امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18393 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شجاعی طباطبایی؛

خروجی جشنواره «ایران ساخت» باید در معرض نمایش مردم قرا بگیرد/ همچنان ضعف در تبلیغات است

خبرایران:دبیر بخش کاریکاتور جشنواره فرهنگی هنری «ایران ساخت» گفت: نکته مهم و اساسی استفاده درست و صحیح از خروجی جشنواره است؛ لذا نیاز است که آثار به بین مردم برای عرضه برود. لازم است آثار به بین مردم برود نه اینکه در نگارخانه های و گالری ها دفن شوند.
خروجی جشنواره «ایران ساخت» باید در معرض نمایش مردم قرا بگیرد/ همچنان ضعف در تبلیغات است

به گزارش  خبرایران از روابط عمومی جشنواره «ایران ساخت»، نشست خبری بخش کاریکاتور نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران ساخت» صبح امروز 18 آبان ماه با حضور مسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش، محسن نوری نجفی نماینده هیات داوران و عباس زاهدی مدیر اجرایی این بخش در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

شجاعی طباطبایی در ابتدای این نشست اظهار داشت: به جشنواره ایران ساخت با رویکرد استفاده از زبان تصویری (کارتون) که کاملا جهانی است ورود کردیم و امیدواریم بتوانیم به نتیجه اصلی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در نقطه ضعف حمایت از تولید داخلی تبلیغات است، گفت: بحث تولید ملی محوری در تمام عرصه ها مورد نظر مسئولین و مردم است اما متاسفانه تبلیغات از طریق رسانه های مختلف بسیار اندک کم کار بوده اند. نهادهای مشارکت کننده همچون حوزه هنری، رسانه ملی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و .... بسیار می توانند در تبلیغ و تکثیر فرهنگ مد نظر جشنواره ایران ساخت نقش داشته باشند. اگر چه تلاش مسئولینی که پایه گذار چنین رویدادی هستند قابل تقدیر است.

دبیر بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت تصریح کرد: نکته مهم و اساسی استفاده درست و صحیح از خروجی جشنواره است؛ لذا نیاز است که آثار به بین مردم برای عرضه برود. لازم است آثار به بین مردم برود نه اینکه در نگارخانه های و گالری ها دفن شوند.

جالب است بدانید بیش از 90 در صد تبیلغات شهری مربوط به  کالای خارجی است ولی در این میان سهم تولیدکنندگان داخلی چقدر است؟

این کاریکاتوریست با اشاره به اقدامات رسانه ملی در حمایت از تولید ملی گفت: رسانه ملی اخیرا اقداماتی را آغاز کرده است ولی اندک است. باید به شکل جدی این جریان و فرهنگ سازی از طریق رسانه ملی تبلیغ شود. وقتی مقام معظم رهبری در رابطه با کالای قاچاق نقطه نظر دارند و دستور می دهند که آنها را آتش بزنند متاسفانه به صورت جدی عملیاتی نمی شود. وقتی کار به پورشه و ... کشیده می شود برخی جلوی این امر ایستادند. باید این کالاهای قاچاق خارجی را به آتش کشید.

شجاعی طباطبایی در ادامه درباره شاخص های داوری بخش کاریکاتور این جشنواره نیز گفت: اصلی ترین شاخص داوری ارتباط گرفتن اثر با مخاطب است و همواره یکی از نقاط ضعفی که در آثار وجود دارد همین نکته است. از طرف دیگر یک اثر باید تکنیک مناسب داشته باشد.

در ادامه این نشست زاهدی مدیر اجرایی بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان آبان ماه خواهد بود. همچنین آثار تا 10 اذر ماه توسط هیات داوران متشکل از کامبیز درم بخش، ابوالفضل محترمی، محسن نوری نجفی  داوری خواهد شد سپس در تاریخ 15 آذر ماه آثار راه یافته برای نمایش در مکان های مورد نظر معرفی می شوند.

نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب