امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18931 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعیده آبشناسان اعلام کرد؛

عواید حراج گوهران صرف ساخت بیمارستانی برای کودکان می شود/ انباشته شدن آثارهنری و از بین رفتن‌شان پس از گذشت سال‌ها فایده‌ای ندارد/100 اثر ازآثار نقاشان مطرح در حراج گوهران به فروش گذاشته می‌شوند

خبرایران: صاحب مجموعه گوهران گفت: کودکان معصوم و بی‌گناه هستند و من همیشه درگیر با این موضوع هستم؛ به همین دلیل، تصمیم گرفتم تمام عواید حراج گوهران را صرف ساخت بیمارستانی برای کودکان دارای نقص ایمنی اولیه کنم.
عواید حراج گوهران صرف ساخت بیمارستانی برای کودکان می شود/ انباشته شدن آثارهنری و از بین رفتن‌شان پس از گذشت سال‌ها فایده‌ای ندارد/100 اثر ازآثار نقاشان مطرح در حراج گوهران به فروش گذاشته می‌شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«حراج گوهران» همزمان با نمایش آثارحاضردراین حراج صبح امروز 23 آذرماه 1395 با حضور«سعیده آبشناسان» صاحب مجموعه گوهران ،« همایون ارشادی» بازیگر سینما و تلویزیون و مجری حراج گوهران و اصحاب رسانه در دفتر مجله گوهران برگزارودراین نشست خبری« سعیده آبشناسان» صاحب مجموعه گوهران اظهارداشت: ایده‌ برپایی«حراج گوهران» زمانی شکل گرفت که یکی از دوستان مجموعه‌دارم درگذشت و وضعیت اسفناک آثار او 8 ‌ماه پس از درگذشتش  را دیدم و مرا به این تکاپو افتادم که به عنوان یک بانی انگیزه‌ای برای مجموعه‌داران ایجاد کنم تا آثارشان را به نمایش در آورند پیش از آن که آن آثارشان نابود شود.

 آبشناسان تصریح کرد:خریدن اثر هنری درست است که از هنرمندان و حمایت از آنها کار بسیار خوبی است، اما انباشته شدن آن‌ها و از بین رفتن‌شان پس از گذشت سال‌ها فایده‌ای ندارد. اگر هنر بخواهد جاودانه شود، فروش تعدادی از آن‌ها در جریان یک اقدام خیرانه اتفاق خوشایندی است.

وی خاطرنشان کرد:موضوع کودکان، مقوله‌ای‌ست که من همیشه درگیر آن هستم؛ چون آن‌ها معصوم و بی‌گناه هستند. به همین دلیل، تصمیم گرفتم تمام عواید این حراج را صرف ساخت بیمارستانی برای کودکان دارای نقص ایمنی اولیه کنم.

صاحب مجموعه گوهران عنوان داشت: متاسفانه برای این کودکان، امکانات لازم درایران وجود ندارد. بیمارستان تخصصی ندارند و خیریه‌ای هم به‌طور خاص به آن‌ها نمی‌پردازد. به‌دلیل وجود برخی حساسیت‌ها در جامعه تصمیم گرفتم به‌صورت شخصی متولی این جریان باشم.

وی اضافه کرد: برای ساخت بیمارستان، چند زمین در منطقه ۲۲ دیده شده که نهایتا یکی از آن‌ها خریده می‌شود. یک گروه هم از ایتالیا دعوت شده که در ساخت این بیمارستان مشارکت مالی و اجرایی خواهند داشت.

آبشناسان تاکید کرد:۱۰۰ اثر از مجموعه من که آثار نقاشان مطرح هستند وآثارشان در حراجی‌های داخلی و خارجی چکش خورده، در حراج گوهران به فروش گذاشته می‌شوند. آثاری از«جعفر روحبخش»، «حسین زنده‌رودی»،«فریده لاشایی»، «منوچهر شیبانی»، «محمدرضا شجریان»، «سیاوش کسرایی» ، «رضا بانگیز» ، «ناصر اویسی» در این حراج چکش زده می‌شوند.

وی با اشاره به قیمت پایه آثار در حراج افزود: قیمت پایه این آثار از ۴۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان است که خودم به واسطه ۲۰ سال فعالیت در این حوزه، کار قیمت‌گذاری را انجام داده‌ام. من ۲۰ سال پیش شاگرد خانم سیحون بودم و با سبک‌های گالری‌داری و مجموعه‌داری آشنا هستم.

صاحب مجموعه گوهران درخصوص تک اثر محمدرضا شجریان خواننده پیشکسوت در این حراجی   یادآورشد: اثر خوشنویسی استاد شجریان که در این حراجی ارائه می‌شود، سال ۱۳۵۰ خلق شده است. هم چنین در این نمایشگاه اثری از سیاوش کسرایی نیز به حراج گذاشته می شود.

وی ابرازداشت: اصالت همه این آثار تایید شده است چرا که این آثار مستقیما از خود هنرمند خریده شده‌اند. بنابراین اصالت آن‌ها تایید شده است.

آبشناسان درخصوص دلایل همکاری با همایون ارشادی به عنوان مجری حراج‌ گفت: همایون ارشادی از دوستان قدیمی خانواده ماست و علت انتخابش این بود که هنر به‌طور ذاتی در وجود ارشادی است و افتخاری نصیب من شده که او در این حراج حضور دارد و با توجه به این‌که علاوه بر خریداران و مجموعه‌داران، چند مهمان خارجی، سفیر و رایزن فرهنگی را هم به حراج دعوت کرده‌ایم، ترجیح دادیم کاخ نیاوران را به‌دلیل فضای تشریفاتی و موارد ایمنی برای برگزاری این حراج انتخاب کنیم.

 

ارشادی: برحسب تصادف بازیگر شدم/ معماری خواندم و با هنرهای تجسمی بزرگ شدم

همایون ارشادی بازیگر سینما و تلویزیون و مجری حراج گوهران نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت: اجرای یک حراج آثار هنری، شغل مهمی است و نکات ظریفی دارد که امیدوارم از پس این کار بر بیایم من پیش از این یک‌بار این کار را تجربه کردم.

مجری حراج گوهران تاکید کرد:من برحسب تصادف بازیگر شدم و خودم معماری خواندم. با هنرهای تجسمی بزرگ شدم و از کودکی نقاشی می‌کشیدم. این ارتباط کم‌کم کمرنگ‌تر شد تا این‌که پس از بازگشت به ایران، با گالری‌دارها آشنا شدم و نمایشگاه‌های زیادی را دیدم و فکر می‌کنم نسبت به این فضا و آثار هنری آشنا باشم.

ارشادی عنوان داشت: در مورد تایید آثار هنری دوست دارم این نکته را بگویم که اغلب نقاشان این آثار در قید حیات هستند، همین مساله موجب آن می شود که اصالت این آثار تایید شده باشند.

بنابراین گزارش، حراج گوهران با ارائه ۱۰۰ اثر هنری ۲۶ آذرماه ساعت ۱۷ در کاخ نیاوران، سالن آبی برگزار می‌شود و عواید فروش آن تماما صرف ساخت بیمارستانی برای کودکان دارای نقص ایمنی خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب