امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1822 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام جواد گلی مطرح کرد؛

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکار ما در اجرای برنامه‌ها باشند/ فعالیت‌های مساجد باید مردمی و مسجدمحورباشند

خبرایران: «حجت‌الاسلام جواد گلی» مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد تهران گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکار ما در اجرای برنامه‌ها باشند نه تابع شعبه و بخشی از مجریان‌مان یعنی به دنبال این هستیم که یک برنامه جامع تعریف کنیم و هر کدام از ما بخشی از این برنامه را پیش ببریم .
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکار ما در اجرای برنامه‌ها باشند/ فعالیت‌های مساجد باید مردمی و مسجدمحورباشند

گزارش خبرنگار خبرایران؛ عصر دوشنبه نخستین نشست هم اندیشی با موضوع تدوین اصول و خط مشی های تدوین برنامه های سال 1393 کانون های فرهنگی مساجد استان تهران با حضور «برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران «حجت‌الاسلام جواد گلی»، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران، تعدادی از مدیران کانونهای مساجد و خبرنگاران در سالن همایش های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گزار شد.

 در ادامه این نشست، «حجت‌الاسلام جواد گلی» مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران نیز طی سخنانی اظهارداشت: مساجد استان تهران ظرفیت و قابلیت بسیار ویژه ای دارند و این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها متاسفانه آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند. این درحالی است که معتقدم فعالیت‌های مساجد باید مردمی و مسجدمحورباشند.

وی تصریح کرد: چنین فعالیت‌هایی در صورتی که با حمایت دولت یا گروه‌های خاص صورت گیرد با دوام نخواهد بود و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم به این فعالیت‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم فعالیت‌هایشان متصل به مردم است، از این رو فعالیت‌هایشان با دوام است و در رأس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انسان‌های فرهیخته، باذایقه، پویا و فعال و جوان‌شناس مشغول به فعالیت هستند که برای تربیت جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند.

حجت‌الاسلام گلی عنوان داشت: اصول و سیاست‌های این دبیرخانه در دوره مدیریت جدید ارتقای سطح دانش اعضای کانون‌های مساجد و کیفی‌سازی کانون‌ها است که در دستور کار است زیرا در حال حاضر شهر تهران با بیش از 4500 مسجد و بیش از یک‌هزار کانون با کمبود کانون‌ فرهنگی هنری مواجه نیست و تلاش ما تبادل نظر، هم‌اندیشی و استفاده از نظرات مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های مساجد استان تهران با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری در اجرای برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بدنه جامعه بیش از ما در ارتباط هستند و با گروه‌های مختلف و جوانان مرتبط‌اند و بهتر از هر کس دیگر می‌توانند به ما بگویند که نیاز شهر تهران و منطقه‌شان چیست و ما بر این اساس دیدگاه‌ها، اصول، سیاست‌ها و خط مشی‌ها را در سال 93 طراحی، تدوین و ارایه می‌دهیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران خاطرنشان کرد: از این پس به دنبال این هستیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکار ما در اجرای برنامه‌ها باشند نه تابع شعبه و بخشی از مجریان‌مان یعنی به دنبال این هستیم که یک برنامه جامع تعریف کنیم و هر کدام از ما بخشی از این برنامه را پیش ببریم و کانون‌ها به عنوان بخشی از بدنه اجرایی دبیرخانه مسئول تحقق این سیاست‌ها هستند و به گونه نظام ارباب و رأیتی و به شیوه‌ای که ما دستور دهیم و امکانات و بودجه برای اجرا در اختیار آنها قرار دهیم، نخواهد بود.

وی ابرازداشت: هم‌اندیشی، هم‌فکری، برنامه‌ریزی میان مدیران کانون‌ها با مسئولان دبیرخانه استان از سیاست‌های کاری مدیریت جدید است اما مسئولان دبیرخانه در بحث کمی، کیفی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ارتقای کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم کمک می‌کنند و تهیه برنامه جامع در قالب فرصت جدید برای تشکیلات فرهنگی و هنری در دبیرخانه کانون‌های مساجد از دیگر اصول و برنامه‌های این دبیرخانه است و ما تلاش داریم ساختار جدیدی که بتواند بیشترین امنیت را برای شکوفایی استعدادهای هنری در مساجد داشته باشد و بیشترین کارآمدی برای بانک استعدادها را کشف کند، بکار گیریم.

حجت‌الاسلام گلی از تأسیس خانه هنرمندان مساجد خبر داد و تاکید کرد: جوانانی که در مساجد فعالیت دارند علاقه‌مند به فعالیت‌های هنری هستند زیرا برخی خانواده‌ها و متولیان فرهنگی مسجد از اینکه جوانان‌شان را به فضاهای که تفکر مذهبی در آنجا نیست بفرستند احساس امنیت نمی‌کنند، بر همین اساس تلاش ما این است که این فرصت را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فراهم کنیم.

وی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شهرداری تهران و سرمایه انسانی همچون کانو‌ن‌های مساجد را همکار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و از مدیران کانون‌های مساجد خواست در معرفی کانون‌ها، انجام فعالیت‌ها و تدوین برنامه سال‌های آینده و نیز تأسیس خانه هنرمندان مساجد به عنوان ساختار امن فرهنگی هنری برای ارتقای استعدادهای فرهنگی هنری جوانان به ما کمک کنند.

بنابراین گزارش درادامه اولین نشست هم اندیشی با موضوع اصول و خط مشی تدوین برنامه های کانونهای مساجد  تعدادی از مدیران کانونهای مساجد مختلف به بیان نقاط ضعف و قوت و مشکلات کانونهای فرهنگی هنری مساجد پرداختند.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب