امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1935 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توصیه های متخصص سرطان به خانم ها؛

زنان هر دو تا سه سال یک بار برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کنند

دکتر امید مدیرامانی فوق تخصص بیماری های خون و سرطان به زنان توصیه کرد از 25 سالگی هر دو تا سه سال یک بار برای معاینه سینه ها به پزشک متخصص مراجعه کنند و از سن چهل سالگی هر سال ماموگرافی انجام دهند.
زنان هر دو تا سه سال یک بار برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کنند
 به گزارش خبر ایران از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر امید مدیرامانی گفت: سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان در بین زنان است به گونه ای که از هر هشت زن در دنیا، یک نفر در طول زندگی خود امکان ابتلا به این بیماری را دارد.

مدیر امانی با بیان اینکه سرطان پستان در مردان با شیوع کمتری نسبت به زنان وجود دارد، افزود: این نوع سرطان دومین علت شایع مرگ حاصل از سرطان در زنان است.

این فوق تخصص بیماری های خون و سرطان با اشاره به علائم این بیماری گفت: وجود توده در پستان و ناحیه زیر بغل، تغییر درپوست پستان به صورت تغییر رنگ و فرورفتگی، تغییرات ناحیه نوک سینه ها به صورت تورفتگی و ترشحات غیر طبیعی و اگزما در این ناحیه و علایم حاصل از انتشار بیماری به صورت دردهای استخوانی و تنگی نفس از علائم ابتلاء به سرطان پستان است.

وی یادآور شد: بیماریابی سرطان پستان به معنای شناسایی بیماران مبتلا قبل از ایجاد علایم بالینی است که افزایش طول عمر بیماران و انجام درمان های محدودتر و موثرتر را به همراه دارد.

مدیرامانی تاکید کرد: بنابراین توصیه می شود، زنان از سن 25 سالگی هر دو تا سه سال یک بار برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کنند و از سن 40 سالگی به صورت سالیانه ماموگرافی انجام دهند.

وی در پایان گفت : روش های بیماریابی بیان شده در بیماران با زمینه های ژنتیک سرطان پستان و تخمدان، وجود سرطان پستان در خانواده بیمار و سابقه رادیوتراپی در قفسه سینه قبل از سن 30 سالگی، باید زیر نظر پزشک از سنین پایین تر و با دفعات زمانی نزدیک تر از افراد عادی انجام پذیرد.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب