امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19375 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید کامل تقوی نژاد اعلام کرد؛

شناسایی 7500 میلیارد ریال فرار مالیاتی

خبرایران: رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: طی ماه های اخیر که اداره کل مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی تشکیل شد، 45 مورد فرار مالیاتی به میزان هفت هزار و 500 میلیارد ریال شناسایی شد.
شناسایی 7500 میلیارد ریال فرار مالیاتی

به گزارش خبرایران،سید کامل تقوی نژاد عصر شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که برای بررسی مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی این استان تشکیل شد افزود: باید عده ای را که مالیات نمی دهند، شناسایی کنیم و از آنها مالیات بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: به عدالت اعتقاد داریم و بر این باوریم که مالیات همان اندازه که بیت المال است، حق الناس هم هست و نمی خواهیم مالیات را با هر اندازه و انگیزه ای بگیریم.
وی گفت: سیاست کلیدی ما این است که مردم از معافیت ها و امتیازات مالیاتی که قانون برای آنها مشخص کرده، اطلاع پیدا کنند.
رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: ظرفیت مالیاتی در کشور بالاست و اگر بخواهیم آنها را به فعلیت درآوریم، لزومی ندارد مالیات افرادی که مالیات خود را پرداخت می کنند افزایش دهیم.
وی بیان کرد: تلاش می کنیم سازمان امور مالیاتی، سازمانی سالم و چابک باشد، هیات های حل اختلاف مالیاتی باید در مدت زمانی کوتاه انجام شود و اراده ما بر این است که حتما قاضی در جلسات حضور داشته باشد.
تقوی نژاد خواهان این شد جلساتی که بدون حضور قاضی تشکیل می شود مجددا برگزار شود و گفت: در جلساتی که با دادستان کل کشور داشتیم خواهش کردم به قضات تاکید شود در این موضوعات، مستقل باشند.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و مالی حاکم بر کشور به نوعی در خدمت مالیات دهندگان هستیم و تلاش می کنیم مالیات را به حق بگیریم.
وی گفت: باید از مودیان حمایت کنیم تا به کسی فشار نیاید و اکنون که فصل بخشودگی هاست باید از این فرصت استفاده شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی درباره استفاده مودیان از معافیت ها و امتیازات گفت: شرط برخورداری از امتیازات این است که حتما اظهارنامه ارسال شده باشد.
وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم راهکاری برای مواردی که غیر عمد اظهارنامه ارسال نشده پیدا کنیم.
وی در خصوص تهاتر بدهی های مالیاتی گفت: با توجه به اختیاراتی که مجلس داده است چنانچه بدهی قطعی دولت به اقشار مختلف به تایید وزارتخانه مربوط رسیده و در دفتر وزارت اقتصاد ثبت شود، می تواند با بدهی های دولت تهاتر شود.
تقوی نژاد با اشاره به هفت هزار بنگاهی که قرار بود تسهیلات رونق تولید بگیرند گفت: بدهی قطعی شده آنها به صورت پلکانی تقسیط شده است.
وی درباره افزایش درآمد مالیاتی استان کرمان بیان کرد: متوسط رشد پنج ساله عملکرد درآمدهای مالیاتی کشور از سال 90 تا سال گذشته 28 درصد و استان کرمان هم 28 درصد و رتبه استان کرمان 10 بود.
وی با بیان اینکه متوسط رشد سه ساله 91 تا 94 کشور 31 درصد و استان کرمان 29 درصد بود گفت: رشد مصوب مالیات کشور در سال 95 به مصوب سال قبل 16 درصد شد که رشد کرمان نیز 16 درصد بوده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: رشد مصوب مالیات سال 96 استان کرمان نسبت به امسال 35 درصد شده که منطقی نیست و باید این مسئله را در مجلس حل کرد و باید این درآمد تعدیل شود.
وی درباره مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: با حضور کارگروهی سه یا پنج نفره به نمایندگی از فعالان اقتصادی استان طی هفته های آینده در جلسه ای در تهران موارد خاص استان را بررسی خواهیم کرد و یک روز کامل را به این امر اختصاص می دهیم تا بتوانیم مشکلات استان کرمان را به طریقی حل کنیم.
این نشست با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر، محمدرضا فتوت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب