امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18360 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به ریاست دکتر سید محمدهادی ایازی برگزار شد؛

شصت‌ونهمین نشست شورای فرهنگ سلامت

خبرایران:شورای فرهنگ سلامت به ریاست دکتر سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شصت‌ونهمین نشست خود را پشت سر گذاشت.
 شصت‌ونهمین نشست شورای فرهنگ سلامت

به گزارش خبرایران از پایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت؛ این شورا که با حضور دکتر ایازی در وزارت بهداشت شکل گرفت، با حضور متخصصان، صاحب‌نظران و مدیران دغدغه‌مند فرهنگی به مباحث مرتبط با فرهنگ و فرهنگ‌سازی سلامت و مشکلات جامعه در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های مغفول یا کم‌تر دیده شده در حوزه بهداشت و سلامت همگانی می‌پردازد. در این شورا تا کنون مسایل مهمی مطرح و برای آن تصمیم‌سازی شده و مصوبات درخوری نیز داشته است.

شصت‌ونهمین نشست شورای فرهنگ سلامت با گزارش دکتر ایازی از صحبت‌های وزیر بهداشت درباره آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری آغاز شد و در ادامه گفت‌وگوهای مفیدی از سوی حاضران در این زمینه انجام شد.

سپس به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در حوزه بهداشت و سلامت و چرایی عدم استفاده از آن‌ها پرداخته شد و این که تجربه‌ای هم‌چون پخش سریال «پریا» از رسانه ملی با موضوع ایدز، برد وسیعی در سطح جامعه و عوام داشته و به گفته دکتر سیاری، معاون بهداشت وزیر، میزان مراجعه به آزمایشگاه‌ها برای انجام آزمایش‌های مربوطه را چندین برابر افزایش داده است.

دکتر محمدمهدی گلمکانی، مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت و رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، نیز درباره تاثیر عوامل محیطی بر سلامت و زندگی جامعه و میزان مرگ و میر ناشی از آن سخن گفت. او در ادامه گزارشی از برگزاری کمپین بزرگ محیط زیست شهری و کارگاه طراحی گرافیک و کاریکاتور این کمپین برای نخستین بار، با حضور ۱۰۰ گرافیست و کاریکاتوریست مطرح کشور در راستای اهمیت تأمین سلامت جامعه و محیط زندگی با توجه به افزایش دامنه آلودگی‌ها و چالش‌های محیط زیست شهر تهران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ارایه داد.

در ادامه نشست، دیگر عضو شورای فرهنگ سلامت، دکتر ابراهیم داروغه‌زاده، مدیرعامل موسسه آوای هنر سلامت، از روند اجرای نمایش «دو مرد در یک اتاق» صحبت کرد. این‌که نمایش‌نامه آن در سال 1986 به سفارش سازمان ملل و توسط دو نویسنده سوئدی و فنلاندی درباره بیماری ایدز به عنوان طاعون قرن نوشته شده و مسعود رایگان آن را ترجمه و کارگردانی کرده است و قرار است در شهرستان‌ها براي دانشجويان رشته‌هاي مختلف پزشكي و مردم علاقه‌مند به اجرا گذاشته شود. خسرو شهراز و اردلان شجاع‌كاوه بازیگران این درام اجتماعی هستند و محرم براتی نیز مجری طرح این اثر نمایشی است. 

این عضو شورای فرهنگی هم‌چنین خبر از مشارکت در ساخت چند فیلم سینمایی از سوی موسسه آوای هنر سلامت و وزارت بهداشت داد.

در پایان این نشست حاضران بر ضرورت مشارکت در پروژه‌های پربازده فرهنگی و هنری در حوزه سلامت تاکید کردند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب