امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19202 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شرکت مخابرات ایران خبرداد؛

شرکت شاتل قرار داد اتصال متقابل را امضا نكرده است

خبرایران: مخابرات ایران درخصوص مطلب «تلفن ثابت ارایه شده توسط شاتل را تحمل نکرد و انتشار ان در برخي رسانه ها » به افکارعمومی توضیح داد.
شرکت شاتل قرار داد اتصال متقابل را امضا نكرده است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، به دنبال انتشار خبری با عنوان " ،مخابرات ایران، تلفن ثابت ارایه شده توسط شاتل را تحمل نکرد " و انتشار ان در برخي رسانه ها از جمله اقتصاد انلاين ،در ارتباط با واگذاری آزمایشی تلفن ثابت توسط شرکت شاتل و ادعای قطع ارتباط متقابل از سوی شرکت مخابرات ایران ضروری است نکات زیر برای تنویر افکارعمومی به اطلاع برسد :

1 - برای برقراری ارتباطات بین شبکه تلفنی ثابت شرکت شاتل با شبکه های موجود سایر اپراتور ها نیازمند قرار داد اتصال متقابل است که این شرکت اقدامی برای امضا این قرارداد نکرده است .در نتیجه مشخص نیست هزینه های مربوط به دولت ، شرکت ارتباطات زیر ساخت و شرکت مخابرات ایران که قرار است تامین کننده زیر ساخت ارتباطی باشند چگونه باید پرداخت شود. لذا این شرکت مي بايست در اسرع وقت مانند سایر اپراتور ها ( همراه و ثابت) نسبت به امضا قرار داد بر اساس هزینه های تمام شده اقدام کند تا بتواند از مزایای ارتباط متقابل برخوردار شود.

۲ - شرکت شاتل نه تنها با شرکت مخابرات ایران بلکه با اپراتور های تلفن همراه هم قرار داد اتصال متقابل امضا نکرده است و لذا مشترکان احتمالی این شرکت قادر به ارتباط اینترنتی فقط با مشترکان اپراتور مذکور خواهند بود .

۳- برقراري ارتباط متقابل توسط اين شركت در ۶ استان به طور آزمایشی بوده و علی رغم عدم امضاء قرار داد اتصال متقابل ، در دو استان كه چند مشترك دارد ارتباط این شرکت بر قرار است.


۴ -آنچه تاکنون توسط شرکت شاتل اعلام شده، تست تلفن ثابت بر بستر اینترنت برای توسعه ی اتي بوده است . در این خصوص شرکت مخابرات ایران هم نسبت به هر گونه همکاری در چهار چوب قوانین و مقررات استقبال کرده و آماده همکاری خواهد بود .


۵ - مصداق ادعای شرکت مخابرات ایران در ادعای بند فوق اجرای مصوبه ی ۲۳۰ ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص ارائه امکانات مورد نیاز شرکت های FCP و PAP است که این شرکت طی سال جاری با راه اندازی سامانه ثبت مکانیزه درخواستهای شرکت های دارنده پروانه ، نیاز های شرکت های فوق را در اختیار آنان قرار داده است و در این میان شرکت شاتل تمامی امکانات مورد درخواست خود را دریافت کرده است .

شایان ذکر است این خدمات از طریق همین سامانه بصورت بر خط ( آنلاین ) توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پایش و نظارت کامل شده و ضمناً تمامی خدمات درخواستی شرکت های دارنده پروانه و ارایه شده به آنها در سراسر کشور ، توسط شرکت مخابرات ایران کنترل و بررسی می شود .

در پایان انتظار می رود مسئولان شرکت شاتل ضمن رعایت اخلاق حرفه ای و احتراز از فرافکنی ، مقيد به رعایت مقررات تعاملی و مناسب با دیگر بازیگران این عرصه باشد و با تعامل و بر اساس مجوز ها و مقررات اهداف خود را پیگیری کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب