امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 188 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر آثار حجمی سازمان زیباسازی خبرداد؛

برگزیدگان فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری معرفی شدند

خبرایران : منتخبین فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری، پس از پایان داوری مرحله سوم این فراخوان، معرفی شدند.
برگزیدگان فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری معرفی شدند

به گزارش خبرایران،‌ سید مجتبی موسوی، مدیر آثار حجمی سازمان زیباسازی، با اشاره به پایان مرحله سوم فراخوان، گفت:  این فراخوان بر اساس تجارب به دست آمده از فعالیت های 10 ساله اخیر در حوزه مجسمه سازی شهر تهران برنامه ریزی شده بود.

وی هدف از برگزاری این رویداد هنری را دستیابی به آثار مناسب برای شهر تهران عنوان کرد و ادامه داد: این رویداد هنری با هدف دستیابی به  آثار هنری مناسب و ایده های هنرمندان برای ارتقای فرهنگی شهر از طریق  فراهم کردن زمینه مشارکت هنرمندان مجسمه ساز، برگزار شده است.

مدیر آثار حجمی سازمان زیباسازی افزود: باتوجه به اهمیت تناسب اثر هنری با محیط، در این فراخوان، مکان یابی مجسمه به عهده هنرمند گذاشته شد و تاکید بر این بود که هنرمند متناسب با فضاهای مناسب موجود درشهر، طراحی کند و بر این اساس دبیرخانه فراخوان از پذیرفتن طرح های بدون جانمایی خودداری کرد.

وی در توضیح بیشتر این مطلب،گفت:  نتیجه ای که از این سیاست انتظار می رفت این بود که هنرمند ابتدا موقعیت خاصی را در شهر بررسی و مطالعه کند و سپس  بر اساس فضای واقعی موجود در شهر، ایده پردازی نموده وطرح  خود را ارائه کند.

وی با بیان اینکه، این شیوه برای اولین بار به صورت جدی به کارگرفته شده، گفت: متاسفانه بسیاری از آثار ارسال شده، در زمینه مکان یابی اثر چندان موفق نبوده اند.

موسوی در این باره توضیح داد: باتوجه به تجربه فراخوان اخیر به نظرمی رسد که متاسفانه بسیاری از هنرمندان مجسمه ساز ما به دلیل عدم شناخت و مطالعه روی فضاهای شهری و یا اهمیت ندادن به این موضوع، توان مکان  یابی صحیح برای اثر هنری خود را ندارند. البته این ضعف می تواند ناشی از عدم آموزش صحیح در محیط های آموزشی هم باشد.

برگزاری  نشست ها و گردهمایی هایی در این خصوص موضوعی بود که موسوی به آن اشاره کرد و گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران  به منظور ارتقای دانش  هنرمندان مجسمه ساز در این زمینه، با حضور صاحب نظران معماری و شهرسازی و مجسمه سازی، نشست هایی را برنامه ریزی و برگزار خواهد کرد، با این امید که  بخشی از نیاز مجسمه سازی کشور به دانش هایی که می تواند در موفقیت اثر هنری نقش موثری داشته باشند، از این طریق مرتفع شود.

مدیر آثار حجمی سازمان زیباسازی با بیان اینکه، فراخوان طراحی مجسمه های شهری سال 92، مشارکت بیش از 600 هنرمند مجسمه ساز را به همراه داشت، ادامه داد: لازم است از همه این هنرمندان برای دغدغه های مثبتی که در رابطه با هنرهای شهری داشتند و در این فراخوان شرکت کردند، سپاسگزاری کنیم و برایشان آرزوی موفقیت داشته باشیم

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب