امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18635 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترمسعود کوثری اعلام کرد؛

جامعه‌ متلاطم شده ما به سختی ما را به نگاشتن ترغیب می‌کند/ هنوز در برخی از عرصه‌ها ناتوان و کم‌توان هستیم

خبرایران: مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی و دبیر جشنواره نشان دهخداگفت: امروزه ما کمتر زحمت و رنج به خود روا می‌داریم تا چیزی را بنویسیم و جامعه‌ ما آنقدر متلاطم شده که به سختی ما را به نگاشتن ترغیب می‌کند.
جامعه‌ متلاطم شده ما به سختی ما را به نگاشتن ترغیب می‌کند/ هنوز در برخی از عرصه‌ها ناتوان و کم‌توان هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، آیین پایانی دومین دوره نشان دهخدا انتخاب کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور ویژه علوم‌انسانی بعد از ظهر امروز25 آبان ماه 1395 با حضور «دکتر علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدرضا صالحی‌امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،«دکتر سید عباس صالحی» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،«دکترمسعود کوثری» مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی و دبیر جشنواره «نشان دهخدا»،استادان دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه در دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران سالن ابن خلدون برگزار و دراین مراسم«دکترمسعود کوثری» مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی و دبیر جشنواره «نشان دهخدا»اظهارداشت:   برقراری پیوند بین پدیدآورده اثر و جامعه هدف، معرفی آثار برگزیده جامعه علمی کشور، رشد و اعتلای فرهنگ تالیفی و تولید علم، ترجمه آثار برجسته تالیفی به زبان‌های دیگر و ایجاد نگرش مثبت به ضرورت تولید علم در حوزه علوم انسانی ازاهداف برگزاری جشنواره نشان دهخدا است.

دکتر کوثری تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره راهی برای توسعه، گسترش و تقویت کتاب‌های تالیفی علوم‌انسانی باشد. امروزه ما کمتر زحمت و رنج به خود روا می‌داریم تا چیزی را بنویسیم و جامعه‌ ما آنقدر متلاطم شده است که به سختی ما را به نگاشتن ترغیب می‌کند.

مدیر جشنواره نشان دهخدا عنوان داشت: جشنواره نشان دهخدا قرار است هرسال برگزار شود. در جشنواره امسال کتاب‌های سال 93 تا 94 بررسی شده‌اند و 400 کتاب به دبیرخانه ارسال شد. بعد از داوری آنها، 23 اثر به مراحل پایانی رسیدند که از این تعداد نیز 12 اثر پذیرفته شدند و 3 کتاب به عنوان اثر برگزیده و 9 کتاب نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی درپایان سخنان خود گفت: البته این انتخاب فقط توسط داوران انجام شده و ممکن است آثار بهتری هم وجود داشته باشد. ما هنوز در برخی از عرصه‌ها ناتوان و کم‌توان هستیم و اثرات خوبی نداریم، اما امروز از آن کسانی است که آرام دست به قلم می‌برند و برای آینده کشور تلاش می‌کنند.

بنابراین گزارش، دومین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با عنوان «نشان دهخدا»روز سه‌شنبه مورخ 25 آبان ماه سال جاری با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به کار خود پایان داد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب