امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18378 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عبدالهی در هجدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه؛

دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه برای مسئولیت پذیری آینده آماده می شوند

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه ضمن تمرین اجرای ماموریت های شهرداری در فضای مدرسه، تجربیات لازم برای ورود به عرصه اجتماع و کار و مسئولیت پذیری در آینده را فرا می گیرند.
دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه برای مسئولیت پذیری آینده آماده می شوند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی در هجدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه، ضمن اظهار خشنودی از حضور در جمع پرنشاط دانش آموزان خطاب به آنان اظهار داشت: شما دانش آموزان آینده سازان این مرزو بوم هستید و آینده این کشور به دست باکفایت شما مدیریت خواهد شد بنابراین باید از هم اکنون خود را برای پذیرش این مسئولیت در تمام رده ها آماده سازید.

وی از دانش آموزان به عنوان تصمیم سازان و تصمیم گیران آینده کشور یاد کرد و افزود: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری تهران با وزارت آموزش و پرورش انجام داده شهردار مدرسه است که دانش آموزان در این طرح ضمن دانش آموختن، تجربیات لازم برای ورود به عرصه اجتماع و کار و مسئولیت پذیری در آینده را فرا می گیرند.

عبدالهی با بیان اینکه ماموریت ها و وظایف شهرداری را در فضای کوچکتر (مدرسه) را به اجرا می گذارند، افزود:  شهرداران مدارس در راستای انجام ماموریت های مختلف شهرداری در حوزه های نگهداشت شهر، فرهنگی، اجتماعی، جمع آوری زباله، تحقق شعار آسمان آبی زمین پاک و ... از طریق کار گروهی تلاش می کنند.

وی هدف از اجرای طرح شهردار مدرسه را ارائه آموزش علمی و عملی به دانش آموزان برای مدیریت گروه همسالان دانست و افزود: در این طرح دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی و مهارت‌های برقراری ارتباط موثر با جامعه را فرا می‌گیرند و این طرح فرصتی است تا این گروه مخاطب از دوران نوجوانی گام برداشتن برای رشد و توسعه شهر را با تمرین و ممارست فرا بگیرند و از همین حالا با برعهده گرفتن وظایفی خاص، مفاهیم آموزش‌های شهروندی را به‌طور کاربردی آموزش ببینند.

عبدالهی، با اشاره به ویژگی های شهردار مدرسه اظهار داشت: شاخص‌ترین وظیفه شهرداران، ایجاد هماهنگی و انسجام در میان دانش آموزان است و با توجه به اختیاراتی که به آنها محول می‌شود، پیگیر مطالبات و خواسته دانش‌آموزان برای بهتر شدن اوضاع مدرسه می‌شوند، از همه مهم‌تر اینکه شهرداران مدارس به‌طور غیرمستقیم آموزش‌های شهروندی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند تا بستر مناسبی برای مشارکت آنها در جامعه فراهم شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به هجدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در تهران و شهر ری گفت: 250 هزار دانش آموز با رأی خود،450 شهردار مدرسه را انتخاب می کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب