امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1851 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رویترز خبر داد؛

پرداخت دومین و سومین قسط دارایی بلوکه‌شده ایران از سوی کره/ یک میلیارد دلار آزاد می‌شود

خبرایران: رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد دومین و سومین قسط دارایی‌های بلوکه‌شده ایران بر اساس توافق ژنو، توسط کره جنوبی در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.
پرداخت دومین و سومین قسط دارایی بلوکه‌شده ایران از سوی کره/ یک میلیارد دلار آزاد می‌شود
به گزارش خبرایران به نقل از رویترز، منابع بانکی اعلام کردند که کره جنوبی بر اساس توافق هسته‌ای ژنو، بخشی از پول نفت ایران را در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

بر اساس توافق میان ایران و گروه 1+5 مبلغ 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران در 8 قسط  و در بازه زمانی 6 ماه در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

نخستین قسط از این مبلغ در سوم فوریه به مبلغ 550 میلیون دلار در اختیار ایران قرار گرفت و ژاپن نخستین پرداخت به ایران را انجام داده است.

به گفته یکی از این منابع، میزان پولی که قرار است انتقال یابد مشخص نیست اما بانک مرکزی ایران 2 حساب به «وون» (واحد پولی کره جنوبی) در  2 بانک کره‌ای «ووری بانک» و «بانک صنعتی» دارد که بیش از 5.6 میلیارد وون پول نفت ایران در آن‌ها نگه‌داری می‌شود.

یک منبع کره‌ای دیگر این انتقال را تایید کرد و افزود: این پرداخت توسط 2 بانک کره‌ای در ماه آینده صورت خواهد گرفت که یکی از این پرداخت‌ها در اوایل ماه مارس و دیگری پس از آن انجام خواهد شد.

دومین قسط ایران که قرار است در اول مارس پرداخت شود  به مبلغ 450 میلیون دلار و سومین قسط در هفتم همین ماه به مبلغ 550 میلیون دلار خواهد بود.

به گفته مقامات بانک مرکزی کره و وزارت دارایی این کشور، هیچ تصمیمی در مورد انتقال پول به ایران گرفته نشده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب