امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1881 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کارها درجمعیت هلال احمر محدود به چند برنامه خاص نیست

وحید قبادی دانا رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: اعتماد و انگیزه دادن به جوانان در هلال احمر رمز بهره مندی از خدمات داوطلبانه و عام المنفعه است.
کارها درجمعیت هلال احمر محدود به چند برنامه خاص نیست

به گزارش خبرایران، وحید قبادی دانا رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگویی با اشاره به ترکیب فعلی نیروی انسانی در صف و ستاد جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه تحول راهبردی در این جمعیت و جذب نیروی مناسب و کیفی، وضعیت نیروی انسانی در شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور که واحد عمل کننده این جمعیت برای ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه هستند، تقویت شود.

قبادی دانا با اشاره به این که کمبود نیروی انسانی را می توان با اصل خدمات داوطلبانه در جمعیت جبران کرد، گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که خدمات داوطلبانه به نحو شایسته در خدمت اهداف و فعالیت های جمعیت قرار گیرد.

وی با بیان این که با اعتماد کردن و ایجاد انگیزه در افرادی که از لحاظ فکری، ذهنی و روحی غنی و متمکن هستند می توانیم خدمات داوطلبانه را در جمعیت هلال احمر جاری کنیم، گفت: امام(ره) با نفس گرمشان و با اعتماد به جوانان، کسانی را در هشت سال دفاع مقدس داشتند که جانشان را برای خدمت به انقلاب، اسلام و هموطنان شان اهدا کردند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: خیلی از افراد هستند که با وجود تمکن مالی به دلیل فطرت پاکشان حاضرند بدون هیچ چشمداشتی در کارهای بشردوستانه هلال احمر فعالیت کند، زیرا لذت کمک به همنوع از برترین لذت هاست.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر با بیان این که با توجه به مفاهیم بسیار گسترده اصول و اهداف جمعیت هلال احمر نباید کارها محدود به چند برنامه خاص باشد که تمام سازمان ها آن را انجام دهند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در موضوع تلاش برای تامین سلامت انسانها و یا ایجاد صلح و دوستی بین مردم و ملت ها و یا تامین کرامت انسانها و تسکین آلام بشری می توان فعالیت های متنوعی را بر حسب ماموریت سازمان ها تعریف و اجرا کرد که اولا تکراری نباشد و ثانیا شیوه انجام آن به روز و متناسب با فرهنگ مناطق مختلف کشور باشد.

قبادی دانا با تاکید بر اینکه مبنای فعالیت های بشردوستانه گزارش دادن نیست، بلکه اصل بر ارزش های انسانی و دینی آن فعالیت هاست و نباید در انجام کارها صرفا به دنبال آمار، گزارش و ارسال عکس باشیم، گفت: ارزش یک کار خوب در روح و ذهن و جسم افراد اثرگذار است.

وی با بیان این که کارهای انسان دوستانه هیچگاه تکراری و خسته کننده نمی شود، گفت: به طور مثال عکس گرفتن همیشگی با سر در خانه سالمندان تکراری است، اما شنیدن حرف ها و درد دل های یک سالمند و یا کمک به معلولان و شاد کردن دل یک انسان هیچگاه تکراری و خسته کننده نمی شود.

قبادی دانا با بیان این که در انجام کار بشردوستانه اصل بر کیفیت است نه کمیت، گفت: تاثیر حتی یک کار خوب در ذهن و روح افراد باقی می ماند و اثرش را بر زندگی انجام دهنده آن می گذارد.

رییس سازمان جوانان هلال احمرخاطرنشان کرد در جمعیت هلال احمر خدمات انسان دوستانه باید بدون توجه به قومیت، نژاد، دین و مذهب و نظایر آن ارائه شود و اصالت انجام آن نباید صرفا بر مبنای ارائه گزارش باشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش ها در جمعیت هلال احمر باید هدفمند باشد و به زبان و سطح اعضا بیان و ارائه شود، گفت: دوره های آموزشی باید بر اساس نیاز اعضا ارائه و بصورت استاندارد با مرجع(رفرنس) مشخص تعریف و در آخر هم این آموزش ها نظارت و ارزیابی شود.

وی افزود: باتوجه به گستردگی افراد تحت پوشش سازمان جوانان هلال احمر باید سازوکاری باشد که جهت ارائه این آموزش ها به تمام افراد از سازمان ها به عنوان بازوهای موسسه آموزشی علمی – کاربردی جمعیت هلال احمر استفاده شود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب