امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1864 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمودی نورآبادی؛

ادبیات انقلاب مدیون مرحوم فردی است/ داستان انقلاب، انقلابی در داستان نویسی

خبرایران: محمد محمودی نورآبادی یكی از برگزیدگان پنجمین جشنواره سراسری داستان انقلاب معتقد است كه ادبیات انقلاب مدیون زحمات مرحوم امیر حسین فردی است كه توانسته است به ششمین دوره خود برسد.
ادبیات انقلاب مدیون مرحوم فردی است/ داستان انقلاب، انقلابی در داستان نویسی

به گزارش خبرایران از حوزه هنری،یكی از برگزیدگان دو دوره از جشنواره سراسری داستان انقلاب گفت: زنده یاد امیر حسین فردی پدر ادبیات داستان انقلاب بود. مرحوم فردی به گردن ادبیات انقلاب حق دارند در واقع ادبیات انقلاب مدیون تلاش های این نویسنده است.

وی ادامه داد: جشنواره داستان انقلاب، انقلابی در داستان نویسی ایجاد كرد و پرداختن به این زمینه ضرورت داشت زیرا با شروع جنگ ادبیات انقلاب نسبت به ادبیات دفاع مقدس مغفول ماند.

این نویسنده تصریح كرد: جشنواره داستان انقلاب سبب شد تا توجه و ذهن نویسنده ها دوباره به سمت ادبیات انقلاب معطوف شود.

محمودی نورآبادی گفت: وقتی می خواهیم برهه ای از تاریخ را معرفی كنیم و در خصوص آن بنویسیم نیازمند این مساله هستیم كه یا خود در آن دوران حضور داشته و آن را درك كرده باشیم و یا از خاطرات دیگران استفاده كنیم ویا پژوهش بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

وی در پایان گفت: لزوما برای نوشتن داستان انقلاب نیازمند اینكه در آن دوران زندگی كرده باشیم نیستیم، با تحقیق می توان داستان انقلاب نوشت اما با در نظر گرفتن اینكه داستان خودمان را خلق و تولید كنیم. 

شایان ذكر است برگزیدگان ششمین جشنواره داستان انقلاب در روز شنبه 26 بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری معرفی خواهد شد.

جوایز این دوره از جشنواره در بخش رمان بزرگسال برای اثر برگزیده، برتر و تقدیری به ترتیب 100 میلیون ریال، 70 میلیون ریال و 50 میلیون ریال درنظر گرفته شده است و در بخش رمان نوجوان نیز به ترتیب به اثر برگزیده، برتر و تقدیری 50، 40و 30 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

جوایز بخش داستان كوتاه بزرگسال و نوجوان 30، 20 و 10 میلیون ریال برای آثار برگزیده، برتر و تقدیری تعیین شده است.

گفتنی است زنده یاد امیرحسین فردی موسس این جشنواره بوده و دبیری 5 دوره گذشته این جشنواره را برعهده داشته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب