امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18685 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا ابراهیم پوراعلام کرد؛

برنامه اصلی بیمه ملت توسعه بیمه های زندگی و خانواده است/ بیمه باید ازحالت تجمللی درآید/ مشکل صنعت بیمه ضعف بستر فرهنگی درکشوراست/ بیمه ملت شعبه ندارد

خبرایران: مدیرعامل بیمه ملت گفت: بیمه مرکزی، توسعه شبکه فروش و ایجاد شعبات را مطرح کرده وما تنها بیمه ای هستیم که شعبه نداریم و از طریق نمایندگان خود کار می کنیم، هرچند دراین خصوص مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.
برنامه اصلی بیمه ملت توسعه بیمه های زندگی و خانواده است/ بیمه باید ازحالت تجمللی درآید/ مشکل صنعت بیمه ضعف بستر فرهنگی درکشوراست/ بیمه ملت شعبه ندارد

به گزارش خبرایران، نشست خبری بیمه ملت امروز سه شنبه 2 آذرماه 1395 با حضور«علیرضا ابراهیم پور» مدیرعامل بیمه ملت و اصحاب رسانه دردفتر مرکزی شرکت بیمه ملت برگزار و دراین نشست خبری «علیرضا ابراهیم پور» مدیرعامل بیمه ملت اظهارداشت:عمده ترین مشکل صنعت بیمه ضعف بستر فرهنگی در کشوراست و در این صنعت انحصار همچنان مشاهده می شود به صورتی که ۵۰ در صد صنعت بیمه در اختیار یک شرکت بیمه ای دولتی است و از این رو شرکت های خصوصی با مشکل مواجه شده اند.

مدیرعامل بیمه ملت تصریح کرد:درصنعت بیمه با مشکلات عدیده ای مواج هستیم در این باره که می توان به ساختار عملکردی بیمه، وجود نرخ های تکلیفی، عدم اعتقاد به صنعت بیمه در سالم سازی اقتصاد کشور،ضعف در قوانین و مقرارت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیمه باید از حالت تجمللی درآید و تبدیل به یک ضرورت شود برای مردم رسانه ها در فرهنگ سازی بیمه در بین اقشار جامعه نقش کلیدی دارند.

ابراهیم پور به راهبردهای 7 گانه شرکت بیمه ملت اشاره وعنوان داشت: پذیرش ریسک و تولید پرتفوی، برقراری حاکمیت شرکتی،توسعه و ارتقای شبکه فروش، حفظ وارتقاء سرمایه های انسانی، توجه به نیاز های مشتریان، افزایش کیفیت خدمات، حفظ توانگری مالی و وصول مطالبات ازراهبردهای 7 گانه شرکت بیمه ملت هستند.

وی درخصوص فعالیت های شرکت بیمه ملت ادامه داد: در بخش بیمه های زندگی 6 نوع بیمه نامه تحت عنوان های بیمه عمر و سرمایه گذاری،بیمه مستمری زنان خانه دار ،بیمه مستمری پایه و مکمل سنوات ، بیمه تحصیل فرزندان ،بیم جهیزیه و بیمه تامین سرمایه اشتغال طراحی شده و بیمه درمان خانواده و بیمه کارت اعتباری نیز بیمه نامه جدیدی است که توسط بیمه ملت به صورت انحصاری به بازار عرضه شده است.

مدیرعامل بیمه ملت ابرازداشت: یک تغییر پروسه استراتژیک در بیمه ملت اتفاق افتاده و چرخشی به سمت بیمه گری صورت گرفته است و  بیمه اتکایی جزء بیمه هایی است که برای ما بسیار حائز اهمیت است والان هم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما جزء 4 شرکتی هستیم که این مجوز قبول اتکایی و هم پذیرش ریسک را از خارج در اختیار داریم ، این یک مزیت است و ارتباطات خوبی هم با شرکت های خارجی که به ایران آمده اند برقرار کرده ایم و در این راستا جلساتی برگزار شده است و درهمین رابطه قرار است امروز هم هیات دیگری وارد کشور شود.

ابراهیم پورتاکید کرد: برنامه اصلی ما توسعه بیمه های زندگی و خانواده است؛ این در حالی است که بیمه های درمان به صورت پاشنه آشیل درآمده اند؛ در واقع در حال حاضر بیمه نامه ثالث در رده دوم پس از بیمه های درمان قرار دارد و قطعا اگر مدیریت نشود؛ مخرب است و هزینه های ناشی از آن شرکت های بیمه را دچار مشکل خواهد کرد.

وی درادامه یادآورشد: همین الان هم نسبت خسارت درمان بسیار بالا است؛ لذا ما در بخش درمان تا حدودی اندیشمندانه و با برنامه کار کردیم. در این راستا توانستیم ریسک را هم به نسبت کنترل کنیم. به نظر می رسد در این حوزه هم می توان خدمات بهتری ارائه کرد و هم ریسک را پایین آورد و در حال حاضر در حدود 17 درصد پرتفوی بیمه ملت را بیمه های زندگی تشکیل می دهد واین در حالی است که نزدیک به 50 درصد پرتفوی هم هنوز به بیمه اتومبیل اختصاص دارد.

ابراهیم پور اضافه کرد: قطعا رویکرد این است که بیمه های زندگی را افزایش دهیم؛ حداقل بیمه های زندگی باید یک نسبت 40 درصدی را در پرتفوی ما پوشش دهند.

وی درخصوص ترکیب سهامداران شرکت بیمه ملت نیز تصریح کرد:در این زمینه اتفاق جدیدی رخ نداده و صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت صبا تامین متعلق به تامین اجتماعی و شستا، بیمه ایران، کروز و بنیاد تعاون بسیج ترکیب سهامداران ما را تشکیل می دهند و این ترکیب جدیدی نیست.

مدیرعامل بیمه ملت خاطرنشان کرد: اتفاق جدیدی که در بیمه ملت رخ داده این است که ما از پتانسیل سهامداران خود استفاده می کنیم و تا کنون بیمه ملت به هیچ وجه از این پتانسیل استفاده نمی کرد؛ در این استا ما ارتباطاتی را ایجاد کردیم. ما با سهامداران خود مذاکراتی را شروع کردیم تا بتوانیم سهم بازارخود را تغییر دهیم و وضعیت را از یک درصد سهم بازار خارج کنیم.

وی تاکید کرد: در رابطه با بیمه های زندگی هم برنامه هایی مدنظر داریم؛ و در بحث صندوق بازنشستگی، یک بیمه زندگی در حال طراحی شدن است که یک بخشی از آن را به عنوان هدیه درشب عید به بازنشستگان خواهیم داد و ما وجوه مربوط به بیمه زندگی را جدا کرده ایم؛ البته این موضوع الزام بیمه مرکزی هم می با با این حال بیمه ملت در این زمینه پیشقدم بوده است.

ابراهیم پور افزود: خسارت های این شرکت طی این 9 سال کمی افزایش پیدا کرد و امید می رود که سال بعد باتوجه به برنامه های اتخاذ شده، با کاهش نسبت خسارت مواجه شویم. البته اکنون در حال مدیریت این خسارت ها هستیم.

وی عنوان داشت: بیمه مرکزی، توسعه شبکه فروش و ایجاد شعبات را مطرح کرده وما تنها بیمه ای هستیم که شعبه نداریم و از طریق نمایندگان خود کار می کنیم؛ لذا در این قضیه یکسری مشکلاتی هم دیده می شود یعنی زمانی که می خواهیم در مناقصه شرکت کنیم به ما گفته می شود که شعبه ندارید و این باعث می شود تعدادی از مناقصه ها را از دست بدهیم. البته ایجاد شعبات به صورت گام به گام در برنامه های ما قرار دارد.

ابراهیم پور در رابطه با بحث مطالبات معوق نیز اذعان داشت: در این بحث هم مطالبات سازمانی بزرگ وجود دارد و هم خرد. اما عمدتا خرد است و همچنین چند لایه است. بخشی از مطالبات ما مربوط به سود سهام ناشی از سرمایه گذاری است. بخشی هم به افرادی که بیمه زندگی خریداری و اقساط را واریز نکرده اند و یا برخی به سازمان ها برمی گردد و از نظر حجمی با توجه به آنچه که در صنعت بیمه دیده می شود؛ وضعیت بیمه ملت چندان بد نیست. به جز بیمه نامه قرارگاه خاتم که یه عدد قابل توجهی را شامل می شود مابقی اعداد ریزی هستند که باید یک تیم آن ها را پیگیری کند.

وی افزود:در این سه ماهی که من در بیمه ملت مستقر شده ام و چیزی نزدیک به 40 میلیارد تومان را گرفته ایم. حق بیمه معوقی مربوط به هواپیمایی آسمان هم بوده که با کمک رئیس صندوق بازنشستگی کشوری آن هم حل شده است.

ابراهیم پور درخصوص با بیمه گران اتکایی خارجی نیزگفت: این یک فرصت است؛ توان شرکت های بیمه داخلی چندان زیاد نیست؛ لذا باید از بیمه گران خارجی با حفظ منافع خود بهره ببریم. و به نظر می رسد می توان ضعف مالی که در صنعت بیمه وجود دارد را بسیار هوشمندانه و هدفمند با ورود این بیمه گران خارجی رفع کرد. البته با ورود بیمه گران خارجی به صنایع ما و بیمه گری آن ها موافق نیستم بلکه از آن ها باید در پروژه های بزرگ بهره گرفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب