امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18466 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ثبت طولانی ترین دوره آلودگی هوای سال در روزهای جاری؛

فردا 23 آبان آلودگی هوای تهران وارد پنجمین روز می‌شود

خبرایران:آلودگی هوای تهران فردا وارد پنجمین روز متوالی خود می‌شود. بدین ترتیب طولانی‌ترین دوره آلودگی هوای سال در آسمان پایتخت ثبت می‌شود.
فردا 23 آبان آلودگی هوای تهران وارد پنجمین روز می‌شود

به گزارش خبرایران، وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: بر اساس اطلاعات حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، در بیشتر ساعات روز جاری(شنبه22 آبان) با استقرار شرایط جوی پایدار، سکون نسبی هوا و وزش باد آرام در بعضی ساعات، انتظار می رود که شرایط لازم برای تجمع آلاینده ها در سطح شهر فراهم شده و شاخص آلودگی هوا بالاتر رود. شاخص آلودگی هوای امروز تهران روی عدد 133 و هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه نظیر سالمندان، کودکان و نوزادان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی و دیابتی و ورزشکاران است.
وی تصریح کرد: امروز شنبه دومین روز آلوده سال نام گرفته است. پیش از این تنها در روز 18خرداد شاخص به عدد 146 رسیده بود تا آلوده‌ترین هوای سال در آن روز ثبت شود که منشأ آن گرد و غبار بود اما آلودگی هوای روزهای اخیر تهران نتیجه تردد انبوه خودروها کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری است.
به گفته حسینی، با تداوم این شرایط جوی در روز یکشنبه، تنها در برخی ساعات شاهد افزایش جزئی در سرعت باد خواهیم بود که خود باعث تشدید شرایط آلودگی هوا خواهد شد. نتایج مدلسازی کیفیت هوا نیز گویای افزایش نسبی غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در روز جاری و برقراری شرایط کیفی نامطلوب است که این میزان آلودگی در روز یکشنبه افزایش نسبی خواهد یافت.

وی افزود:  طبق پیش بینی های انجام شده در روز دوشنبه به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی، وزش باد شدید در برخی ساعات بعدازظهر و افزایش دما انتظار می‌رود با بروز این شرایط شاخص کیفیت هوا به سمت مطلوب تری برود.

حسینی تصریح کرد: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به همه شهروندان پایتخت توصیه می‌کند از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت فیزیکی در فضای بیرون از منزل خودداری کنند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: به گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه 26هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا فوت می کنند که آمار تهران در این میان، 6 هزار نفر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب