امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18564 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همایش جهانی تلکام 2016: دیدار وزیر ارتباطات با رییس صداوسیما تایلند/ تشریح دستاوردهای ایران در حوزه ICT

خبرایران:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دومین روز از برگزاری همایش جهانی تلکام 2016 در تایلند ضمن دیدار با رییس صداوسیما تایلند و دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات، در جمع وزرای شرکت کننده در این همایش به تشریح دستاوردهای ایران در حوزه ICT پرداخت.
همایش جهانی تلکام 2016: دیدار وزیر ارتباطات با رییس صداوسیما تایلند/ تشریح دستاوردهای ایران در حوزه ICT
به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه همایش جهانی تلکام ٢٠١٦ در بانکوک با تاریس پون سری رییس سازمان صداوسیما و رییس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند دیدار و گفت و گو کرد. 
در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به روابط خوب و دیرینه دو کشور و سفر اخیر رییس جمهوری کشورمان به تایلند و نیز سفر در پیش نخست وزیر تایلند به ایران، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه های تجاری، بانکی، صنعتی، گردشگری و بویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش یابد. 
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پیش نویس های پیشنهادی تفاهم نامه ها در خصوص همکاری های پستی و ارتباطات بزودی نهایی و به امضای دو طرف برسد.
 
رییس سازمان صداوسیما و رییس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند نیز با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور گفت: آماده کار همه جانبه با ایران هستیم. ضمن اینکه تفاهم نامه های پیشنهادی ایران در دست بررسی است و بزودی نهایی می شود. 
 
وی افزود: علاوه بر آنها یک پیش نویس تفاهم نامه پیشنهادی نیز از طرف کمیسیون ملی ارتباطات تایلند تهیه شده است که برای بررسی طرف ایرانی ارسال می شود. 
پون سری ابراز امیدواری کرد: این اسناد  در سفر در پیش نخست وزیر تایلند به تهران در سال میلادی آینده نهایی و امضا شود. 

 

 
دیدار با دبیرکل ITU و تشریح دستاوردهای ایران
ضمنا عصر امروز (سه شنبه) و در حاشیه همایش تلکام ٢٠١٦، دکتر واعظی با زائو دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات ITU دیدار و در خصوص فعالیت ها و همکاری های ITU با کشورمان به گفت و گو پرداخت کرد. 
در این دیدار دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات با توجه به نقش فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف بخصوص در زمینه بسط ارتباطات و همکاری های مخابراتی با کشورهای همسایه، گفت: آماده همکاری هر چه بیشتر با ایران در همه زمینه ها بویژه همکاری های دانشگاهی و آموزشی در حوزه IT با ایران هستیم. 
 
علاوه بر آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان امروز (سه شنبه) در میزگرد وزرای شرکت کننده در همایش تلکام 2016 شرکت و به تشریح برنامه ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه تحت پوشش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین فضای مساعد سرمایه گذاری و همکاری در ایران در دوره پسا برجام  پرداخت. 
 
بنابه این گزارش دکتر واعظی امروز ٢٥ آبان ١٣٩٥ بانکوک را به مقصد تهران ترک خواهد کرد. وی همچنین در روز گذشته با معاون نخست وزیر و سرپرست وزارت اقتصاد و جامعه دیجیتال تایلند دیدار و گفت و گو کرد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب