امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18783 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با انتشار اطلاعیه؛

سازمان هواشناسی هشدارداد؛ برف و باران در راه است/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید/ استان‌هایی که باران و برف دارند

خبرایران: سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه به نوار غربی کشور خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها هشدار داد.
سازمان هواشناسی هشدارداد؛ برف و باران در راه است/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید/ استان‌هایی که باران و برف دارند

به گزارش خبرایران؛ متن این اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است:

«تحلیل الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه به نوار غربی کشور است که تا روز جمعه دامنه فعالیت آن به دامنه های زاگرس، نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز نیز گسترش خواهد یافت. پیامد فعالیت این سامانه بارش باران، رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه ها به شرح زیر خواهد بود:

از اواخر وقت چهارشنبه 95/9/10: بارش باران و در مناطق مرتفع برف، گاهی با وزش باد شدید در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و کرمانشاه

پنج شنبه 95/9/11: بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (به‌ویژه شمال و شرق استان)، لرستان، مرکزی و جنوب آذربایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود و از بعد از ظهر بارش باران گاهی با رگبار ورعد و برق در دامنه های البرز در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران .

جمعه 95/9/12: بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، مرکزی و جنوب آذربایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود. بارش باران گاهی با رگبار ورعد و برق در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران .

به سبب بارش شدید همراه با رگبار و رعد و برق، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق یاد شده به ویژه در جنوب غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود. همچنین احتمال وقوع تگرگ در استان‌های واقع در دامنه های زاگرس وجود دارد. بر این اساس توصیه می‌شود اقدامات لازم به شرح زیر بعمل آید:

1) بکارگیری تمهیدات لازم در حمل و نقل و تردد در جاده ها به سبب بارش و رگبار ورعد وبرق.

2) به سبب احتمال قابل توجه وقوع صاعقه و تگرگ، از تردد در مناطق کوهستانی در غرب و جنوب غرب کشور اجتناب شود و یا با احتیاط لازم انجام شود.

3) از برپایی چادر در روددره‌ها، مسیلها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب