امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19434 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عباسعلی اسلامی اعلام کرد؛

سال جاری حدود ۱۴ میلیارد دلار در حوزه پتروشیمی و فرآورده های نفتی صادرات انجام شده/ برگزاری یازدهمین همایش سراسری صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران ۲۷ دی ماه سالجاری/ دولت به درستی از صادر کنندگان حمایت نکرده است

خبرایران : نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: طبق آمار ۹ ماهه گمرک در سال جاری حدود ۱۴ میلیارد دلار در حوزه پتروشیمی و فرآورده های نفتی صادرات انجام شده است.
سال جاری حدود ۱۴ میلیارد دلار در حوزه پتروشیمی و فرآورده های نفتی صادرات انجام شده/ برگزاری یازدهمین همایش سراسری صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران ۲۷ دی ماه سالجاری/ دولت به درستی از صادر کنندگان حمایت نکرده است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری یازدهمین همایش سراسری اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، صبح امروز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۹۵، با حضور «عباسعلی اسلامی» نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران، «محمد تاجیک »عضو هیئت مدیره اتحادیه و اصحاب رسانه، در محل سالن جلسات اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران برگزارو دراین نشست خبری «عباسعلی اسلامی» نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران اظهارداشت: نام اتحادیه و هدف آن بهتر شدن صادرات کشور است؛ اما قوانین و مقرراتی که بتواند صادرات را تصویب کند دیده نمی‌شود و به نظر من دولت باید تکلیف را مشخص کند، اگر صادرات خوب است، چرا حمایتی از صادرکننده صورت نمی گیرد؟

  نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران تصریح کرد: در بحث مشوق های صادراتی تسهیل و رفع موانع تولید تنها حرف زده شده و اقدامات چشمگیری صورت نگرفته است.

وی پیرامون میزان صادرات فرآورده های نفتی گفت: طبق آمار ۹ ماهه گمرک در سال جاری حدود ۱۴ میلیارد دلار در حوزه پتروشیمی و فرآورده های نفتی صادرات انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶ درصد رشد را از نظر حجم تجربه کرده و به ‌طور کلی به غیر از میعانات گازی حجم صادرات ۹ ماهه ۱۱ درصد رشد داشته است. البته صادرات از نظر تناژ افزایش داشته است، اما از نظر دلاری کاهش داشته است.

اسلامی تاکید کرد: علت اینکه صادرات از نظر ارزش دلاری رشد بسزایی نداشته، کاهش قیمت نفت و به تبع آن فرآورده های نفتی طی سال های گذشته است.

وی در پایان گفت: یازدهمین همایش سراسری صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران، یک شنبه ۲۷ دی ماه سالجاری، با شعار برنامه ششم، پیشران رونق اقتصادی، در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

تاجیک:  دولت به درستی از صادر کنندگان حمایت نکرده است

محمد تاجیک، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران، در ادامه این نشست خبری، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت صادرکنندگان اظهارداشت: دولت به درستی از صادر کنندگان حمایت نکرده و نتوانسته آنطور که باید زمینه توسعه این بخش را فراهم کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران عنوان داشت: مصداق بارز موارد مذکور اجرای ناصحیح برنامه های پنج ساله و سیاست های کلی اصل ۴۴ است بطوریکه نفوذ دولتی ها در شرکت های خصوصی به حدی زیاد می شود که دیگر نمیتوان نام شرکت خصوصی را روی آن مجموعه گذاشت.

وی ادامه داد: همچنین وجود قوانین محصور کننده و پیچیده مانع دیگری بر توسعه فعالیت های صادراتی فرآورده های نفتی شده است، بطوریکه نه سرمایه گذاران و نه تولیدکنندگان نمی توانند با اطمینان در این بازار ها فعالیت کنند.

تاجیک یادآور شد: نوسانات روزانه نرخ ارز و سرکوب ناگهانی آن نه تنها ریسک سرمایه گذاری خارجی را افزایش داده بلکه تولید را نیز دچار مشکل کرده است، چراکه به سبب بی ثباتی بازار تامین کننده خوراک و تولید کننده از استرس ناشی از زیان های احتمالی فعالیت خود را تا حد چشمگیری کاهش داده اند.

وی در پایان با اشاره به نوسانات قیمتی بازار بویژه نرخ خوراک اظهار داشت: بازار جهانی تغییرات گسترده در قیمت محصولات پتروشیمی را پذیرا نیست، اما بازار ظرفیت تغییر قیمت در حوزه نفت را دارا است؛برهمین اساس تمام توجه دولت باید بر ایجاد ثبات در زنجیره مزبور که شامل بازار ارز و خوراک می شود را معطوف کند.

بنابراین گزارش، یازدهمین همایش سراسری صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران، یک شنبه ۲۷ دی ماه سالجاری، با شعار برنامه ششم، پیشران رونق اقتصادی، در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب