امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19532 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغاز دوره بانکداري بين‌الملل در ثامن

خبرایران: نخستين دوره آموزش بانکداري بين‌الملل عمومي به‌منظور تربيت و آموزش نيروهاي شعب ارزي ثامن در مرکز آموزش موسسه اعتباري ثامن آغاز شد.
آغاز دوره بانکداري بين‌الملل در ثامن

به گزارش خبرایران از روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن؛ معاون بين‌الملل موسسه اعتباري ثامن گفت: با توجه به بروز سيستم تجاري و مناسبات مالي و بين‌المللي، تغيير ساختار ثامن و ايجاد معاونت بين‌الملل؛ يکي از الزامات امروز ايجاد تغيير در ساختار بانکداري ثامن متناسب با تغييرات بانکداري بين‌المللي براي رشد اقتصادي شرکت است.

عيسي قهرماني در حاشيه برگزاري نخستين دوره بانکداري بين‌الملل ثامن با تأکيد بر اهميت آموزش نيروي انساني گفت: مهم‌ترين بحث در تعامل نظام بانکداري اسلامي با بانک‌‌هاي بين‌المللي ساختار بانک‌هاي داخلي و نقش تعيين‌کننده نيروي انساني متخصص در مراودات بين‌المللي است.

وي بابيان اينکه بحث آموزش در موسسه اعتباري ثامن با جهت‌گيري به سمت پرورش نيروهاي باقابليت‌هاي تخصصي چندبعدي با توجه به نيازهاي سازمان تغييريافته، تصريح کرد: موسسه اعتباري ثامن تلاش مي‌کند با آماده کردن کارکنان به دانش جديد بانکي با تجربيات و علوم بانکداري بين‌المللي آشنا شده تا بتوانند در عرصه بانکداري بين‌المللي ايفاي وظيفه کنند.

قهرماني در همين راستا اضافه کرد: آموزش مخصوص کارکنان جديد و تازه‌وارد به سازمان نيست بلکه مختص به‌تمامي کارکنان از لحظه ورود تا زمان بازنشستگي است. چراکه با افزايش آگاهي کارکنان امکان رشد و تعالي سازمان فراهم مي‌شود.

معاون بين الملل موسسه اعتباري ثامن با تأکيد بر اهميت آموزش براي انجام صحيح مسئوليت‌ها  افزود: نتايج آموزش مستمر و نظام‌مند، به حداقل رسيدن زمان آموزش در شعب، افزايش بهره‌وري و کارايي، کاهش آسيب‌ها و خطرات احتمالي محيط کار، تسلط به امور، افزايش رضايت مشتريان، کاهش هزينه و ريسک عملياتي و فراهم شدن بستر رشد و ترقي کارکنان است.

اين استاد حوزه بانکداري خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌هاي گسترده‌اي که در نظام بانکي براي تطبيق با قوانين و مقررات بين‌المللي صورت گرفته حضور ثامن در اين عرصه رقابتي امري ضروري است چراکه مي‌توانيم در اين عرصه علاوه بر انتقال وجوه و عمليات کارگزاري، از منابع خارجي براي تحقق اهداف و دستيابي به سود با جلب مشارکت‌هاي بين‌المللي استفاده کنيم.

بنا براين گزارش نخستين دوره آموزش بانکداري بين‌الملل باهدف آشنايي با قوانين و حقوق بين‌الملل، تجارت بين‌الملل، معرفي اجمالي بانکداري و ابزارهاي نوين بانکي در سطح بين‌الملل، مسائل ارزي، بازگشايي حساب‌هاي ارزي، سيستم تعيين نرخ ارز، حواله‌هاي ارزي و مباحثي چون ارتباطات کارگزاري بانک‌ها، ارتباطات سوئيفتي و انواع روش‌هاي پرداخت بين‌المللي، تبيين و تشريح اعتبارات اسنادي، ضمانت‌نامه‌هاي بانکي بين‌المللي، انواع روش‌هاي صدور ضمانت‌نامه در تجارت بين‌الملل و نيز چگونگي تمديد، ابطال و پرداخت ضمانت‌نامه‌ها مطرح مي‌شود. کارکنان شرکت‌کننده در اين دوره پس از اتمام، آمادگي لازم براي حضور در شعب ارزي موسسه اعتباري ثامن را کسب مي‌کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب