امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1861 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حسین فتاحی؛

جشنواره داستان انقلاب هر سال باید پیشرفت كند/ داستانی با موضوع آزادی، داستان انقلابی محسوب می شود

خبرایران: دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب معتقد است باید به این جشنواره به عنوان یك نهال كوچك نگاه كرد كه هر سال باید بزرگتر شود و رشد كند، و باید هر سال در این عرصه اتفاق تازه و نو رخ دهد.
جشنواره داستان انقلاب هر سال باید پیشرفت كند/ داستانی با موضوع آزادی، داستان انقلابی محسوب می شود

به گزارش خبرایران از حوزه هنری حسین فتاحی نویسنده، مدرس داستان‌نویسی و دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب اظهار كرد: ‌موضوع انقلاب بسیار پیچیده و دارای چند مرحله اتفاقات قبل از وقوع پیروزی انقلاب یعنی دوران مبارزه با طاغوت، پیروزی انقلاب و تثبیت انقلاب است.

دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب ادامه داد: دورانی كه ما در آن سپری می‌كنیم؛ مرحله تثبیت و بهره‌مندی از انقلاب است. یعنی وجود انقلاب در زندگی امروز ما چه ثاتیراتی داشته است. یا نوع زندگی مردم امروز با مردمان قبل از انقلاب چه تفاوتی كرده است. از نظر من داستان انقلاب این موضوعات است. نباید انقلاب را منحصر به مبارزات كنیم، بلكه تمام این موضوعات و مسائل در جریانات انقلاب گنجانده شده است. داستان انقلاب تنها به داستان‌هایی كه به شاه و مبارزه می‌پردازند مربوط نمی شود، بلكه به داستانی كه به آزادی و استقلال هم اشاره داشته باشد داستان انقلابی گفته می‌شود.

نویسنده كتاب «فصل كبوتر» بیان كرد: متاسفانه نویسندگان كم به موضوعات روز انقلابی پرداخته‌اند، تا به امروز داستانی نخوانده‌ام كه به زندگی امروزین مبارز انقلابی بپردازد؛ كه از سال 57 تا به امروز آرمان‌هایش چه تغییراتی كرده است، آیا در زمانی كه قرار دارد از زندگی و موقعیت اجتماعی خود رضایت دارد، یا آرمان‌هایش تحقق یافته است. ما با انقلابی كه داشته‌ایم به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رسیده‌ایم، پس اگر داستانی موضوع آزادی را در داستان خود داشته باشد، به عنوان داستان انقلاب محسوب می‌شود. وقتی اهداف كلی و جزئی مورد نظر انقلاب را محور داستان قرار دهیم؛ آن داستان انقلابی است.

فتاحی با اشاره به برگزاری جشنواره داستان انقلاب تایید كرد: به جشنواره داستان انقلاب باید به عنوان یك نهال كوچك نگاه كرد كه هر سال باید بزرگتر شود و رشد كند، و باید هر سال در این عرصه اتفاق تازه و نو رخ دهد، پیشنهاد افزودن موضوعات جدید و بكر به این جشنواره ‌می‌تواند اتفاق خوبی باشد، چاپ اثر برگزیدگان رویداد خوبی را رقم خواهد زد. باید فرصت‌هایی زیادی در اختیار شركت‌كنندگان این جشنواره گذاشته شود، تا سال به سال شاهد پیشرفت در جشنواره باشیم نه اینكه هیچ تغییری در اجرای جشنواره صورت نگیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب