالبه خسارات وارده ناشی از تحریم‌ها را با استفاده از تمام ظرفیت‌های تخصصی و قانونی ادامه می‌دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب