امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18894 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مظفر علیخانی اعلام کرد؛

باید مشکلات سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات در حوزه مبلمان و دکوراسیون برداشته شود/ کنفرانس دکو، راهی برای دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی است

خبرایران: دبیر کنفرانس دکو 2016 گفت: همچنین برداشتن موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای ، افزایش سیاست های حمایتی از تولیدات داخلی و ورود کشورها به این صنعت از اهمیت ویژه ای برخودار است.
باید مشکلات سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات در حوزه مبلمان و دکوراسیون برداشته شود/ کنفرانس دکو، راهی برای دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی است

به گزارش خبرایران، نشست خبری نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر و دکوراسیون و صنایع وابسته با حضور مظفر علیخانی دبیر کنفرانس دکو 2016 در ساختمان شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته برگزار شد.

مظفر علیخانی در این نشست با اشاره  به بیانات  مقام معظم رهبری درباره ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی»، تاکید کرد: برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان ایران، زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی دراین صنعت را فراهم کند.

دبیر کنفرانس دکو 2016 افزود: توسعه صادرات غیر نفتی از مهمترین اهداف نظام اقتصادی محسوب می شود و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا میکند .

وی همچنین عنوان کرد: در شرایط اقتصادی حاضر و افزوده شدن سایر کشورهای جهان به سازمان تجارت جهانی و نیز گسترش تجارتهای بین المللی برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند در راستای رشد اقتصادی کشور و توسعه صادرات نقش بسزایی را ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برداشتن موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای ، افزایش سیاست های حمایتی از تولیدات داخلی و ورود کشورها به این صنعت از اهمیت ویژه ای برخودار است.

مظفر علیخانی در پاسخ به اینکه برگزاری کنفرانس دکو تاچه حد در توسعه صادرات موثر است ،گفت: باتوجه به سند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی می بایست به دنبال دستیابی به سبد صادراتی ، تنوع کالاها و خدمات و هم‌چنین پایداری توسعه صادرات بود در نتیجه برگزاری چنین همایش ها و کنفرانس هایی با حضور گسترده کشورهای جهان می تواند ماندگاری و حفظ سهم در بازارهای جهانی و دستیابی به تنوع بازارهای صادراتی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: همه ما موظفیم مشکلاتی که بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات در حوزه مبلمان و دکوراسیون هست را برداریم و این کار به پیگیری و جسارت نیاز دارد .

دبیر کنفرانس دکو 2016 افزود: گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز، برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل دهی بازارهای جدید، تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورهای منطقه، ایجاد ثبات رویه و مقررات صادرات در بازارهای هدف از الزامات موثر بر توسعه صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید در تمامی سطوح جامعه تقویت شود.

علیخانی با اشاره به  تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تداوم تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: این سه مسئله که در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد، سه حلقه ای است که نحوه تعامل آنها روی هم تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت . حمایت دولت از تولید کننده، تولید کالای با کیفیت از سوی تولیدکنندگان و رغبت مردم به خرید کالای تولید داخل می تواند در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر باشد.

وی در خصوص توسعه صادرات در این صنعت تصریح کرد: تولید کننده خوب الزاماً صادر کننده خوبی نیست و برای توسعه صادرات به نهادهای حد واسط به عنوان تسهیل گران این عرصه نیاز داریم و باید آن را مورد توجه قرار دهیم .همچنین توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی و کشورهایی که امروز به عنوان اقتصادهای رو به رشد در منطقه مطرح هستند می تواند هدف بسیار خوبی باشد.

مظفر علیخانی با اشاره به حضور نمایندگان تشکل های کشورهای اروپایی و آسیایی در این کنفرانس، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری چنین کنفرانس های بین المللی  و مداومی بتواند در صنعت مبلمان و دکوراسیون درهای توسعه صادرات را روز به روز به سوی مرزهایمان بگشاید و اقتصاد کشور را متحول کند.

وی در خصوص جزییات برگزاری کنفرانس بین المللی دکو تاکید کرد: نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر و دکوراسیون و صنایع وابسته، 23آذرماه 1395 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور تولید کنندگان، طراحان ،کارآفرینان ،پژوهشگران، دانشجویان و همچنین مهمان ویژه بین‌المللی که از چهره های به نام این حوزه در سطح جهان هستند، به همراه اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

علیخانی درباره نهمین کنفرانس بین‌المللی دکو افزود: کنفرانس بین المللی دکو با هدف همگرایی دست‌اندرکاران صنعت مبلمان و نهادهای علمی و پژوهشی و نیز ایجاد ارتباط و جلب حمایت سازمان ها و نهادهای خصوصی، دولتی و  بین المللی برای  توسعه کمی و کیفی این صنعت و حرفه، تبادل اطلاعات، تجربیات و دانش بکار رفته در این حوزه، هر ساله در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما، برگزار می‌شود.

وی افزود: تفکری مبنی بر تقویت اقتصاد کشور از طریق صنایع مبلمان و دکوراسیون  ایجاد شد و روز به روز در حال تقویت شدن است که باعث برپایی این کنفرانس‌ها به صورت مداوم شده است.

علیخانی افزود: در جریان این کنفرانس چهار کارگاه آموزشی با موضوعات مختلفی چون توسعه صادرات، اصول، قواعد و راهکارها، آموزش شیوه استفاده از آخرین تکنولوژی نرم افزار  CAD/CAM برای تلفیق طراحی داخلی و استفاده از مبلمان در منزل، اشتراک تجربیاتی از کشف یک پارامتر جدید با ارزش در طراحی میلمان و طراحی داخلی معاصر و همچنین کارگاه آموزشی دکوراسیون کلاسیک برای زندگی امروز (مسکونی-تجاری) نیز برگزار می گردد. گفتنی است،تمامی این کارگاهها توسط بهترین و برترین طراحان مانند اینگوباته و تورستن فریتز از کشورآلمان، دامین گارنیر از فرانسه و سیمونه کلونلو از ایتالیا اجرا خواهد شد.

دبیر نهمین کنفرانس بین المللی دکو2016 خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار دو رویداد بسیار مهم  در 24آذرماه اتفاق خواهد افتاد،که یکی از آنها بیستمین اجلاس سالانه شورای انجمن های مبلمان کشورهای آسیایی(کافا) با حضور 15کشور آسیایی به میزبانی ایران در بازار مبل ایران (شماره 3) بوده و دیگری که عصر همان روز نشست هم اندیشی و نیز مذاکرات دوجانبه با حضور چهره های برجسته جهانی مبلمان و دکوراسیون است، در رویدادی سه ساعته  جهت مذاکرات اقتصادی تاجران و صنعتگران ایرانی  با تاجران برتر اروپایی و آسیایی برای نخستین بار برگزار می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب