امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18779 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بزرگ‌ترین تأمین مالی صنعت برق با عرضۀ اوراق سلف مپنا

خبرایران :با عرضۀ اوراق سلف یکی از شرکت‌های متعلق به گروه مپنا به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در بورس انرژی، بزرگ‌ترین تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی ایران رقم خورد.
بزرگ‌ترین تأمین مالی صنعت برق با عرضۀ اوراق سلف مپنا

به گزارش خبرایران، مدیرعامل بورس انرژی گفت که بزرگ‌ترین طرح تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی، چهارشنبه ۲۶ آبان صورت گرفت. سیدعلی حسینی گفت:برای نخستین‌بار اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت «تولید برق نیروی سنندج مپنا» به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در بورس انرژی عرضه شده است. این اوراق با هدف تامین مالی و تامین سرمایه در گردش، شامل ۵۲۳ هزار و ۵۷۱ قرارداد بوده که ارزش هر قرارداد بالغ بر ۳۸۳ هزار تومان است.

به گفتۀ این مقام مسئول، سود روزشمار این اوراق ۲۱ درصد و حداکثر سود یک‌سالۀ آن ۲۳ درصد تنظیم شده است و همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند برای خرید این اوراق اقدام کنند.

سال گذشته نخستین اوراق سلف موازی استاندارد برق برای تامین مالی ۲۰ میلیارد تومانی یک نیروگاه در بورس انرژی عملیاتی شد و امسال با عرضه اولیۀ اوراق سلف موازی استاندارد برق نیروگاه سنندج، بزرگ‌ترین تامین مالی در این صنعت از طریق بورس انرژی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان کلید زده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه سنا یکی از مدیران ارشد اجرایی کارگزاری «سهم آشنا» که مدیریت فروش اوراق سلف نیروگاه سنندج مپنا را بر عهده داشت، به بورس‌پرس گفته است که «فروش به خوبی انجام شد و برای هر کدام از ۵۲۳ هزار و ۵۷۱ اوراق عرضه شده، ۹ پیشنهاد خرید وجود داشت.» وی افزود: «فروش اوراق در کسری از ثانیه به پایان رسید و بیشتر اوراق توسط صندوق‌ها و دیگر موسسات سرمایه‌گذاری خریداری شدند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب