امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18592 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آبان ماه جاری رقم خورد؛

تسویه تامین مالی ١٣٠٠میلیارد ریالی چادرملو و پتروشیمی آبادان از بورس کالا

خبرایران:بورس کالاطی آبان ماه جاری تامین مالی شرکت معدنی چادرملو و پتروشیمی آبادان که سال گذشته از طریق انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا آغاز شده بود، با موفقیت کامل تسویه شد.
تسویه تامین مالی ١٣٠٠میلیارد ریالی چادرملو و پتروشیمی آبادان از بورس کالا

به گزارش خبرایران به نقل ازبورس کالای ایران، اوراق سلف سنگ آهن دانه بندی که سال گذشته به منظور تامین مالی شرکت چادرملو در بورس کالا منتشر شده بود، با سود ۲۸ درصدی سرمایه گذاران در روز ۱۸ آبان تسویه شد.

عرضه اولیه اوراق سلف سنگ آهن دانه بندی چادرملو که به میزان یک میلیون تن با خلوص ۵۹ تا ۶۰ درصد و با ارزش ۸۰۶ میلیارد ریال طی سال گذشته و در همان ثانیه اول با استقبال سرمایه گذاران مورد معامله قرار گرفته بود، ١٨ آبان به موعد سررسید رسید. این اوراق که سود آن بین ۲۵ تا ۲۸ درصد برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده بود با توجه به اینکه قیمت سنگ آهن در روز سررسید بیش از ۲۸ درصد بالاتر از قیمت در روز عرضه اولیه بوده، با سود ۲۸ درصدی تسویه شد تا خریداران اوراق سلف سنگ آهن از سرمایه گذاری خود در این اوراق کالایی رضایت کامل را داشته باشند. به گفته کارشناسان، تسویه اوراق سلف سنگ آهن با سود ۲۸ درصدی در شرایطی فعلی اقتصادی و سود بانکی، از مزیت های اوراق بر پایه کالا بوده است که سود آن براساس بهای کالا در زمان سررسید تعیین می شود. همچنین معاملات ثانویه این اوراق نیز در طول یکسال گذشته در جریان بوده و سرمایه گذاران زیادی در آن به معاملات اوراق سنگ آهن می پرداختند.

 

تامین مالی پتروشیمی آبادان

بنابراین گزارش، همچنین تامین مالی پتروشیمی آبادان که در دو مرحله و به ارزش ٥٠میلیارد تومان در بورس کالا انجام شده بود در روزهای ٩ و ٢٣ آبان تسویه شد.

به این ترتیب هر یک از مراحل اوراق سلف پی وی سی پتروشیمی آبادان با حجم ۹۵۰۰ تن و ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال با سود ۲۴ درصد تسویه شد. در عرضه اولیه اوراق سلف پی وی سی پتروشیمی آبادان سود سرمایه گذاران ۲۴ تا ۲۷.۵ درصد در نظر گرفته شده بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب