امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1848 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۹:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

غلامرضا شافعی خبرداد؛

ایدرو آماده حضور بیشتر در پارس جنوبی است

خبرایران: غلامرضا شافعی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) از آمادگی این سازمان برای حضور بیشتر در فازهای پارس جنوبی خبر داد و گفت: سازمان گسترش با توجه به تجربه های ارزشمند خود در اجرای فازهای ١، ٦ ، ٧ ، ٨ ، ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، آماده پذیرفتن سهم بیشتری در توسعه این منطقه است.
ایدرو آماده حضور بیشتر در پارس جنوبی است
به گزارش خبر ایران به نقل از شانا؛ غلامرضا شافعی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) اظهارداشت: با توجه به تجربیات موفق و رضایت وزارت نفت از عملکرد ایدرو و همچنین امکانات موجود، سازمان گسترش می تواند سهم مناسبی از این موضوع داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه، این سازمان هم اکنون در فازهای ١٤، ١٧ و ١٨ پارس جنوبی حضور دارد، در خصوص میزان پیشرفت این پروژه ها هم گفت: هم اکنون فازهای ١٧ و ١٨ به ٨٥ درصد پیشرفت رسیده و در اولویت تزریق منابع وزرات نفت است و فاز ١٤ نیز با پیشرفت بیش از ٤٦ درصد همراه است.

شافعی در خصوص فاز ١٤ به عنوان یکی از فازهای ٣٥ ماهه که به دستور وزیر نفت توسعه آن در اولویت قرار گرفت، اظهار کرد: تاکنون 2.3 میلیارد دلار در فاز ١٤ پارس جنوبی سرمایه گذاری شده و حدود سه میلیارد دلار دیگر لازم است تا این فاز به بهره برداری برسد و برای تامین این مبلغ می توان یک کنسرسیوم تشکیل داد.

وی با بیان این که، این سرمایه گذاری ضمن ایجاد اشتغال وسیع در کشور، هم از دید ملی و هم اقتصادی قابل توجیه است گفت: اکنون قطر در حال بهره برداری از مخزن مشترک گازی است که هر روز تاخیر در اجرای فازهای توسعه میدان گازی پارس جنوبی، ضررهای هنگفتی به کشور وارد می کند.

فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی که توسعه آن از سال ٨٥ در اختیار ایدرو قرار گرفته، هنوز به پایان نرسیده است.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب