امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18884 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کریم خان زند مدیرعامل بیمه نوین اعلام کرد؛

سهم ۲ درصدی صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی

خبرایران: امروزه صنعت بیمه جزء جداناشدنی نظام‌های مالی و اقتصادی هر کشور است و در بازار‌های سرمایه در کنار دیگر نهاد‌های اقتصادی به تامین منابع مالی واحد‌های تولیدی و اقتصادی کشور کمک فراوانی می‌کند.
 سهم ۲ درصدی صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی

به گزارش خبرایران، با نگاهی به آمارها می‌توان مشاهده کرد که سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی در کشور‌های توسعه‌یافته بسیار زیاد است. از این رو به نظر می رسد صنعت بیمه در ایران نیز می تواند در کنار تامین امنیت سرمایه گذاری به عنوان بازیگر اصلی در بازارهای مالی نقش داشته باشد و بتواند سهم دو درصدی از بازار اقتصاد را طبق حداقل استانداردهای جهانی چهار برابر کند.

حسین کریم خان زند درباره سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی گفت: درحالی که گردش مالی صنعت بیمه در فضای بین‌المللی بالا  است، سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی بسیار ناچیز بوده و چیزی حدود 2 درصد برآورد شده است. شاید همین گردش مالی پایین که خود می‌تواند ناشی از عدم توسعه یافتگی و رشد این صنعت و وجود برخی نارسایی‌ها در صنعت بیمه کشور باشد، باعث شده که این صنعت با مسایل عدیده‌ای روبه‌رو شود.

مدیرعامل بیمه نوین با بیان اینکه  فعالیت بیمه‌ای بر پایه انتقال ریسک استوار است، افزود: سرمایه گذاران هر کدام با ریسک های متفاوتی وارد عرصه اقتصادی می شوند و براساس فعالیت هایی که انجام می دهند تحت پوشش بیمه قرار می دهد و می تواند جبران کاهش ریسک را کند تا بنگاه اقتصادی با بروز حوادث به فعالیت خود ادامه دهد.

وی برخلاف بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران صنعت بیمه که معتقدند حضورسرمایه گذاران خارجی می تواند در این صنعت تحول ایجاد کند، تاثیر حضور سرمایه گذاران خارجی را در این صنعت پررنگ نمی بیند.

به گفته کریم خان زند سرمایه گذاران خارجی چیز زیادی را به صنعت بیمه نمی دهند و تنها می توانند در بخش های آی تی و فرآیندها به صنعت بیمه کمک کنند.

مدیرعامل بیمه نوین با تاکید براینکه موافق سرمایه گذاری خارجی هستم و مخالفتی با ورود سرمایه گذار ندارم، افزود: صنعت بیمه توانایی لازم را برای رشد و توسعه دارد و سرمایه گذاران خارجی تنها می توانند در بحث های نرم افزاری و ورود تکنولوژی های روز دنیا به این صنعت کمک کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب