امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18809 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در هفته آینده

خبرایران:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در تهران در هفته آینده خبر داد.
برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در هفته آینده

به گزارش خبرایران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با اسماعیلف معاون وزیر مخابرات و رسانه‌های جمعی روسیه دیدار کرد.

محمود واعظی در این دیدار از برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: رئیس جمهوری روسیه بر صادرات خدمات ICT در سال 2017 توسط این کشور تاکید دارد و حوزه‌های متعددی از جمله نرم افزار، امنیت، مدیریت پایگاه داده، اپراتورهای مجازی تلفن‌همراه و شبکه‌های اجتماعی برای همکاری دو کشور وجود دارد.

وی تحقیقات مشترک، امنیت فضای سایبری، امنیت شبکه و ترانزیت دیتا را از دیگر زمینه‌های مناسب برای همکاری میان دو کشور عنوان کرد و اضافه کرد: همچنین ایران از مسیر ارتباطی ایپک می‌تواند ارتباط روسیه با چین و هند را برقرار کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در اواخر ماه آذر، گفت: امکان حضور شرکت‌های روسیه‌‌ای در این نمایشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به حضور اخیر ایران در نمایشگاه باکوتل کشور آذربایجان، گفت: در این نمایشگاه مذاکراتی با شرکت‌های روس برای همکاری صورت گرفت که به تفاهماتی منجر شد. همچنین تفاهم قبلی بین ایران و آذربایجان در زمینه تجارت الکترونیک انجام شده که شرکت‌‌های روسیه‌ای می‌توانند در این زمینه نیز مشارکت کنند.

واعظی با اشاره به توافقات قبلی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و روسیه، گفت: پیگیر توافقات قبلی به ویژه به نتیجه رسیدن قرارداد ماهواره سنجش از راه دور و کسب موافقت دولت برای این منظور هستیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب