امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1856 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۳:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مقام روسی؛

ایران برقی کردن 5 هزار کیلومتر خط آهن را پیشنهاد کرده است

مدیر کل شرکتˈار.ژ.د اینترنشنلˈ وابسته به شرکت دولتی ˈراه آهن روسیهˈ اعلام کرد که ایران برقی کردن بیش از پنج هزار کیلومتر از خطوط آهن خود را به این شرکت پیشنهاد کرده است.
ایران برقی کردن 5 هزار کیلومتر خط آهن را پیشنهاد کرده است
به گزارش خبر ایران به نقل از خبرگزاری روسی ˈپرام تاسˈ، سرگئی پاولوف روز چهارشنبه گفت: طرف ایرانی به شرکت ˈراه آهن روسیهˈ پیشنهاد کرده است بدون شرکت در مناقصه در برقی کردن بیش از هزار کیلومتر از خطوط آهن این کشور مشارکت کند.

مدیر کل شرکت ˈار.ژ.د اینترنشنلˈ با یادآوری اجرای طرح برقی کردن خط آهن آذرشهر-تبریز توسط شرکت متبوع اش افزود: این طرح با موفقیت اجرا و به بهره برداری رسید.

پاولوف گفت: در مذاکرات اخیر در ایران به شرکت راه آهن روسیه پیشنهاد شد در برقی کردن پنج هزار کیلومتر خطوط آهن در مناطق مختلف ایران مشارکت کند.

وی همچنین از مشارکت شرکت متبوع خود در طرح برقی کردن خطوط آهن هند خبر داد.

پروژه برقی کردن راه آهن تبریز - آذرشهر به طول 46 کیلومتر نخستین پروژه مشترک همکاری بین راه آهن ایران و روسیه بود که از سال 1387 آغاز شد و با صرف هزینه 10 میلیون یورو روز 22 مهر ماه سال 1391 مورد بهره برداری قرار گرفت.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب