امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18978 تاریخ انتشار: جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

از سوی انتشارات علمی و فرهنگی صورت گرفت؛

روایت بازتاب روان مردمان باستان‌در کتاب« اسطوره شناسی هنر»

خبرایران :کتاب «اسطوره شناسی هنر» با محوریت بررسی اسطوره‌ها در هنر از سوی نشر علمی و فرهنگی ترجمه و منتشر شد.
روایت بازتاب روان مردمان باستان‌در کتاب« اسطوره شناسی هنر»

به گزارش خبرنگار خبرایران؛ کتاب اسطوره‌شناسی هنر در سه فصل به بررسی اسطوره‌ها و ارتباط آنها با هنر می‌پردازد. فصل اول این مجموعه با بررسی پیشینه‌های موجود و واکاوی آنها تا دیواره غار‌ها به ریشه‌یابی شکل‌گیری اسطوره‌ها می‌پردازد.

بخش دوم این مجموعه با عنوان اسطوره‌شناسی هنر، اساطیر گیلگمش و یونان باستان را واکاوی می‌کند و در فصل سوم اسطوره‌شناسی از منظر امر مقدس و در بستر فرهنگی سرزمین‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 در بخشی از کتاب می‌خوانیم: اسطوره‌ها بازتاب روان مردمان باستان‌اند و هنر در این عصر از آنجا بردمیده است که روان آدمی را تسلی دهد. از این راه، می‌توان مرجع این هر دو را یکی انگاشت و یا حتی گامی پیشتر رفت و هنر را زبان بیان اسطوره‌ها پیش از اختراع نوشتار دانست.

 نوشتار حرکتی است که گاه از اسطوره آغاز شده و به هنر منتهی می‌شود. گاه هم از هنر آغاز شده و به اسطوره منتهی می‌شود. گاه در پی آن برمی‌آید که روایت اسطوره‌ای پس و پشت یک اثر هنری را کشف کند. و گاه بر آن می‌شود که مشخص کند یک روایت اسطوره‌ای چگونه در قالب یک اثر هنری متجلی می‌شود.

کتاب اسطوره‌شناسی هنر نوشته اسماعیل گزگین و ترجمه‌ بهروز عوض‌پور در 340 صفحه و با قیمت 19500 تومان به همت انتشارات علمی و فرهنگی راهی بازار شده است.

اسطوره شناسی هنر، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب