امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19222 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر حامد مظاهریان خبر داد؛

تشکیل کمیسیون دائمی و غیر دولتی برای پیگیری و نظارت بر بناهای بلند

خبرایران:دبیر علمی سومین کنفرانس بناهای بلند در نشست هم اندیشی استادان، مدیران و صاحبان صنعت ساختمان از تشکیل کمیسیون دائمی و غیر دولتی برای پیگیری و نظارت مطالبات کنفرانس بناهای بلند خبر داد .
تشکیل کمیسیون دائمی و غیر دولتی برای پیگیری و نظارت بر بناهای بلند

دکتر حامد مظاهریان بناهای بلند معاون وزیر راه وشهرسازی در این جلسه که در سالن اجتماعات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن بیان این موضوع که برگزاری این جلسات نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های مسئولان دارد، گفت: اولین و دومین کنفرانس بناهای بلند نشان داد  مسیر حرکت این کنفرانس مسیر درستی است. وقتی برای اولین بار این موضوع مطرح شد که کشور ما از نظر بلندمرتبه‌سازی رتبه 11 جهان را دارد، همه به این موضوع با شک و تردید برخورد کردند. اگرچه ساخت بناهای بلند نیاز امروز شهری است، اما چندان با این پدیده برنامه‌ریزی شده عمل نکردیم.
مظاهریان افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد از جمعیت دنیا در شهرها زندگی می‌کنند و بر اساس آمار،  72 درصد جمعیت ایران ساکن شهر هستند. اما  این شهر از اجزای  ناقصی تشکیل شده که کارکرد هریک از اجزا جداگانه معنا دارد نه در ارتباط با یکدیگر. به همین دلیل ضروری است تا  نحوه اسکان بشر و جایگاه ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مورد مطالعه قرار بگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیسیون تخصصی متشکل از مسئولین و صاحبان صنعت برای پیگیری مطالبات سومین کنفرانس بناهای بلند خبر داد و تاکید کرد: هدف تشکیل این کمیسیون پیگیری و نظارت بر مطالباتی است که در فاصله بین کنفرانس‌های سالیانه بناهای بلند ایجاد می‌شود تا به تمامی مطالبات به نتیجه برسد.
دبیر علمی سومین کنفرانس بناهای بلند با اشاره به ضوابط احداث بلندمرتبه‌سازی در کشور گفت: ضوابط ساخت بلندمرتبه‌سازی در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی که متشکل از استادان و دانشگاه‌های مختلف کشور است، قرار دارد که پیش نویس آن در کنفرانس دوم مطرح شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار تهیه این ضوابط قرار گرفته ، تعریف بناهای بلند است و در همین راستا از معاونت شهرسازی و معماری کشور دعوت شده تا گزارش خود را به منظور تدوین هر چه کامل‌تر این ضوابط ارایه دهند.
به گفته حامد مظاهریان یکی از مهمترین مسائل مطرح در هبیتات، شهرنشینی است و در کنفرانس بناهای بلند با دعوت از نمایندگان این نهاد درصدد این موضوع است که آیا بناهای بلند می تواند به عنوان راهکار مناسب در اسکان بشر باشد؟

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب