امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1917 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محسن صالحی نیا خبرداد؛

قطعه‌سازان برخی از ظرفیت‌ها را به دلیل کاهش تولیدات از دست داده‌اند/ برقراری استانداردهای اجباری برای اجناس وارداتی

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای قطعه ساز به دلیل کاهش تولیدات در کشور بخشی از ظرفیت های تولیدی خود را از دست داده اند.
قطعه‌سازان برخی از ظرفیت‌ها را به دلیل کاهش تولیدات از دست داده‌اند/ برقراری استانداردهای اجباری برای اجناس وارداتی
به گزارش خبر ایران ، محسن صالحی نیا صبح شنبه در بازدید از شرکت سازان سمنان کارخانه سازنده قطعات خودرو در شهرک صنعتی سمنان با بیان اینکه واحدهای قطعه ساز به دلیل کاهش تولیدات در کشور بخش از ظرفیت های تولیدی خود را از دست داده اند افزود: این مشکل در ماه های آینده با فعالتر شدن صنعت خودرو و افزایش تولیدات برطرف می شود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید واحدهای خودرو ساز در کشور بخشی از مشکلات واحدهای قطعه ساز را برطرف می کند.

برقراری استانداردهای اجباری برای اجناس وارداتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از سالن های کارخانه سازان سمنان غیر فعال و نیروهای آن کاهش یافته است گفت: در جلساتی این مشکلات رسیدگی و برای رفع آن اقدام می شود.

صالحی نیا با اشاره به فعالیت شرکت سازان سمنان در ساخت سلولهای خورشیدی گفت: در نظر است برای رفع مشکل واردات مشابه با کیفیت پایین اقداماتی نظیر برقراری استانداردهای اجباری و تعیین تعرفه های مناسب این مشکل نیز برطرف شود.

شمار کارگران شرکت سازان سمنان کاهش یافت

مدیر عامل شرکت سازان سمنان با بیان اینکه شمار کارگران این واحد از 400 نفر به 100 نفر کاهش یافته است افزود: رکورد در بازار و کاهش تولید مشتریان را که قسمت اعظم آن را خودروسازان تشکیل می دهند عامل کاهش تولید و شمار کارگران این واحد دانست.

محمد حسن عصار حسینی با بیان اینکه این شرکت تاکنون 72 نوع انواع قطعات خودرو تولید و عرضه کرده است گفت: این شرکت راهبرد خاصی دارد که بر اساس آن چنانچه قطعه ای را تولید کرد و شرکت های دیگر مشابه آن را تولید کردند اقدام به ساخت و عرضه قطعه دیگری می کند.

وی گفت: برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی با توجه به سابقه 25 ساله در این عرصه نامه ای در 10 بند به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته و ارسال کرده ایم تا صنعت خودرو از مشکلات فعلی خارج و روند رو به رشدی بگیرد.

مدیر عامل این واحد قطعه ساز گفت: در غیر این صورت باید در آینده شاهد واحدهایی نظیر کرمان موتور و یا پارس باشیم که پس از تولید 20 هزار دستگاه خودرو تعطیل شوند.

عصار حسینی یادآور شد: این کارخانه که دارای شش سالن مجهز است هم اکنون بشدت نیروهای شاغل در آن کاهش یافته و مطابق با ظرفیت های تعیین شده فعالیت نمی کند.

صنعت ایران ظرفیت های مناسبی در تولید و ارائه اتوبوس درون شهری و برون شهری دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از کارخانه عقاب افشان سازنده اتوبوس های اسکانیا در ایران در جمع خبرنگاران پیرامون واردات اتوبوس نیز گفت: صنعت ایران ظرفیت های مناسبی در تولید و ارائه اتوبوس درون شهری و برون شهری دارد و نیازی به واردات نیست.

صالحی نیا با بیان اینکه ظرفیت های تولیدی در کشور بالاتر از نیاز داخلی است اظهار داشت: بخشی از تولیدات به خارج از کشور نیز صادر می شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت خواستار رفع مشکل و تسریع در شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا تولید داخل شد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت تولیداتی که استانداردهای لازم کیفیت و نیز مجوزهای لازم در داشتن استانداردهای زیست محیطی از نظر سوخت و آلاینده ها دارند باید شماره گذاری شود.

صالحی نیا گفت: در این زمینه هفته جاری یک هیئت که نماینده نیروی انتظامی در آن حضور دارد از این کارخانه بازدید و این مسایل را بررسی می کند.

پلیس شماره گذاری اتوبوس 2412 اسکانیا را ممنوع کرده است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه پلیس شماره گذاری اتوبوس 2412 اسکانیا را ممنوع کرده است گفت: این شرکت مدل های دیگری نیز دارد که مشکلی برای شماره گذاری ندارند.

صالحی نیا ابراز داشت: امیدواریم با همکاری پلیس مشکلات این شرکت که تولیدات خوبی در زمینه های اتوبوس های درون و برون شهری دارد برطرف و روند فعالیت های این شرکت به صورت عادی پیگیری شود.

در شماره گذاری سایر مدل های کارخانه شرکت عقاب افشان تسریع شود

مدیر عامل شرکت عقاب افشان سمنان نیز در ادامه از پلیس خواست با توجه به تنوع تولیدات این شرکت سایر مدل های این کارخانه را شماره گذاری کند.

عبدالله اکبری راد با بیان اینکه این شرکت مدل های مارال، دورسا و کلاسیک را تولید می کند که پلیس شماره گذاری مدل کلاسیک را ممنوع کرده است گفت: متاسفانه در حال حاضر سایر مدل های تولیدی نیز شماره گذاری نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید مدل کلاسیک از خط خارج شده است از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا به این مشکل رسیدگی و برای رفع مشکل شماره گذاری آن مساعدت کند.

اکبری راد در خاتمه، از آمادگی این شرکت برای تولید و تامین سالانه یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس مورد نیاز ناوگان درون شهری کشور خبر داد و گفت: این شرکت تا دو سال گذشته نیز در قرار داد با وزارت کشور صدها دستگاه اتوبوس درون شهری تولید و عرضه کرده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب