امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19526 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رضا علیدادی اعلام کرد؛

سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه میزبان 57 سخنران با موضوعات گوناگون است/200 طرح نوآوری در بخش‌های مختلف سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه‌ ارائه می‌شود/ در فضای مجازی ما منفعلانه حرکت کردیم

خبرایران: رئیس سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه گفت: سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با شعار «همگرایی رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی»، طی روزهای 28 و 29 دی‌ ماه 1395 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.
سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه میزبان 57 سخنران با موضوعات گوناگون است/200 طرح نوآوری در بخش‌های مختلف سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه‌ ارائه می‌شود/ در فضای مجازی ما منفعلانه حرکت کردیم

به گزارش خبرنگارخبرایران،، نشست خبری «سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه» بعدازظهرامروز یکشنبه 26 دی‌ماه با حضور «رضا علیدادی» معاون توسعه فناوری رسانه ملی و رئیس سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه،«محمد فهمی» دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه و اصحاب رسانه در صداوسیما برگزار و در این نشست خبری «رضا علیدادی» معاون توسعه و فناوری رسانه در صداوسیما اظهارداشت: سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه، امسال در حالی قرار است ‌پس از دو سال برگزار شود که شرایط رسانه‌ای با حضور و گسترش رسانه‌های فضای مجازی تغییر کرده و به سمت تعاملی شدن و ارتباط نزدیک با مخاطب پیش رفته است.

رئیس سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه تصریح کرد: در این اجلاس 22 نشست تخصصی با حضور استادان داخلی و خارجی خواهیم داشت که در این نشست‌ها 57 سخنران با موضوعات گوناگونی از جمله همگرایی رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی، رسانه‌های نوین و رسانه‌های جمعی مطالبی را ارائه خواهند داد.

وی ادامه داد: تولید محتوا و خدمات ارزش افزوده، آینده برودکست و همگرایی رسانه‌های همگانی با موضوعات مرتبط با فناوری‌های نوین از جمله ‌محورهایی است که در نشست‌های سیزدهمین اجلاس فناوری و رسانه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

علیدادی این اجلاس را رخدادی مهم در کشور برشمرد و یادآور شد: تلاش می‌شود که در این اجلاس تمام ظرفیت زیرساخت‌های فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. در این راستا حدود 510 واحد و و حدود 420 بخش اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که شامل بخش‌های استودیویی و ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و مواردی مشابه می‌شود.

وی افزود: در بخش بین‌الملل اجلاس فناوری رسانه مهمانان خارجی خواهیم داشت. یکی از مدیران فنی موسسه DVB،  رییس فنی ABU که با توجه به موفقیت رسانه‌ملی در آبان‌ماه امسال در ABU  ارتباط خوبی با این اجلاس پیدا کرده‌ایم و چند تن دیگر از اساتید معتبر بین‌المللی در سیزدهمین اجلاس فناوری و رسانه حضور خواهند داشت.

علیدادی ضمن اشاره به بخش نوآوری در اجلاس فناوری و رسانه گفت: بخش نوآوری یکی دیگر از بخش‌های سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه‌است که در آن 200 طرح نوآوری ارائه می‌شود. همچنین حدود 16 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه اجلاس از سال شده است که از میان آنها در مراسم اختتامیه با حضور آقای علی‌ عسگری رئیس سازمان صداو سیما به 3 مقاله برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی درخصوص آینده نرم افزارهای پیام‌رسان داخلی و پیام‌رسان سروش گفت: صداوسیما در مسیر نرم افزارهای پیام‌رسان کارهایی را انجام داده است اما به طور کلی متولی اصلی آن بخش فضای مجازی است که در تلاشند که نرم‌افزارهای خوبی را در حوزه پیام‌رسانی ارائه دهند. صدا و سیما نیز سرمایه‌گذاری می‌کند که نرم‌افزارهای خوبی تولید شود. نرم‌افزارهای خارجی خوب هستند اما باعث می‌شود تا اطلاعات ما از کشور خارج شود.

رئیس سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه ادامه داد: به طور کلی در فضای مجازی ما منفعلانه حرکت کردیم و هیچ‌وقت اقداماتی فعالانه و با تهاجم نداشته‌ایم این مشکل به طور کلی در کشور ما وجود دارد، اما امیدوارم با برنامه‌هایی که در این حوزه در حال شکل‌گیری است به ویژه در صداوسیما شاهد اقدامات فعالانه باشیم و نه منفعلانه.

معاون توسعه و فناوری رسانه در صداوسیما ادامه داد: برخلاف مشکلات مالی که با آن مواجه هستیم، مسیر پیشرفتمان رو به جلو بوده است. در همین راستا یکی از کارهایی که در این مدت روی آن تمرکز کرده‌ایم، نقاط کور کشور است، البته در تمام دنیا بحث پوشش دیجیتال به عنوان پروژه‌ای ملی تعریف می‌شود و تمامی بخش‌ها در این راستا فعالیت‌ و همکاری می‌کنند، اما در کشور ما شرایط اینگونه نبوده و علاوه بر این از نظر بودجه هم با مشکلاتی مواجه هستیم. به هر حال با وجود همه اینها مسیرمان رو به پیشرفت است و تلاش می‌کنیم ضریب نفوذمان را در همه نقاط کشور افزایش دهیم.

وی بیان داشت: در این راستا امسال حدود 250 ایستگاه تلویزیونی دیجیتال اضافه شده است و 200 دستگاه به موج اف ام تجهیز کرده‌ایم دور افتاده‌ترین نقاط در کشور ما اگر به امکانات دیجیتالی دسترسی داشته باشند می‌توانند 18 شبکه رادیویی و 20 شبکه تلویزیونی را دریافت کنند.

 

فهمی: رسانه‌های خطی مخاطبان قدرت انتخاب برای زمان پخش‌ و محتوای برنامه‌ها ندارند

محمد فهمی، دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: چیزی که امروز ما به عنوان رادیو و تلویزیون در قالب بخش صدا و تصویر در کشورمان استفاده می‌کنیم، اصطلاحاً رسانه‌ خطی نامیده و روشی سنتی محسوب می‌شود. در واقع در رسانه‌های خطی مخاطبان قدرت انتخاب برای زمان پخش‌ و محتوای برنامه‌ها ندارند. این ساختار سنتی از مدت‌ها پیش با پیشرفت تکنولوژی باید تغییر می‌کرده و به سمت غیر خطی شدن باید می‌رفت.

دبیر سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه با اشاره به شعار «همگرایی رسانه‌ها، رسانه‌های ترکیبی» که برای سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه‌ انتخاب شده است، گفت: در آینده باید رسانه‌های خطی و غیرخطی در کنار هم قرار بگیرند و به اصطلاح همگرا شوند. در همین راستا این اجلاس تلاش کرده تا با کارشناسان بین‌المللی و افرادی که در رسانه‌ها کار می‌کنند را کنار هم جمع کند تا از تجربیات افراد پیشرو در حوزه رسانه‌های غیرخطی بهره ببرد.

بنابراین گزارش؛ سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با شعار «همگرایی رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی»، طی روزهای 28 و 29 دی‌ ماه 1395 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب