امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18439 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مهدی کریمی تفرشی اعلام کرد؛

پدرم در1345 برند گلها را به ثبت رساند/ شرکت گلها هم اکنون۳۰۰ قلم مواد غذایی را بسته‌بندی می‌کند/درزمان تحریم با وجود گرانی مواد اولیه قیمت های خودمان را به خاطر مردم افزایش ندادیم/ کمبود نقدینگی دغدغه مشترک همه تولیدکنندگان صنایع غذایی است

خبرایران: رییس هیات مدیره صنایع غذایی گلها گفت: علی‌رغم مشکلات ما برای تهیه مواد اولیه در تحریم‌ها سعی کردیم با سرشکن کردن هزینه‌ها به مردم فشار نیاوریم.
پدرم در1345 برند گلها را به ثبت رساند/ شرکت گلها هم اکنون۳۰۰ قلم مواد غذایی را بسته‌بندی می‌کند/درزمان تحریم با وجود گرانی مواد اولیه قیمت های خودمان را به خاطر مردم افزایش ندادیم/ کمبود نقدینگی دغدغه مشترک همه تولیدکنندگان صنایع غذایی است

دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل شرکت گلها درگفتگو با خبرنگار خبرایران اظهارداشت:صنایع غذايی «گلها» با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز و تجربه دیرینه و با استفاده از امکانات و دستگاه‌های مدرن و با اعتقاد به لزوم حفظ کیفیت و رضایت مصرف‌کننده تولید می‌شود. من به همراه برادرانم، سومین نسل از خانواده کریمی هستیم.

وی تصریح کرد: پدر بزرگمان، حاج علی کریمی تفرشی از سال 1318 خورشيدی کار خودش را در این زمینه در بازار تهران شروع کرد و کارخانه صنایع غذايی «گلها» از سال 1345 فعالیت خود را با تولید و بسته‌بندی نمک و ادویه‌جات و به مدیریت حاج عبدالرضا کریمی تفرشی تا سال 1380 شروع کرد.

مدیرعامل شرکت گلها خاطرنشان کرد:پس از آن هم نسل سوم كريمی در خدمت صنعت غذای کشور و هموطنان عزیز است و طی سال‌های گذشته، با توسعه فضای سالن‌های تولید و انبارها و افزایش دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن اقدام به اخذ پروانه‌های ساخت مختلف شده و در حال حاضر، در زمینه انواع نمک تصفیه و تبلور مجدد یددار، ادویه جات و چاشنی‌ها، انواع آرد و پودر کیک، انواع حبوبات و غلات، خشکبار و سبزیجات خشک، سوپ‌های نیمه آماده، پودرهای ژله و مکمل‌های غذايی فعالیت موثری داریم.

وی عنوان داشت: پدربزرگم یکی از اشخاصی بودند که شروع به بسته‌بندی موادغذایی در ابعاد کوچک کرد تا بتواند به مردم عام یاری برساند البته ایشان این کار را برای کمک به همنوع و جهت انسان دوستی انجام می داد. در آن زمان مواد‌اولیه را به سختی و مشکلات فراوان خریداری کرده و بصورت ارزاق در اختیار مردم قرار می دادند.

دکترکریمی تفرشی ابرازداشت: جنگ حدود 6 سال طول کشید و پس از جنگ این کار یک حرفه برای ایشان محسوب شد و بصورت سنتی ادامه پیدا کرد و مرحوم پدربزرگ من جزو اولین اشخاصی بودند که از ملوان‌های روسی نایلون‌های یکطرفه دوخت را خریداری و بعد از پرکردن مواد اولیه سمت دیگر آن را با اتوهای ذغالی پرس می کردند تا اینکه در سال ۱۳۴۵ پدر بنده که نسل دوم مدیریت این مجموعه محسوب می‌شود برند گل‌ها را به ثبت رسید.

وی افزود: پدر من در آن زمان با وارد کردن ماشین آلات دست دوم آلمانی شروع بسته‌بندی مواد غذایی کرد و با بسته‌بندی‌های جدیدتر و تنوع بیشتر محصول به فعالیت خود ادامه دادند و بغیر از نمک و ادویه محصولاتی مانند آبلیمو، آبغوره، سرکه و همچنین جو و گندم را به سبد محصولات خود اضافه کردند و بعد از فوت پدر در ابتدای سال 1380 مدیریت گلها به اینجانب و برادرم واگذار گردید و به عنوان نسل سوم راه پدربزرگ و پدر را ادامه دادیم و اکنون این شرکت ۳۰۰ قلم از مواد غذایی را بسته‌بندی می‌کند.

مدیرعامل شرکت گلها با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب پیرامون  ایجاداشتغال تاکید کرد: همزمان با افزایش حوزه فعالیت شرکت پرسنل این مجموعه افزایش پیدا کرد و به ۵۰۰ نفر رسیده است که در سال 93 مجموعه گلها پر تنوع‌ترین کارخانه صنایع غذایی از نظر تنوع تولید در ایران شناخته شد.

وی درمورد سهم شرکت گلها در بازار خارجی نیزیادآورشد: مشتریان محصولات گلها در کشورهای مختلف متفاوت است به طوری که اروپا خواهان ادویه جات ،آفریقا به نمک و بازار CIS مشتری تمام محصولات ما هستند و واحد بازرگانی مجموعه گل‌ها و نیز شرکت پخش زیر مجموعه و یا حتی مراکز پخش و توزیعی که با مجموعه گلها به نوعی همکاری می‌کنند طی یک طرح و برنامه مشخص محصولات مجموعه را به سایر کشورها نیز صادر می‌کنند.

دکترکریمی تفرشی ادامه داد:طی چند سال اخیر با توجه به آمارواعداد واحد بازاریابی کشورهای منطقه از قبیل عراق، افغانستان و ازمحصولات گلها خصوصا نمک‌ها و ادویه جات استقبال کرده‌اند که خوشبختانه نرخ این تقاضا روبه رشد است و در سایر کشورها و کشورهای اروپایی خصوصا در نقاطی که هموطنان عزیزمان سکونت دارند تقاضای زیادی روی این گونه محصولات گلها وجود دارد که می‌توان به کشورهای ترکیه، انگلستان اشاره کرد.

وی اضافه کرد:در سالیان گذشته در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این بازار برای تجارت بازرگانان ایرانی مهیا گشت اما در آن زمان بی‌کیفیت‌ترین ونامرغوب‌ترین کالاهای خود را وارد این سرزمین کردند که از آن زمان تاکنون این امر اثر بسیار بدی را در ذهن آنها به جا گذاشته است .

رئیس هیئت مدیره گلها با اشاره به دریافت مدال جهادگر خودکفایی ابرازداشت: در دورانی که تحریم‌ها به بیشترین شدت خود رسیده بود علی‌رغم مشکلات ما مواد اولیه را با دور زدن تحریم‌ها تهیه می‌کردیم این در حالی بود که در برخی اقلام ۳۰ درصد هزینه‌های ما بیشتر شده بود اما تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کننده به ما اجازه گران کردن کالا را نمی‌داد اما ما سعی کردیم با سرشکن کردن هزینه‌ها به مردم فشار نیاوریم و بازار را نیز تامین کنیم.

وی عنوان داشت: مهمترین تلاش ما در صنایع غذایی گلها فرآوری، پاکسازی و ضدعفونی کردن این مواد به شکلی است که خاصیت آنها هم حفظ شود و طعم و رنگ اصیل خود را از دست ندهند و در این مسیر صنایع غذایی گلها پانزده سال قبل مبتکر طرح ضدعفونی کردن مواد غذایی با اشعه گاما بوده و در حال حاضر هم تنها تولید کننده مواد غذایی در رشته‌های خود هستیم که هزینه استریل کردن با اشعه گاما را در سازمان انرژی اتمی ایران می‌پردازیم درحالی که دیگر برندهای معروف این صنعت زیر بار این هزینه‌ها نمی‌روند.

مدیرعامل شرکت گلها ادامه داد:با تحریم تولیدات ترکیه، اکنون فرصت بزرگی برای ایرانی‌ها برای ورود به بازار روسیه و دیگر کشورهای CIS فراهم آمده است. تولیدکنندگان ایرانی اگربتوانند تولیداتشان راحتی فقط در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مگنت روسیه توزیع نمایند، بازار پر رونقی به دست می‌آورند و با توجه به اینکه بخش‌های تولیدی ما در رکود به سر می‌برند انتظار می‌رود که منابع و نقدینگی از سایر بخش‌ها گرفته و دراختیار بخش‌های تولیدی در حوزه‌ صنعت گذاشته شود تا این بخش‌ها با افزایش تولیدشان باعث کاهش قیمت تمام‌شده وایجاد اشتغال شوند، اما متاسفانه این سیاست‌ها تاکنون مورد بی‌توجهی دولتمردان قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخش تولید نیازمند حمایت های بیشتر از طرف دولت است گفت:کمبود نقدینگی دغدغه مشترک همه تولیدکنندگان صنایع غذایی است و با توجه به تحریم جهانی تاکنون زیر 2میلیارد دلار صادرات به کشور روسیه داشتیم که امید است این میزان در سال 2017 یه 4 میلیارد دلار برسد و مشکلات بسیاری بر سر راه داریم. تاکنون سوئیفیت و باز کردن LC کریم تفرشی با اشاره به کشورهای اروپایی برای ما مقدور نشده و فقط با کشورهایی مثل چین، هندوستان و بنگلادش می توانیم LC باز کنیم که به کار ما نمی آید، ما می خواهیم از دانش و تکنولوژی اروپا استفاده کنیم و از آن بهرمنده شویم .

بنابراین گزارش، کارخانه محصولات غذایی گلها از سال 1318 خورشیدی فعالیت خود را بصورت کاملاً سنتی در زمینه ادویه جات آغاز کرد و در سال 1345 توسط حاج عبدالرضا کریمی تفرشی (نسل دوم) با تولید و بسته‌بندی نمک و ادویه‌جات برای اولین بار در ایران اقدام به ارائه این محصول صددرصد سنتی به روش امروزی (بسته بندی شده) نمود و سپس در طی سالیان با توسعه فضای سالن‌های تولید و انبارها و افزایش دستگاه‌ها و ماشین آلات مدرن اقدام به اخذ پروانه‌های ساخت مختلف کرده است. و در حال حاضر در زمینه انواع نمک تصفیه و تبلور مجدد یددار، ادویه جات و چاشنی‌ها، انواع آرد و پودر کیک، انواع حبوبات و غلات، خشکبار و سبزیجات خشک‌، پودرهای ژله و مکمل های غذایی فعالیت دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب