امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18158 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کیانوش غریب‌پور اعلام کرد؛

هفته تصویرگری از 7 آبان به مدت یک هفته برگزار می‌شود/ درنمایشگاه «ما تصویرگر هستیم» 148 اثر به نمایش گذاشته می‌شود/ آروزی می کنم تصویرگری به فضای واقعی خود برگردد

خبرایران: کیانوش غریب‌پوردرمورد برگزاری دو سالانه تصویرگری گفت: نمایشگاه «ما تصویرگر هستیم»مربوط به وزارت ارشاد است و می‌تواند خودش انجام بدهد.
هفته تصویرگری از 7 آبان به مدت یک هفته برگزار می‌شود/ درنمایشگاه «ما تصویرگر هستیم» 148 اثر به نمایش گذاشته می‌شود/ آروزی می کنم تصویرگری به فضای واقعی خود برگردد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح برنامه های هفته تصویرگری صبح امروز 4 آبان ماه 1395 با حضور «کیانوش غریب‌پور» دبیرعلمی هفته تصویرگری،«زهرا پاشایی» دبیر اجرایی هفته تصویرگری ،«کمال طباطبایی» رئیس انجمن تصویرگران ایران در تالار امیرخانی خانه هنرمندان برگزار  ودراین نشست خبری «کیانوش غریب‌پور» دبیرعلمی هفته تصویرگری اظهار داشت: هفته تصویرگری رویدادی است که در سال‌های قبل در برنامه انجمن تصویرگران بوده که امسال برنامه‌های متعددی با تاکید بر حرفه تصویرگری خواهیم داشت و در واقع این دوره از هفته تصویرگری مفصل‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.

دبیرعلمی هفته تصویرگری تصریح کرد:برگزاری 5 نمایشگاه در تمام گالری‌های خانه هنرمندان، اکران فیلم، برگزاری گردهمایی افتتاحیه و اختتامیه هفته تصویرگری و همچنین برگزاری 4 نشست از جمله برنامه‌های این هفته است که از 7 آبان به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی درخصوص نمایشگاه «ما تصویرگر هستیم» هم خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 148 اثر به نمایش گذاشته می‌شود و تاکید کردیم که تصویرگران جدیدترین کارهایشان را ارائه دهند. جهان تازه تصویرگری یکی دیگر ازنمایشگاه‌ها است که به شرایط جدید حرفه تصویرگری در جهان می‌پردازد.

دبیرعلمی هفته تصویرگری عنوان داشت:جهان دیزاین، جهان افسون و جهان کمیک از جمله این نمایشگاه‌ها به شمار می‌رود و نمایشگاه «کلانتری که تصویرگر بود» یکی دیگر از نمایشگاه‌های این هفته است که تاکیدی بر روی جنبه‌های تصویرگری پرویز کلانتری دارد.

وی تاکید کرد: رویداد مهم امسال اهدای نشان آبان امسال است که انجمن تصویرگران به 4 نفر در 4 شاخه نشان حرفه‌ای تصویرگری اهدا خواهد کرد در واقع کسانی این نشان را می‌گیرند که در 4  شاخه تصویرگری زمینه ارتقاء را فراهم کرده‌اند. ضمن اینکه پوستری برای این نشان طراحی شده که به زودی رونمایی می‌شود.

غریب‌پور افزود: در حوزه گرافیک دیزاین خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر وارد حوزه کودک و نوجوان شوند محلی برای رقابت نیست اما آروزی ما این است که تصویرگری به فضای واقعی خود برگردد.

وی درخصوص انتخاب آثار پرویز کلانتری برای نمایشگاه هم ابرازداشت: هنرمند فقید پرویز کلانتری از تصویرگران خوب بود که سال‌های اخیر بیشتر وارد نقاشی شد. بخش عمده‌ای از تصویرهای کتاب‌های درسی دوره کودکی ما را او خلق کرده بود.

غریب‌پورادامه داد: بعد ازدرگذشت وی انجمن تصویرگران می‌خواست نمایشگاهی از آثار وی برگزار کند اما شرایط فراهم نشد لذا این نمایشگاه در دل هفته تصویرگری برگزار خواهد شد و اختتامیه در روز جمعه 14 آبان ساعت 16 برگزار می‌شود که در این روز انجمن تصویرگران به 10 نفر از کسانی که حضورشان برای انجمن مهم است عضویت افتخاری می‌دهد؛ همچنین اهدای نشان آبان و اعلام روز تصویرگری از برنامه‌های روز اختتامیه خواهد بود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته تصویرگری تصریح کرد: «آداب حرفه‌ای پیمان مشترک است» شعار امسال است که به حقوق تصویرگر و سفارش‌دهنده در قبال هم می‌پردازد.

غریب‌پوردرمورد برگزاری دو سالانه تصویرگری هم اضافه کرد: نمایشگاه «ما تصویرگر هستیم»  مربوط به وزارت ارشاد است و می‌تواند خودش انجام بدهد. البته فضای تجسمی اگر بتواند مشکلات روزمره‌اش را حل کند شاهکار کرده و با این حال ما درصدد بازگرداندن دو سالانه به جایگاه اصلی هستیم.

 

طباطبایی: هنوز مکانی برای حوزه تصویرگری در نظر گرفته نشده است

کمال طباطبایی مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران نیز در این نشست خبری اظهار داشت: روز تصویرگری را امسال برگزار می‌کنیم و سال آینده را مصوب خواهیم کرد که در این روز مراسم خاصی برگزار کنیم.

مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران در خصوص راه‌اندازی موزه تصویرگری ابرازداشت: فعالیت‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است که از طریق وزارت ارشاد و شهرداری تهران ورود پیدا کردیم تا جایی برای موزه در نظر گرفته شود.

وی درپایان گفت: سال گذشته جلسه‌ای با آقای قالیباف برگزار شد و امسال نیز با شهردار منطقه 12 جلسه‌ای در این رابطه داشتیم که قول داده شد در این رابطه همکاری شود اما هنوز مکانی برای حوزه تصویرگری در نظر گرفته نشده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب