امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18272 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد؛

آمار تصادفات ایران هنوز هم بالا است/ 50درصد کشته ها بعد از سر صحنه صورت می گیرد/نصب 40 هزار کیلومتر سیستم هوشمند ثبت تخلفات در جاده های کشور

خبرایران:جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ۵۰ درصد کشته‌ها بعد از سر صحنه صورت می‌گیرد، گفت: این میزان در گذشته ۷۰درصد بوده و اکنون به ۵۰درصد کاهش یافته لذا باید تلاش کنیم که این عدد را به نرم‌های جهانی که حدود ۲۰ درصد است، کاهش دهیم.
آمار تصادفات ایران هنوز هم بالا است/ 50درصد کشته ها بعد از سر صحنه صورت می گیرد/نصب 40 هزار کیلومتر سیستم هوشمند ثبت تخلفات در جاده های کشور

به گزارش خبرایران، سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در نشست فصلی پلیس راهوران ناجا که در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: یکی از کارهایی که در سال های گذشته شروع شد یکسان سازی پلاک ها در کشور بود که خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت اکثریت پلاک ها یکسان سازی شدند.

وی بیان کرد: امروز هم با تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی، وزارت امور خارجه و کارداران و سفرای کشورهای مقیم تهران پلاک های خودروهای این حوزه هم تبدیل به پلاک ملی شد که هدف آن بسامان کردن ترافیک و آمار و اطلاعات دقیق است.

سردار مومنی با اشاره به 28 هزار کشته در سال 85 تصریح کرد: تعداد کشته ها در سال های 84 و 85 با هفت میلیون خودرو 28 هزار نفر بود و در حال حاضر این میزان با وجود 18.5 میلیون خودرو به 16 هزار کشته کاهش یافته است که این یک دستاورد بزرگ می باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: اما همچنان آمار تصادفات بالا است و یک کشته هم زیاد است باید تلاش کنیم تا این میزان به حداقل ممکن کاهش یابد و هیچ گریزی جز همکاری همه جانبه نداریم. مولفه های اصلی دخیل در تصادفات که شامل انسان، راه و وسیله نقلیه، امداد، نجات و درمان می باشد که این 4 حوزه به ویژه ایمنی خودروها و ایمنی راه ها باید کمک بیشتری کند.

وی تاکید کرد: این کاهش ها عمدتا مربوط به عامل انسانی، اقدامات فرهنگ سازانه، رعایت مردم و اطلاع رسانی خوب رسانه ها است.

سردار مومنی اذعان کرد: اگر ما در حوزه های ایمنی خودرو و ایمنی راه و سیستم امداد و نجات و درمان به شاخص های بین المللی دست یابیم می توانیم شاهد کاهش تصادفات به حداقل ممکن باشیم.

وی با بیان اینکه اولویت نیروی انتظامی همچنان توسعه سیستم های هوشمند است، افزود: هر جا که این سیستم ها نصب شدند کمک بسیار خوبی در کاهش سوانح و حوادث داشتند.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: صنعت امداد و نجات در خصوص ایمنی خودروها باید تلاش بیشتری کند، خودروهای ناایمن باید اصلاح و تولید نشوند. در رصدهای صورت گرفته در معاینه فنی خودروها بالاترین ردیف ها مربوط به خودروی نیسان و پراید بوده است که این امر مربوط به چند دهه گذشته است یعنی هم از نظر ایمنی و هم از آلایندگی حدود 20 لیتر مصرف سوخت در سطح پیمایش عدد بسیار بالایی است.  

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: بخش صنعت این دانش و توان را دارد و اگر اراده کند و پای کار بیاید حتما می توانیم نسبت به افزایش ایمنی و کیفیت خودروها و کاهش آلایندگی کمک زیادی بکند. واقعا این میزان تصادفات و این میزان مقصرهایی که مربوط به ایمنی خودروها هستند شایسته کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه های اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: این کاهش کشته ها مربوط به تلاش همه دستگاه ها، مردم، رسانه و همکاران ما در سایر سازمان ها می باشند.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد کشته ها بعد از سر صحنه صورت می گیرد، اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم و منابع لازم هم در اختیار قرار بگیرد تا بتوانیم این عدد را کاهش دهیم. هر چه از میزان این عدد کاسته شود از میزان تصادفات هم کاهش می یابد البته در گذشته حدود 70 درصد کشته ها بعد از سر صحنه بود و امروز به 50 درصد کاهش یافته است ولی همچنان این درصد، درصد بسیار بالایی است و باید تلاش کنیم که آن را به نرم های جهانی که حدود 50 درصد می باشد را کاهش دهیم.

سردار مومنی با اشاره به نصب سیستم های هوشمند ثبت تخلفات در جاده های کشور تصریح کرد: هر جایی که این سیستم های هوشمند نصب شدند کارآیی بسیار بالایی داشتند؛ سرعت، دقت و صحت عمل را افزایش دادند و ضریب خطا را به حداقل ممکن رساندند.

وی ادامه داد: حدود 40 هزار کیلومتر از جاده های کشور پیش بینی شده است که اگر این 40 هزار کیلومتر به صورت یکپارچه مجهز به سیستم های هوشمند شود تاثیر قابل توجهی خواهد داشت که با همکاری وزارت راه این اقدام شروع شده و طی چند سال گذشته پیشرفت های خوبی را داشتیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این اولویت اول کشور و نیروی انتظامی است چون دیگر به صورت سنتی و دستی نمی توان ترافیک را کنترل کرد و این موضوع دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب